•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 26 januari 2009

Av Michael - 26 januari 2009 19:28




Till middag åt vi grillad kycklingfilé och potatissallad...

Länge sen vi hade det och från start var det tänkt att vi skulle ha grillad kyckling men eftersom vi är 4 personer som gillar kyckling och varje kyckling kostar 30:- blev det billigare med 1 kg filéer istället.


Efter det tog jag en Kexchoklad och avslutade kvällens ätande med årets första och troligen sista semlan. Räcker med en för min del sen känner man sig som en spärrballong. Nu orkar jag bokstavligen inte äta en bit till för nu är magen full och har haft en redig huvudvärk sen i eftermiddags...


Ska försöka nu i framtiden att äta mer nyttigare och motionera regebundet i form av promenader. Kanske blir man "BEACH 2009"  (Yeah Right) ch vågar visa sig på stranden utan att likna en strandad val...


Sen om jag nu kommer att lyckas är en helt annan sak. Kanske får jag någon som stöttar och pushar på under vägens gång. Min målvikt är 100 kg och har just nu (innan semlan) en matchvikt på 115.6 kg så jag har lång väg att gå.


Nu ska jag snart krypa ner i sängen känner jag för jag är enormt trött i kropp & knopp... Ska deppa lite för att Ammis vägrade ha med mig på listan igen. Förstår inte varför, jag som sliter "my but off" och inte ens ett smile får man på köpet :D


Godnatt & Dröm sött...


(kolla vad som pryder ryggen på min fleecetröja)

Av Michael - 26 januari 2009 12:29




Men jag ger inte upp så lätt...

Vi gick trots allt 9.47 km förbrukade 13.548 steg och det förbrände 847 kcl och nu sitter jag här som en stum fura.

Värk i ländryggen men det är ju nyttig värk sägs det så jag biter ihop och ska snart ner och duscha.


Iväg sen till VCT kl.14 för att väga, mäta blodsocker och jag hoppas att båda visar nedgång för en gångs skull.

Lite därför jag pressade mig att gå långt för då visar det bättre blodsocker värde.


Sambon tackar för alla fina kommentarer hon fått och vi kan erbjuda våra tjänster för den som är intresserad... Kostar 300:-/tim (skämtar)

Inget man gör frivilligt vissa gånger för det är ett skitgöra med att riva tapeter, slipa, spackla och slutligen tapetsera.


Näää... Nu ska jag duscha och vila innan VCT besöket... Hörs snart igen mina vänner. Kram Micke




Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards