•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under januari 2009

Av Michael - 22 januari 2009 12:27



Snurrar i spelaren nu och den går varm...


 Hey yeah!
Woohoow yeaah

I don't wanna know
what you've been into lately
I am not gonna show
I don't care if you will hate me
can go on like you used to do
cuz everything's coming back to you
I'll be strong
I'll be strooooong

Come into the night with me
wherever I'll go you will follow
take a step and fight for me
wherever I'll go
I can make it alone
no I ain't coming home
I'll be a guarding star
that always shines for you

---
hey yeeah
---

Got to show them all
I am telling everybody
I will break that wall
you just never really got me
I get by, I will survive
emotions like this, yeah I feel alive
moving ooon
moving oooon

chorus:
Come into the night with me
wherever I'll go you will follow
take a step and fight for me
wherever I'll go
I can make it alone
no I ain't coming home
I'll be a guarding star
that always shines for you

Wherever I go
you will follow
cuz you never really got me
wherever I go
I stay aaaalive
you go on like you used to do
cuz everything's coming back to you
I'll be strong
I'll be strooooong

chorus x2:
Come into the night with me
wherever I'll go you will follow
(you will follooow)
take a step and fight for me
wherever I'll go

hey yeaah

Come into the night with me
wherever I'll go you will follow
take a step and fight for me
wherever I'll go
I can make it alone
No I ain't coming home
I'll be a guarding star
that always shines for you
(no I ain't coming home)
I'll be a guarding star
that always shines for you



Av Michael - 22 januari 2009 07:37




Hoppas ni/du fått sova ut ordentligt...

Bara inne en kort snabbvisit innan jag ska lägga mig igen.

Vakna till sen ut med vovven och lite frukost på det sen hoppas jag vara som en ny människa igen.


Dottern hemma från skolan p.g.a en infektion i halsen troligen skapad av skrikandet i LLA (Löfbergs Lila Arena) sen en förkylning på detta gör att hon har ont i halsen och svårt att prata. Hennes klasskompis som var med låg hemma under gårdagen med 40 graders feber...


Nu ska jag lämna över datorn till sambon så hon får kolla upp lite nummer och annat smått och gott...


Seså upp och hoppa nu. Önskar er alla en underbar dag mina vänner... :)


Kram Micke



Av Michael - 21 januari 2009 20:02



Fick en glädjande nyhet idag som gör ont... 5:e Februari spelar Färjestad match mot supporterklubben Wolfpack och massa gamla spelare kommer finnas med och efter matchen är det middag med spelarna (100:-) och det är ju grymt härligt att komma på sån tillställning...


Tyvärr har jag inga möjligheter att ta mig dit så jag får släppa den tanken... Vore skitkul och inget inträde heller utan man får skrika gratis :) Alla gamla idoler spelar som LOOB, SAMUELSSON, CLABBE sen resten av laget på andra sidan :)


Jaja... livet går vidare ingen idé att gråta över spilld mjölk. Slappa en stund nu efter handbollen sen ut med Leo på kvällens sista kissrunda...



Av Michael - 21 januari 2009 13:43



Inte börjat med slabbandet ännu för sambon ville måla bort tapetrand i taket som tydligen föregående tapetsör (förra boende) tyckte såg snyggt ut...

sen ska tapetklistret dra till sig vatten i 30 minuter så jag gjorde en fruksallad på äpple, apelsiner & banan under tiden...


Nu sitter jag här och laddar inför dagens arbete och hoppas att högersidan ska hålla ihop och inte börja värka under tiden vi håller på. Kommer det efteråt spelar det ingen roll för då har man gjort sitt bästa...


Alltid spännande att se arbetets framsteg... hur tapeten kommer se ut på väggen. Verkligheten blir ju inte alltid samma av att se tapeten på rullen och hur den kommer se ut på väggen. Man får ju vara säker för när den väl är uppe på väggen finns ingen återvändo.


Dags att börja nu då... (igen)

Hörs av senare // Kram Micke !



Av Michael - 21 januari 2009 11:52



Allt bra med er hoppas jag...

Själv har jag mina små skavanker som vanligt och ska inte laborera mer med dem för då blir Mariah arg på mig *blink*


Småseg och vart väckt av en motorsåg dundrade runt på området en bit bort från sovrummet. Knackade på dörren strax efter att man slagit upp ögonen och det var våran händiga fastighetsskötare (ironisk) som bytte strömbrytare till taklampan i hallen och strömuttag... Tog sin tid men han löste det hela till slut och nu kan vi fortsätta med tapetseringen av hallen.


Såg en ny film igår som jag gärna vill dela med mig av. Denna gång fick den 5 av 5 möjliga. Otroligt bra film, en verklighetsbaserad film och ryska judar som tvingades att leva i skogen jagad av tyskarna. 1200 människor lyckades överleva och det kanske inte låter imponerande men när man såg hur dem trängde ihop i trädkojor och fick tyfus bland alla olika sjukdomar så får jag medge att det är ren vilja och kärlek till livet... (kom till skott då) Ja jag ska säga filmens namn: Defiance


Dags att gå ner och hjälpa till med tapetseringen... Jag slabbar på klister och sambon med sin koordination sätter upp dem med mönsterpassning på väggarna. Alltså inget för mig då jag troligen skulle haka upp dem i taket..

Hoppas ni vill skriva lite så jag har massor att läsa när jag kommer upp igen.

Ska fota lite före/efter bilder som ni kan få titta på senare under dagen...


Kram Micke



Av Michael - 20 januari 2009 17:10



Inte vägde dem mycket eller hade längd att prata om för den delen heller men det kom något... :)

Mina palettciklider har fått yngel och jag hoppas dem överlever ja iaf en del av dem för jag VET att paletterna gärna äter upp sina yngel...


Passar på i glädjeyran att säga GRATTIS till Ammis/Simma som gick sitt drömhus och som svimmat 12 ggr ungefär idag... Hoppas på Blogglunch, Bloggfrukost, Bloggmiddag utomhus i trädgården ;) //KramVännen


Sköt om er alla !!!




Av Michael - 20 januari 2009 11:38




Att skapa ny hemsida...

Måste skaffa blanketter så jag kan göra ett domänbyte. Måste få tillstånd till min egna sida, och sen kanske jag kan börja att skapa. Längtar som tusan på att få börja pilla på hemsidan. Vill göra nytt, fota nytt, nya texter... Göra sidan som vi vill ha den och inte som den skapades för 4 år sen. Det finns massor som vi önskar vore ogjort och med denna nya sida kan vi kanske rätta till massa av det vi gjorde fel på nuvarande sida.


Såg på filmen igen "Seven Pounds" och jag ger den 4½ av 5 för det var en otroligt gripande film och i början förstod man inte riktigt budkapet men sen sista ½ timman blev allt begripligt och man blev tagen av stunden. Tycker verkligen ni ska se den för sevärd var den verkligen...


Idag fick jag fonten av Mariah så nu kan vi gå vidare till nästa stadie i skapandet. Har lite andra småsaker som ska broderas så det finns att göra ett tag framöver.


Kollade även upp värdet på min blogg igår och fick veta att den va värd en hel del... 15.061:- är den värd. Vill du veta värdet på din blogg kan du klicka på min länk i länklistan...


Ciao !



Av Michael - 19 januari 2009 21:32



Blir 24 faktiskt...

Trodde du det skulle skrivas om sex nu ? Tyvärr inte min grej, vet inte ens hur jag skulle formullera orden ens. Kan vara frispråkig men inte om det ämnet... (min moder läser ju) :)


Annars har det varit idrottens dag på tv:n med blandade framgångar. Sverige slog Spanien i handboll, Färjestad spelade oavgjort mot LHC och slutligen idrottsgalan med massa fina priser och utmärkelser...


Kom inte med på Ammis lista denna veckan och det tog verkligen hårt. Vet inte varför hon ratar mig sådär faktiskt... *Asg*

Nää så allvarligt var det inte, fanns dem som passade in där mer än mig och jag var inte fyndig nog eller så är hon sur på mig för att hon missar tävlingarna hela tiden ;) *fniss*


Ska krypa ner med en film nu tänkte jag mig... Ska se på Will Smiths senaste film:



Hoppas på att den ska vara så sevärd som det talats och skrivits om. Betyg och recension på filmen får ni imorgon. Han har inte gjort många dåliga filmer så denna kommer säkerligen INTE göra mig besviken...

Önskar er God Natt & Sov så gott med er alla.




Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards