•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 2 februari 2009

Av Michael - 2 februari 2009 20:52




Lite nyfiken så här efter dusch och rakning på vem som egentligen läser min blogg. Ålder och kön vore trevligt att få reda på som snälla klicka i det rätta alternativet i min omröstning så jag får stilla minnyfikenhet...


Har ju trots allt haft 1728 besökare förra månaden och vet att alla inte skriver men vill gärna se vad för typ av person som läser. Kanske kan man få flera att skriva kommentarer med om jag ber snällt. Kommer från denna dag att fylla i en lista och länka till alla nya bloggvänner jag addar på min lista...


Ska göra vad jag kan för att öka besöken varje månad om det går. Blir kul att utmana mig själv och se vad som kan göras varje period. Blir inte som på Metro där man hetsjagade besöken för att komma över 5000 och när man väl kom över den gränsen var man inte duglig nog utan pengarna gick till dem som låg på 10 i topplistan tyvärr...


Trivs så underbart här och har fått mer bloggvänner än jag hade på Metro och dem jag hade där följde snällt med och det uppskattas verkligen.

Ni gör dagen enormt mycket behagligare och blir ett ljus i mörkret...


Nu blir det lite tv, chatt... Ser fram emot era röster :)

Av Michael - 2 februari 2009 17:02




Litet nytt inlägg så ni ser att jag lever...

Snart dags för middag så jag tänkte skriva av mig lite innan maten står på bordet. agens middag blir ugnsbakad kycklingbröst med enligt sambon "surprise" så jag får väl se vad som sker senare.


Livet går vidare här hemma som vanligt...

Jag tömmer ett ½ kg varje gång (ja jag vet äckligt) men märker att äpple gör nytta när man har lite problem med magen. En arbetskompis från SAAB tiden berätta om en granne som dietbantade med hjälp av äpplen och magsäcken pallade inte 8 äpplen om dagen så tarmarna höll på att spricka. Därför nöjer jag mig med 2 äpplen/dag om vi har hemma vill säga.


Nu händer det saker och med besked...

Under tiden jag sitter och skriver smäller det till utanför på framsidan och rök kommer ut ur vår brevlåda. Ber sambon kika och hon bekräftar att en "Airbomb" slängts i brevlådan. Tog en promenad för att se vem det kan ha varit men fann inget. Gick hem igen fast besluten på att sker det igen polisanmäler jag det direkt.


Lite fjantigt att polisanmäla tycker ni men hade det funnits post/reklam i lådan hade det med all säkerhet börjat brinna. Vår brevlåda sitter på intilliggande förråd så det kunde mycket väl ha spridit sig och jag anser det vara mordbrand då. Vi bor i radhus så det är 7 lägenheter i våran rad så ni kan ju tänka er vad som skulle ske...


Nu ska jag smälta maten (Kyckling & Stuvad Pasta) mumma... och inte mycket mat blev det heller så kanske man trillar ner i vikt lite denna veckan får man hoppas.


Sköt om er...



Av Michael - 2 februari 2009 12:23




Måndagsexemplar har ju alla hört talas om och under min tid på SAAB i Trollhättan byggdes många såna exemplar.

Känns lite som jag själv vore en sådan när jag vaknade vid 10-tiden imorse... Började hosta direkt och fick en huvudvärk som hette duga. Varje gång jag hostade skaka det till som ett eko i skallen och de va mindre behagligt.


Inget tycks bli som det ska utan antingen lite bättre ena stunden eller sen vända käpprätt ner i källaren utan belysning...

Ska väl vända snart hoppas jag utan att dricka grummelvatten utan det får bli ut i skogen och leta rätt på en shaman eller en kvastflygande anskrämlig dam som kokar ihop en soppa av grodlår, krokodiltårar, fladdermusvingar... Ja ni fattar vart jag vill komma med det hela hoppas jag.


Nä om man skulle ta och vila ögonen en stund kanske så man orkar med dagen som den är. Igår somnade jag 19 på kvällen men vaknade tyvärr strax före 22  och sonen somnade 5 och vaknade 9 sen var han vaken ett tag men lyckades somna och vakna utvilad idag samtidigt som mig runt 10...


Hoppas er dag är bättre... Kram



Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards