•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under december 2008

Av Michael - 4 december 2008 13:19



Och det är sista för året...

Känns lite nervöst för just Båberg sålde vi jättebra senast vi va där. Nu vill man försöka nå den summan igen och hoppas att våra tavlor, mössor, julstrumpor ska locka någon köpare.


Marika blir svårflörtad men jag ska försöka mitt bästa och har jag tur så kommer Ammis på besök med. Några fler som bor nära Båbergs Träffen mellan Vänersbrg/Trollhättan är hjärtligt Välkomna...


Ringde till Santa Maria igen och nu fick jag ett nytt namn på kryddan och att den skulle finnas ute i affärerna. Den heter "Easy Cooking - Swedish Style Meatball" så nu får man ge sig ut i butikerna igen och se vad man finner. Skulle först kolla på "Willys" tyckte hon jagpratade med så det får bli dit först då...


Im Meatballing ! ;)

Av Michael - 4 december 2008 12:14


Santa Maria släppte en röd liten påse innan förra julen som såldes för välgörenhet. Alltså en del av försäljningen gick till behövande. Men behovet jag har då ??? Jag som förälskade mig i denna kryddmix och vill ha mer... Vem ser till att jag får stilla behovet ?


Ringde Santa Maria för ett tag sen och dem sa att det finns en kryddmix ute som ska heta "Easy Cooking - Köttbullar" men hittade "Bifteki Greek Style" & det var inte riktigt samma utan en aning starkare men inte sämre för den sakens skull.


Nu har jag mailat dem igen för den kryddan på julens köttbullar är ju höjdpunkten, näst efter svärmors omelett.

Sen ska man köpa prinskorv på (Håll i dig BabyMyz) LIDL... Ska ha Ingemar Johanssons prinskorv som är stora, tunna i skinnet och smälter ljuvligt i gommen... :) Tycker verkligen att ni ska ge den en chans för den smakar underbart gott. Visst kan man köpa Scan eller Roys men då får man små pyttekorvar som visserligen smakar gott men jag vill ha STORA...


Nyss ringde jobbtelefonen och en kund undrade om vi kunde brodera en namnlogga på Pikétröjor... 10x10 cm gick motivet i och jag frågade hur stort antalet var varpå han svarar (hör och häpna) 500 stycken... *GULP*

Höll på och smälla av, men fick sansa mig och tala om hur vårat företag är och hur vi jobbar och vad det skulle kosta om han bestämde sig för att vilja anlita oss...


Im in chock ! :D

Av Michael - 3 december 2008 20:44


Med lite bloggande mellan pausen... Kollar på Roomservice som bygger mysrum hos Rami Shaban. Blir skitsnyggt och ens egna fantasier träder fram. Man önskar det fanns pengar till hus, till olika inredningar och sen slås allt i spillror när man inser att det är stört omöjligt...


Varför plågar man sig sådär om och om igen ?

springer ner igen och ser färdigt för nu var pausen slut.

Guud va jag hatar reklam som avbryter... Håller ni med ?

Av Michael - 3 december 2008 13:28


Drar jag mig till denna bloggen och mer nya bloggare hittar hit och det kan ju bara bli bättre med detta bytet. Ett annat byte som skedde idag var min mobil som jag tog med mig hem. Det blev en mörkblå Sony Ericsson och den har massa roliga finesser så jag kommer nog ha att göra under dagen när jag ska lära mig allt det nya på den.


Den kostade 350:- och jag fick 400:- för mina 2 gamla så då vart det 50:- tillbaka så det löste sig utmärkt. Sen hade min dotter ett gammalt headset till sin gamla mobil som passade min nya så det var bra hela vägen...


Ska snart förbereda middagen... Idag blir det hemlagat potatismos, köttbullar med sås och lingon. Blev så sugen på det igår men sonen ville prompt ha hamburgare så det fick sambon steka då så lugnet fick lägga sig.

Kan bli ett redigt väsen annars ibland och denna rätten är ju lättlagad så de fick bli det då och jag fick vika mig...


Hoppas ni gillar de som skrivs och fortsätter kommentera...

Nu blir det matlagning för min del !



- Min Nya -


Av Michael - 3 december 2008 08:16


Gick inte att somna inatt och delvis var det väl för att jag sov till klockan 12.30 igår. Vände och vred på mig tills klockan var närmare 6 imorse och hade vetskapen om att jag skulle upp klockan 7.


Kom upp ur sängen och barnen fick jag upp dem med och iväg till skolan. Min son och jag rastade hunden innan taxin kom sen gick jag hem igen. Nu är jag hur trött som helst men sambon ska till banken och jag till mobilbanken för att se om jag kan få ut något för mina 2 gamla mobiler.


Har spanat in några billigare begagnade mobiler för ny är inte på tapeten just i dagsläget så det är roligare med något annat som man inte haft förut...

Just nu lutar det åt dessa:


  • Sony Ericsson Z2oo (350:-)
  • Sony Ericsson T630  (450:-)


Men jag får se vad jag får för mina 2 gamla skruttiga mobiler innan jag kan planera ett byte. Håll tummarna för mig och att dom tar dessa 2 i utbyte.


Dags att jaga tandborsten !




Av Michael - 2 december 2008 23:17


Och sitta här bloggandes hela tiden. Roligare än Metro och jag får medhåll från flera vänner hela tiden. Julen närmar sig och jag blir mer och mer pirrigare i kroppen. Visst är julkänslan underbar...?


Man blir som barn på nytt och nu krävs bara snö så är julen perfekt. Spelar julmusik hela dagarna på uppe och nere går stereon eller datorn.

Terroriserar vår dotter med en låt och hon blir nipprig av att höra just denna så därför är det extra roligt att retas...

Låten är "Fronda - Nu kommer det tomtar"


Dags att krypa ner i sängen så jag orkar dra upp mig själv och väcka min son klockan 7 och få han till taxin imorgon...

Hoppas ni finns med mig imorgon med.


Kram Micke

Av Michael - 2 december 2008 18:35


Kul att en vän från Metrobloggen började blogga här med... Redan innan fanns Helga här så nu börjar man redan känna sig som hemma efter 2 dagar.


Fått massa positiv respons och det glädjer mig att så många accepterar flytten och följer mig på denna blogg istället. Nu ska jag väl snart kapa banden med den gamla bloggen men kommer nog ha kvar den andra jag har där som vi visar allt som broderas och säljs. Kika gärna in DÄR och se vad som erbjuds...


Ska smälta maten till lite julmusik sen blir det till att komma på nya tavlor och annat att brodera. Ja sambon broderar det mesta medans jag sköter reklamen och kundrelationen... (Gör det så bra tydligen) :)


Kramar

Av Michael - 2 december 2008 14:39


Försöker ta till mig alla kommentarer och det sämsta med denna sidan är att dem som kommenterar utan blogg får man besvara med eget inlägg i sin gästbok. Tycker man borde kunna besvara varje inlägg eller så får man vänja av sig med den vanan och se glad ut...


Idag vaknade jag runt 7.30 då sambon ryckte till för hon försov sig och vi trodde det skulle förstöra vår sons morgon men det löste sig som tur var. Han var jätteduktig och skötte sig som han skulle... Sambon dök på dottern med men hade glömt av att hon inte börjae förrän 9.20 så hon somna om igen. Tyvärr så väcktes dottern för sent för hon stensov och hörde inte sin klocka och sambon väckte henne strax före 9 och hennes klasskompisar kom typ 5 över och ringde på dörren.


Själv sov jag till 12.30 då sambon undrade om jag hade sovit färdigt... (vilket jag nog hade med facit i handen) Så nu sitter ja här tröttare än vanligt med huvudvärk och funderar på vad jag missat under dagen...


Får sätta mig och analysera detta och se vad jag kommer fram till...


Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23 24
25
26 27 28
29 30 31
<<<
December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Skapa flashcards