•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 15 februari 2009

Av Michael - 15 februari 2009 22:26




Är enormt trött så jag stupar nog snart i sängen efter denna dag...

Sonen trodde jag skulle falla fortast i sömn men icke. Skulle ha lagt in bilder på dagens aktivitet men jag har tomt på kortet i mobilen så jag kan inte fylla på dessa ynkliga 20:- för 100 nya bilder förrän den 18:e så ni får faktiskt vänta ett tag till...


Musiken dunkar i hörlurarna <( o o )> Masterbeat - Fading Away <( o o )>

och det känns som jag är lite sugen på att fylla mp3 spelaren med ny musik och ta en powerwalk imorgon...


Såg en film förut efter att jag duschat och jag trodde innan den skulle vara toppenrulle men jag somna ifrån den flera gånger så den höll mig inte vaken alls... Se den själv och avgör, jag ser den INTE igen kan jag meddela...

Filmen var: The Day The Earth Stood Still


Funderar på att se något annat innan jag somnar och väljer nog en film jag såg förra året men vill se igen: Beowulf se den gärna om ni inte gjort det förstås.


Önskar er alla en God Natt... DIG speciellt !!! =)




Av Michael - 15 februari 2009 17:40




Blev det till slut för oss alla...

Åkte ner till en gästbåts hamn där det finns cementrör för grillning. Hade med oss torr ved från garaget som vi elda upp. Jag hittade även döda träd som jag knuffade omkull och klöv med yxan.


Var lagom kallt och klart väder där vi var...

Försökte va snäll mot Leo och tänkte hugga hål i isen med yxan men det var lönlöst för det kändes som hela viken var bottenfrusen och det är minst 1 meter där jag högg... Han fick vara utan men fick massa korv och den lilla tjuven snodde en av stockarna jag skulle elda med och sprang iväg.


Den var minst 30 cm i diameter och 50 cm lång men det hindrade inte honom från att bita, krafsa, bära runt på. Vi hade roligt i minst 2 timmar och Leo var den mest aktiva och därefter sonen... Båda kommer nog somna gott ikväll gissar jag på.


När vi åkte hem började sonen rabbla om allt vi skulle göra i veckan under lovet... Eller det HAN ville göra under veckan som kommer. Han skulle grilla, skridskor, pulkabacken, Innovatum, bada... Herregud han skulle inte vara stilla en sekund ju.


När vi pratade om pulkabacken Vänersborgs kommun hade byggt upp av snö från ishallen sa jag till min dotter att hon kunde åka trickskidor... För er som inte vet vad trickskidor är ska jag kort tala om. Det är små korta miniskidor på 40-45 cm som är härliga nybörjarskidor.Och dottern reagerade med att utropa att dem skulle hon minsann INTE åka med...


Hon ville inte hamna i "Tjotahejti" kommer någon ihåg det namnet ?

Min son hade ALDRIG hört det men skrattade så han kiknade och ropade i bilen 

- Finns inget land som heter  "Tjotahejti"

sen fortsatte han skratta hela vägen hem och sa tyst för sig själv namnet hela tiden...


Nu ska jag gå ner och kräva min rätt att få ta del av varmvattnet som finns kvar så jag slipper duscha av mig röklukten i kallvatten...

Hoppas ni har fått en liten glädjestund och kommer tillbaka igen.


Kram Micke

Av Michael - 15 februari 2009 11:45




Sambon ska kolla skidor hela dagen så då kommer vi andra ingenstans utan får snällt stanna hemma. HATAR skidor & handboll ärligt talat...

Men då kan man sitta här utan att få skit för det så varför klaga ? Jo jag vill åka iväg och ta med hunden, och nej jag tänker inte gå 2 mil för att komma dit som säkert någon sitter och föreslår i sina stugor...


Får helt enkelt försöka komma på något fyndigt att göra men vet inte vad bara så det blir till att Brainstorma en stund och se vad dem 2 små gråa gör för nytta där uppe egentligen.


Ja de gick ju bra...

Dom slåss ju bara där uppe hela tiden så det var ingen idé att be dem om hjälp som vanligt.

Jag går en sväng... (inte ut alltså)



Av Michael - 15 februari 2009 09:36




Det blev igår...

Inte för att det var den dag som det var utan för att 18:30 startade förnedringen av Frölunda i Löfbergs Lila Arena.

Färjestad bokstavligen skickade upp Frölunda på läktaren när dem visade vart skåpet skulle stå.


Matchen slutade 8 - 1 och Jonas Gustavsson var verkligen värd att hålla nollan men förlorade sin klubba och fick svårt att mota den puck som slank in... Humöret är på topp och min vän Jana har bytt bort sin Metroblogg och startat upp här så nu hoppas jag hon får tid att skriva av sig... Hon är uppfödare till min underbara Leo och bor i samma radhuslänga bara några meter från mig med sin sambo...


Hon & Hennes sambo äger även Sveriges största tv/data spels butik på över 500 kvm och har stort utbud på Miranda nallar... Kika gärna in på deras hemsida om ni får lust...   [ RetroHouse ]


Inget kan förstöra denna dag så nu ska jag sväva på moln...

Lite frukost, och kanske åker vi ut med Leo i skogen idag om barnen vill annars åker vi själva jag och sambon.

Hade hoppats på lite sol så vi kunde sitta och grilla men icke, den finns på annan ort som vanligt... 


Får se vad som sker... Kram på er

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards