•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under januari 2009

Av Michael - 25 januari 2009 20:54




Smörgåstårtan kommer nu:


  • 2 påsar Landgångsbröd (6 pers.)
  • 4 Tomater
  • 3 Gula Lökar
  • 2 Korvar Persiljesmör
  • 3 Burkar Räkor (À 330 gram)
  • 8 Kokta ägg
  • Majonnäs + 4 Äggvitor


Tillagning:

Smöra första lagret med bröd.

Fräs upp den hackade löken och tomaterna tillsammans sen lägg upp på första lagret.


2:a Lagret bröd smöras med smör och persiljesmöret.


3:e Lagret läggs räkorna på sen dem skivade äggen.


Vispa äggvitan tills den blir tjock, blanda i 5 teskedar majonnäs och bred över äggen.

Låt stå i ugnen ungefär 10-15 minuter i 200 grader tills ytan blir gyllenbrun...


Smaklig Måltid !  (Se Bild)




Vidare till skrivandet...

Kalaset uteblev av olika anledningar men vi åt smörgåstårtan med mina föräldrar och den var gôôôr god.


Ska snart avsluta kvällen med en film: City Of Ember

Hoppas att den ska vara bra för den har allt verkar det som.


Lovade er bild på tårtan och soffan så den kommer nu. Soffan ska målas brun på spjälorna sen är den färdig.


Kram & Sov så gott




Av Michael - 25 januari 2009 11:25




Ska vi grisa i oss massa gott...

Ska ha kalaset för min 40-års dag ikväll för släkten på sambons sida. Vi har ju renoverat hallen som alla vet (no shit?) och det var inte möjligt att ha hit någon med allt damm och skräp...


Så idag ska vi bjuda på varm smörgåstårta och den är så grymt god. Valde först en vanlig smörgåstårta men den är kostsam och besvärlig att göra så jag ändrade mig och tog en varm. Det är räkor, ägg, lök, tomater, persiljesmör & grädde på landgångsbröd som sen åker in i ugnen. Efter det blir det en bakelse till alla... :)


Grejer hände i hallen igår må jag säga... Sambon klädde om soffan och jag tycker den blev skitsnygg (bilder ikväll) sen hade min mor köpt ett litet troll som Välkomnar alla som kommer in. (ja bild kommer på den med)


Nu ska jag ta lite att tugga på... (gått ner -2.1kg) och ska ta lagom med tugga för sen imorgon blir det träning igen. Ska vara hos diabetessköterskan kl.14 så visar man framsteg ser hon ljust på framtiden med hoppas jag...


Kram på er alla!






Av Michael - 24 januari 2009 15:13




Ta det nu med glimten i ögonen är ni snälla...

Förväntade mig storartade kommentarer på vår nya hall men dem uteblev. Är riktigt nöjd med resultatet och hoppas nu att blomman i hörnet ska överleva och frodas under lampans sken.


Vaknade riktigt sent idag, eller vakna 2 gånger rättare sagt. Först vid 9-tiden sen somnade jag om och vaknade 13:30 (hör och häpna) med ett ryck och undrade vart jag var...


Idag blir det städa, middag, hockey (radio) tvätta sen sängen om det är möjligt efter denna lilla sovmorgon.


Tokladdade musik inatt och fann en del sköna låtar att träna till... Tyvärr vart det en eningen för sent men skoj på samma gång. Man sitter en liten grupp och har så skitkul att man glömmer av tid och rum.


Sätter mig ner och ser om det dyker upp feedback på vår hall och spelar musik under tiden. Ishockeymatchen är om 30 minuter så man behöver ladda lite innan... Kram



Av Michael - 23 januari 2009 20:58




Känns som en lysande idé just nu faktiskt...

Hur det sen ska genomföras är en helt annan sak det men på pappret set det mycket bra ut. Hallen börjar bli smått färdig, kruka planterad, soffan på plats, lampan uppsatt och nu ska speglarna upp på väggen sen är det nog klart med inredandet.


Lite småpill kvar imorgon och det fixar jag medans sambon är ute och handlar inför kalaset på söndag då andra sidan släkten ska fira min hemska 40-års dag...


Mickis spräckte vår separata räkfrossa med att skylla på sonens kebabkväll men sen ändrar hon sig och frossar numera på vin & räkor den lilla gottegrisen ;)


Själva missa vi att inhandla räkor så det blir smarriga varma mackor med rökt skinka, ost & ananas... Så gött nu efter allt slit med hallen tycker jag och de är vi förtjänta av så det så...


Kul att träffa en f.d kollega på BlomsterHallen (Mariah) som gav tips och råd med våra växtfrågor... Bild nedan visar en del av hallens ljuspunkt.

Nu blir det mackor och levande ljus (ja lite mys får det bli)


Önskar er alla en underbar fortsatt mysig fredagskväll... Sov Gott // Kram



Av Michael - 23 januari 2009 11:20



En ny låt spelas men den skriver jag inte upp alls... EllaBella ska få gissa eller fråga sig för igen. Vet du kommer gilla den *fniss*

Fortfarande lika trött men den nya musiken piggar upp lite och man känner sig 12% piggare... 


Kom på att den som finns på min MSN kan se denna nya låt som dunkar i ögonen... (kan inte spela högt heller)

Damn nu rullar låtarna på med den ena bättre än den andra... Hemskt att säga Ella men du kommer få lite att ladda sen när du vaknat i eftermiddag ;)


Idag ska vi och Mickis äta räkor... Hon med sin make och vin medans jag tar tonårsstilen (räkor & mjölk) *asg*

Näää... Nu ljög jag allt, men alkohol kommer inte genom mina läppar så det blir säkert iskall light cider och massa god kladdig majonnäs...


Vad ska ni kära vänner & bloggare göra ikväll ?



Av Michael - 23 januari 2009 09:20




Ska det snöa nu igen ?

Hade vi inte gjort upp om att snön kunde hålla sig borta nu eftersom den inte föll vid jul... Hmmm!


Sista listerna i golvet sitter på plats efter att vi limmat och spikat fast dem. Målade dem vita igår och nu ser dem enormt mycket finare ut än det gjorde förut. Tänk att lite färg kan göra så mycket, blir som en helt ny hall...

(Doh! Den är ju ny)


Ska börja röra mig igen för annars somnar jag. Varken huvud eller ögonen är med mig idag så denna fredag blir inget vidare roande. Får hoppas att snön lugnar ner sig så jag kan ta en fotopromenad imorgon förmiddag. Vet vet vad för vackert man stöter på, har tänkt mig en ny väg denna gången som jag egentligen velat gå många gånger men sen ångrat mig...


Reser mig... sakta, sakta, sakta... Näää ja sitter kvar =)


Goodbaj !



Av Michael - 22 januari 2009 22:41



Eller vår nattliga sömn snarare ska man väl skriva.

Sverige förlorade mot Kroatien i handbollen tyvärr, var lite väntat men dem kämpade enormt bra in i de sista...


Är redigt trött och ska strax krypa ner i sängen. Hoppas kunna somna i hyfsad normal tid och vakna utvilad och inte i en dimma.

Önskar att jag finner ett jobb snart så jag finner normala rytmen igen och får sova dem där timmarna jag så väl behöver.


Något måste ske och det NU!


Vilken bloggtorka jag fick direkt efter ordet NU... Kändes som hjärnan stängdes av på kommandot NU!

Dimman kom svävandes in redan nu... Helt otroligt!

Går och lägger mig och hämtar kraft tills imorgon.


Sov Gott & Dröm Sött... :)




Av Michael - 22 januari 2009 14:20



Stått ute i kylan och slipat golvlisterna som ska spacklas sen målas om igen. Den förra familjen som hade vår lägenhet hade tydligen inte en aning om vad dem gjorde och fronterade men dem hade dom inte gjort ett skvatt under de 9 år dom bott här. (Yeah Right)


Listerna ser ut som f-n rent ut sagt och dem är målade utan ha gjort något åt det glansiga under så därför har den vita färgen inte fastnat utan legat som en hinna. Har man petat, sparkat till listerna börjar dem spricka sönder som en lermask och liknar skottskador efter luftgevär... (not pretty)


Så nu sitter jag och tinar upp en aningen och sambon va snäll och spacklar nu listerna så vi kan måla dom senare. Ska försöka komma på middag med och det är lika svårt varje dag. Känns som man äter samma sak flera gånger i veckan faktiskt, men idag är jag sugen på spagetti och köttfärssås för det var ett tag sen vi åt... (Ja så får det bli) :)


Ha en fortsatt bra dag... Kram



Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards