•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Direktlänk till inlägg 26 januari 2009

Alla Kalorier Förbrukade...

Av Michael - 26 januari 2009 19:28




Till middag åt vi grillad kycklingfilé och potatissallad...

Länge sen vi hade det och från start var det tänkt att vi skulle ha grillad kyckling men eftersom vi är 4 personer som gillar kyckling och varje kyckling kostar 30:- blev det billigare med 1 kg filéer istället.


Efter det tog jag en Kexchoklad och avslutade kvällens ätande med årets första och troligen sista semlan. Räcker med en för min del sen känner man sig som en spärrballong. Nu orkar jag bokstavligen inte äta en bit till för nu är magen full och har haft en redig huvudvärk sen i eftermiddags...


Ska försöka nu i framtiden att äta mer nyttigare och motionera regebundet i form av promenader. Kanske blir man "BEACH 2009"  (Yeah Right) ch vågar visa sig på stranden utan att likna en strandad val...


Sen om jag nu kommer att lyckas är en helt annan sak. Kanske får jag någon som stöttar och pushar på under vägens gång. Min målvikt är 100 kg och har just nu (innan semlan) en matchvikt på 115.6 kg så jag har lång väg att gå.


Nu ska jag snart krypa ner i sängen känner jag för jag är enormt trött i kropp & knopp... Ska deppa lite för att Ammis vägrade ha med mig på listan igen. Förstår inte varför, jag som sliter "my but off" och inte ens ett smile får man på köpet :D


Godnatt & Dröm sött...


(kolla vad som pryder ryggen på min fleecetröja)

 
 
Ingen bild

Mariah

26 januari 2009 22:18

Hej du... tror du inte intag av onyttigheter kan ha göra med din huvudvärk.?? Man blir vad man äter har jag hört... Jag vet, nu är jag sådär jäkla ordentlig å snusförnuftig igen! Men du vet att jag skriver vad jag tycker...
Synd att du inte kan svara härinne föressten... Kram från en snorig Mariah.

 
Ingen bild

Micke

26 januari 2009 23:51

Svar Mariah:

Svarar alltid dig här i min GB... Huvudvärken beror på min dåliga sömn. Sover mellan 4-5 timmar/natt vilket absolut inte är bra för blodtrycket eller min hälsa.
Krya på dig vännen // Kram Micke

 
Yvonne

Yvonne

27 januari 2009 07:44

Märket känns igen. Min man är Fbk:are! =)

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
Björn

Björn

27 januari 2009 09:09

Gargh! Semla... fan det har man inte sett någon i år. Hoppas den var god :)

http://bjornnastet.com

 
stort och smått

stort och smått

27 januari 2009 09:16

Önskar en bra dag! Testa att komma ut på promenader varje dag, inte för sent på kvällen dock, kan hjälpa mot sömnsvårigheter. Annars rekommenderar jag varmt akupunktur - jag blir så härligt avslappnad av det! Och det sitter i i flera dagar! Testa!

http://agneta.bloggagratis.se

 
stort och smått

stort och smått

27 januari 2009 10:20

Akupunktur? Har du bokat? Jättebra i så fall, lycka till! hoppas det funkar lika bra på dig som på mig, eller ännu bättre!!!

http://agneta.bloggagratis.se

 
stort och smått

stort och smått

27 januari 2009 12:04

Jassåååå!!! Nu fattar jag. Promenader är inte att förakta det heller! Det är jättebra. Jag ska också försöka komma mig ut mer.

http://agneta.bloggagratis.se

 
Annika tittar in

Annika tittar in

27 januari 2009 13:20

Semla?? Semla!! SEMLA!!!
Ja jösses. *vill ha*

http://acka.bloggagratis.se

 
Ammis

Ammis

27 januari 2009 19:59

Semlor???Nu?? Fettisdagen har inte ens varit och du har både börjat o. slutat!! Skäms!
Över 100 kg?? Är du 2 m. lång eller?? Du ser inte ut att väga så mkt om man tittar på din bild...?? Men kilona är väl väl fördelade kanske. Önskar dig all lycka med viktnedgången, du kommer säkert att må mycket,mycket bättre i din hälsa o.d Tror att många krämpor försvinner med kilona.
Som sagt: Good Luck!! Ser fram emot Beach 2009 ;0)

Kramelikram

http://ammis.bloggagratis.se

 
Annelie

Annelie

28 januari 2009 11:29

Åååå.. en till FBK:are, säger jag som den värmländskan jag är. Nu har jag ju iofs inte bott där uppe på drygt 5 år, men FBK hänger med ändå... :o))

Skojjigt att det är killar som skriver bloggar,, ska nog försöka att få in min man på den banan oxå. :o))
Du skriver i en härlig stil.. så naturligt på nå vis *hoppas du förstår vad jag svamlar om nu, jag har flunsan.. kanske förklarar en del*.. hahaha
Ha dé bäst.. //Annelie

PS. Hittade hit genom Yvonne´s blogg DS.

http://minegen65.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Michael - Fredag 19 april 13:08

      Först regn sen snöblandat vidare till halvt om halvt hagel och slutligen snööööö...   Va fan!   Nu skriver hustru från jobbet att det kommer snöa hela sommaren, ho har blitt galen....   Skulle gå på match imorgon men det f...

Av Michael - Måndag 15 april 14:28

      Man kanske inte alltid ska skriva vad man tycker men denna gången anser jag att VI har inget att skämmas för, det bör andra göra.   55 år gammal och inte varit så stor fotbollssupporter mer än hemma i soffan men på dom sena...

Av Michael - Måndag 15 april 13:28

      Och här sitter jag och lägger in mina Youtube låtar på Spotify listan så jag kan förlänga promenaderna med mina favoriter...   Plockar bort lite udda låtar och i med mera upbeat så man får upp pulsen en aning. Skulle säkert ...

Av Michael - Fredag 12 april 13:47


      Regnet faller igen...   "chasing you like a shot of whiskey" Ja lite så är det att fånga dagen med vackert väder faktiskt.   På tal om väder, min vän Magnus gnällde en dag om ha minsann inte bokat snön som föll. Roliga  i ...

Av Michael - Torsdag 11 april 17:47

      Men det har banne mig inget med Trisslott att göra utan vädret. Regnet försvann och solen tittade fram igen.   Plötsligt har vi +12 och strålande solsken. Sånt är man inte bortskämd med i dessa breddgrader.   Som tur är har ...

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards