•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Direktlänk till inlägg 20 december 2008

Torgskräck Befogad...

Av Michael - 20 december 2008 13:42



Jag förstår verkligen varför en del människor lider av just torgskräck. I dessa dagar innan jul har man inte en suck att försöka komma undan långa köer. Hamnade i en sådan innan vi åkte hem och det fanns 2 kassor och bara 1 användes. När den andra väl togs i bruk var det endast kontantbetalning så den expediten gjorde ingen nytta direkt…


Nu är vi hemma igen och snart ska jag börja med middagen. Idag blir det potatis, stekt falukorv med stuvade ärtor & morötter. Verkligen gott och barnen kanske inte är överdrivet förtjusta i denna rätt men det får dem överleva…


Sambon avslutar lite julklappar, men är inte färdig på långa vägar. Måste försöka göra lite nytta här hemma så hon inte kollapsar på julafton. Så nu ska jag trilla ner för trappan och börja skala potatis.


Vi hörs senare !



 

 
 
Ingen bild

snosfia

20 december 2008 15:17

Viken fin bild, eftersom jag inte orkar julpyssla själv så kan jag titta in till dig för att få julstämmning:)

Tack min vän för att du delar med dig av din julglädje:) Jag hittade skivan och håller med till 100%, en underbar cd!

Önskar dig en fortsatt fin dag:)

Kramar om!

 
Yvonne

Yvonne

20 december 2008 19:05

Bedrövligt att dom inte har öppet ALLA kassor i dessa tider!

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
helga

helga

20 december 2008 19:36

Det är mycket så här före jul. Vi ska fira sonen också som fyller år den 23/12. Släktfika imorgon och resten på tisdag.

http://helga1.bloggagratis.se

 
-Nena-

-Nena-

20 december 2008 20:21

Stuvade ärtor och morötter, det har jag inte ätit sedan jag flyttade hemifrån för si så där 20 år sedan. Det är inte något jag ens tänkt på även om jag verkligen gillade det som barn.

Ha det gott.

http://nena.bloggagratis.se

 
Anna

Anna

20 december 2008 20:34

Låter som en alldeles underbart god middag, jag älskar verkligen stuvade grönsaker.

http://anna78.bloggagratis.se

 
Mickis

Mickis

21 december 2008 08:56

Stuvade ärtor/morötter på brk m pot+ falukorv ä en helt ok vardagsmiddag. Äter det då & då senast förra v.

Är så gött, jag/vi är klara m ALLA julklappar.. Köpt gran. Beh bara kompl lite till m läsk & sallad+ ngn mer mat innan tisd, kväll. Då kommer mina föräldrar på 'lilla jul'.
Ha en fin söndag! Det verkar bli en FIN dag...

http://mermickis.blogspot.com

 
Annelie H

Annelie H

21 december 2008 09:04

Ja, alla kassor borde vara öppna! Hoppas ni hade en trevlig kväll Kram//A

http://annelieh.bloggagratis.se

 
Annelie H

Annelie H

21 december 2008 11:54

Vet du Micke, den tanken slog mig faktiskt när jag städade runt här..det är ju faktiskt oxå en tanke värd att värderas...(skratt), tack!

http://annelieh.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Michael - Torsdag 25 april 20:31

      Är folk besatta av djävulen?   Detta ville min hustru att jag skulle fråga er läsare.   Det skjuts mer och mer besinningslöst på våra gator. Nu kan man inte ens säga ifrån utan att bli nerskjuten och dessutom framför sitt ...

Av Michael - Onsdag 24 april 15:41

      Fiskesäsongen 2024!   Hämtade hem fiskeväskan och kikade genom den lite innan jag tar hem resten.   Är fortfarande på tok för kallt. Skulle bli en smula varmare till helgen men då ska jag köra med skurborsten och såpa sen ...

Av Michael - Fredag 19 april 13:08

      Först regn sen snöblandat vidare till halvt om halvt hagel och slutligen snööööö...   Va fan!   Nu skriver hustru från jobbet att det kommer snöa hela sommaren, ho har blitt galen....   Skulle gå på match imorgon men det f...

Av Michael - Måndag 15 april 14:28

      Man kanske inte alltid ska skriva vad man tycker men denna gången anser jag att VI har inget att skämmas för, det bör andra göra.   55 år gammal och inte varit så stor fotbollssupporter mer än hemma i soffan men på dom sena...

Av Michael - Måndag 15 april 13:28

      Och här sitter jag och lägger in mina Youtube låtar på Spotify listan så jag kan förlänga promenaderna med mina favoriter...   Plockar bort lite udda låtar och i med mera upbeat så man får upp pulsen en aning. Skulle säkert ...

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23 24
25
26 27 28
29 30 31
<<<
December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards