•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Direktlänk till inlägg 15 februari 2009

Utomhus Aktivitet

Av Michael - 15 februari 2009 17:40




Blev det till slut för oss alla...

Åkte ner till en gästbåts hamn där det finns cementrör för grillning. Hade med oss torr ved från garaget som vi elda upp. Jag hittade även döda träd som jag knuffade omkull och klöv med yxan.


Var lagom kallt och klart väder där vi var...

Försökte va snäll mot Leo och tänkte hugga hål i isen med yxan men det var lönlöst för det kändes som hela viken var bottenfrusen och det är minst 1 meter där jag högg... Han fick vara utan men fick massa korv och den lilla tjuven snodde en av stockarna jag skulle elda med och sprang iväg.


Den var minst 30 cm i diameter och 50 cm lång men det hindrade inte honom från att bita, krafsa, bära runt på. Vi hade roligt i minst 2 timmar och Leo var den mest aktiva och därefter sonen... Båda kommer nog somna gott ikväll gissar jag på.


När vi åkte hem började sonen rabbla om allt vi skulle göra i veckan under lovet... Eller det HAN ville göra under veckan som kommer. Han skulle grilla, skridskor, pulkabacken, Innovatum, bada... Herregud han skulle inte vara stilla en sekund ju.


När vi pratade om pulkabacken Vänersborgs kommun hade byggt upp av snö från ishallen sa jag till min dotter att hon kunde åka trickskidor... För er som inte vet vad trickskidor är ska jag kort tala om. Det är små korta miniskidor på 40-45 cm som är härliga nybörjarskidor.Och dottern reagerade med att utropa att dem skulle hon minsann INTE åka med...


Hon ville inte hamna i "Tjotahejti" kommer någon ihåg det namnet ?

Min son hade ALDRIG hört det men skrattade så han kiknade och ropade i bilen 

- Finns inget land som heter  "Tjotahejti"

sen fortsatte han skratta hela vägen hem och sa tyst för sig själv namnet hela tiden...


Nu ska jag gå ner och kräva min rätt att få ta del av varmvattnet som finns kvar så jag slipper duscha av mig röklukten i kallvatten...

Hoppas ni har fått en liten glädjestund och kommer tillbaka igen.


Kram Micke

 
 
nilla

nilla

15 februari 2009 18:39

Hej!
Jag har också varit ute och lekt med hunden idag. Och tagit egna bilder! Som är på min blogg nu. Och det ÄR mina egna den här gången ;)

http://nillaja.bloggagratis.se

 
Pettersson

Pettersson

15 februari 2009 20:38

Din lilla omröstning är inte så bra du borde ha en lista MAN/KIVINNA 25 UNDER!

http://www.majonashc.bloggagratis.se

 
Annelie

Annelie

16 februari 2009 04:54

Vilken underbart mysig dag ni verkar ha haft det.. :o))

Sällan vi är ute och grillar såna här fina vinterdagar, men sommaren händer det vi åker till havet och har med oss både picknick och vovve som ÄLSKAR att simma runt, runt, runt i flera timmar om hon finge.

Trickskidor ja.. vem minns inte de.
Nåt jag ALDRIG skulle våga ställa mig på i dagsläge.
Å när man var yngre så åkte man som en tok på dessa, å jisses vad det gick undan.

Ha en mysig sportlovsvecka ihop med dina barn.. // Annelie

http://minegen65.blogspot.com

 
Ammis

Ammis

16 februari 2009 07:23

Va mysigt det låter, ni hade ju en kanondag. Jo då, "tjotahejti" kommer jag ihåg o tror att jag använder det ibland också faktiskt.. ha ha.
Jag har också sportlov :0). Ska dra mig till Göteborg med tåg med mitt äldsta barn-barn, ska bli kul faktiskt, ungar älskar ju att åka tåg o. det är inte så ofta dom gör det nuförtiden. Ha en bra vecka.

Kramelikram

http://ammis.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Michael - Onsdag 20 mars 12:26

      Utöver allt annat som jag SKA/VILL göra så kommer jag på ännu fler saker. Det skapar ett viss kaos och huvudbry tyvärr.   Nyss så funderade jag på vad jag skulle kunna utföra mer med strö pinnarna och då avbröt hjärnan förnuftet m...

Av Michael - Tisdag 19 mars 17:52

      Kan ju knappt lyft fötterna över badrumströskeln men det ska inte hindra ett hushållshjon från att slita i sitt anletes svett och plågor.   Man skulle nästan tro att Tobbe är min hustru som han härskar över sociala medier och hu...

Av Michael - Tisdag 19 mars 11:14

      Ja man kan inte kalla det annat. Hela gårdagen efter vår dog-walk så var jag inte stöddig.   1.8 km kändes skönt men det fick jag ångra sen. Man skulle ju hem med och jag räknade ut att vi troligen skulle ha lika lång promenad...

Av Michael - Måndag 18 mars 06:36

      Och jag går ut med denna känslan just idag.       Gick och la mig efter 22 igår och vaknade ganska utvilad efter 4 och sen 2 timmar senare vaknar frugan och rufsar till håret på mig.   Betalat räkningar och snart ska vi...

Av Michael - Söndag 17 mars 13:12

      Jo det ska jag tala om för dig. Här uppe på "gräddhyllan" Blåsut (Vänersborg, för dig som tror på Stockholm) börjar man höra gräsklippare (-2) man hör även alla hantverkare som startar sina projekt (nämnde jag -2?) det kapas ved, kl...

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Skapa flashcards