•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Direktlänk till inlägg 27 december 2008

Nattblogg...

Av Michael - 27 december 2008 22:57



Eller hur ska man kalla det...?

Är ju trots allt en timma kvar tills midnatt egentligen. Har inte varit en underbar dag direkt utan denna dagen vill jag helst gräva ner och glömma bort helt och hållet.


Varför blir tonåringar så otroligt hemska så fort dom fått de dom önskat sig ?

Vår dotter fick sina paket, sina pengar och sen vänder allt på en 5-öring och hela huset blir ett kaos. Vägrar göra saker man ber om och gör man det med ett hårt tonfall är man inte ens vatten värd utan kallas det ena och det andra.


Sen har dom mage med att fråga om när dom ska bli körda hit och dit för dom ska handla för sina pengar dom fått... Ja då är måttet rågat enligt mig och min huvudvärk blir INTE bättre av att ryta till och säga vad jag tycker...


Säkert fler som har samma problem och mina lär inte gå bort de första åren så jag får väl snällt svälja ilskan och knyta händerna rent av och gå undan innan jag säger saker jag ångrar... Tro inte nu att jag avskyr mina barn för det gör jag verkligen inte. Jag älskar dem mer än mitt egna liv men ibland ger dom mig gråa hår och driver mig till vansinne...


Nu ska jag sluta gnälla och bedriva annan verksamhet... Sova vore inte dumt men det får vänta en stund...


Sköt om er alla / Kram Micke




 
 
Ingen bild

Kattis

27 december 2008 23:12

Hej vännen!
Min dotter är elva och har redan temperament så det räcket till o blir över. Och man är inte mer än människa man måste få lov att bli både arg,ledsen och visa andra känslor... Det betyder inte att man älskar dem mindre, det är ju för att man älskar dem som man bryr sig!!!
Skickar en kram från en vän till en annan!

 
babymyz

babymyz

27 december 2008 23:14

Äntligen en som har det som mej,hehe..
ja hårda ord o lata ungar é nog nått vi snällt får ta,det hör väl till deras utväckling tyvärr..

http://www.metrobloggen.se/marilouise

 
Ingen bild

En som förstår!!!

28 december 2008 03:26

Kan det vara så att ni alltid nästan ger va de önskar sig ? Det kan vara en protest för det å att de inte får nån överaskning... De tyder lite på bortskämdhet!!!!

 
Bella

Bella

28 december 2008 10:58

Om jag får komma med något råd Micke, så hade jag direkt markerat att jag INTE accepterar att bli kallad varken det ena eller det andra. Det hade direkt fått konsekvenser - indragen veckopeng, utegångsförbud, tagit ifrån dom saker dom tycker om, såsom mobil eller dator!, ja, vad som helst för att barnen ska fatta att dom måste uppföra sig som folk.
Hur gammal är din dotter? Mina tjejer blir 13 i mars och mina tjejer har verkligen temperament MEN dom skulle aldrig våga be mig dra åt helvete eller säga att jag ska hålla käften. Precis som jag ALDRIG skulle säga det till mina föräldrar..
Läste du mitt inlägg om detta? Kolla in denna länken http://www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.5221671

Kolla oxå in denna, vad en av läsarna skrev och mitt svar till läsaren:
http://www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.5289587

Jag hoppas det går över snart Micke. Och du måste börja markera ordentligt..
Lycka till, jag tänker på dig! Kram

http://www.metrobloggen.se/bellasblogg

 
Sofia

Sofia

28 december 2008 11:05

Hej där!

Jag har en dotter på 15 år som gett mig ett och annat grått hår, det är precis som du skriver att först får dom sina saker och sen blir dom som förbytta..
Jag älskar trots allt henne MEN ibland är det bättre att stänga in sig någonstans och räkna...långt.... och hoppas att hennes ilska försvinner.

http://www.3barnsmamma.bloggagratis.se

 
helga

helga

28 december 2008 11:23

Vi har inga sådana problem men det är diskussioner om nyår just nu. Ska sonen vara med oss och de andra familjernas tonåringar eller gå på egen fest med andra kompisar. Jobbigt!

http://helga1.bloggagratis.se

 
Pisan

Pisan

28 december 2008 12:44

Suck.... Ja du Micke. Vad f-n gör man? Det är likadant här med min 12-åring - vilket humör! Man blir ju mörkrädd, hur ska det sluta? Hon är ju bara 12 än...

http://pisan.bloggsida.se

 
hanna

hanna

28 december 2008 14:16

ja du,,har inte kommit dit än,,,men vet vad jag ahr å vänta mig,,hihi
Fint du har gjort här,,,,
Ja du e stilig med skjorta o slips,!!

http://www.123minsida.se/famsvanstrom

 
Mickis

Mickis

29 december 2008 00:07

Är det till ngn tröst om jag berättar för dej att d är 'normalt' & tillhör tonåringens utveckling... Tyvärr!
Vissa får det jobbigare än andra,.. Jag vet ej, men tror tjejer har en jobbigare övergång än killar...
Så långa djupa andetag, regler & ett stort tålamod.
Kram

http://Mermickis.blogspot.com

 
Mickis

Mickis

29 december 2008 19:33

*LER* mICKE mICKE mICKE.... Jag skulle kunna skriva en doktorsavhandling om tjejer som är i den underbara åldern mellan 13-15.. JAG har den värsta av dem alla (eller inte) boende här hemma mellan mina väggar & jag VET att det känns hopplöst & att inget "biter" på den ungen... För så känner vi oxå... Men åter igen säger jag : REGLER (även om de bryts), Bestämdhet (Ge dig INTE, ge dig ALDRIG när DU har rätt),Ta i barnen VARJE DAG, håll om, klappa, krama.. DET `BEHÖVER DEM! För även om de tycker att de är stora & vill frigöra sig så är de så små inuti...

Kroppskontakt, hyfsad bra mat & dryck, sömn Det är det viktigaste som vi ska se till att våra ungdomar får...

Ända sedan Tessa tog sit liv, det är 3år sedan nu så är jag väldigt väl medveten om hur dåligt många tjejer i den åldern mår & när Hanna för 1 årsedan gjorde det samma förstod jag hur desperata de verkligen kan bli...

SÅ HÅLL UT! GE ALDRIG UPP (Det är din skyldighet som förälder att inte ge upp hur tufft det än blir) & våga visa att du bryr dig & att det är NI som bestämmer... En vacker dag vänder det... Det kan dröja länge eller gå snabbt.. men det vänder..

http://mermickis.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Michael - Måndag 15 april 14:28

      Man kanske inte alltid ska skriva vad man tycker men denna gången anser jag att VI har inget att skämmas för, det bör andra göra.   55 år gammal och inte varit så stor fotbollssupporter mer än hemma i soffan men på dom sena...

Av Michael - Måndag 15 april 13:28

      Och här sitter jag och lägger in mina Youtube låtar på Spotify listan så jag kan förlänga promenaderna med mina favoriter...   Plockar bort lite udda låtar och i med mera upbeat så man får upp pulsen en aning. Skulle säkert ...

Av Michael - Fredag 12 april 13:47


      Regnet faller igen...   "chasing you like a shot of whiskey" Ja lite så är det att fånga dagen med vackert väder faktiskt.   På tal om väder, min vän Magnus gnällde en dag om ha minsann inte bokat snön som föll. Roliga  i ...

Av Michael - Torsdag 11 april 17:47

      Men det har banne mig inget med Trisslott att göra utan vädret. Regnet försvann och solen tittade fram igen.   Plötsligt har vi +12 och strålande solsken. Sånt är man inte bortskämd med i dessa breddgrader.   Som tur är har ...

Av Michael - Torsdag 11 april 11:32

      Efter ett kort besök på Vårdcentralen tog jag mig en kort promenad hem. Visade sig att det gav 3.32 km in och nu står jag snart på 1 mil   Inte illa enligt mig även om kroppen tar stryk. Värst är konstigt nog min vänstra fotled ...

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23 24
25
26 27 28
29 30 31
<<<
December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards