•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Direktlänk till inlägg 19 februari 2009

Är du husmor eller riktig kvinna???

Av Michael - 19 februari 2009 17:01



Så gör riktiga kvinnor....inget tjafs med någonting...

Husmorstips 1:

Tryck en liten skumgodis i botten på glasstruten, så rinner inte glassen ut.
Riktiga kvinnors tips
:
Sug ut glassen genom botten på struten, förmodligen ligger du
ändå på soffan och äter den.

Husmorstips 2:

För att hindra potatisen från att gro, lägg ett äpple i potatispåsen.
Riktiga kvinnors tips
:
Köp pulvermos, det håller ett år.

Husmorstips 3:

När det står i kakreceptet att du ska strö kakformen med ströbröd,
använd lite kakmix istället, så blir det inte vita fläckar på den färdiga kakan.
Riktiga kvinnors tips
:
Gå till bageriet. De kan till och med dekorera kakan åt dig.

Husmorstips 4:

Om du råkar salta maten för mycket under kokningen, lägg i en skalad potatis, som suger upp överblivet salt ur maten på ett ögonblick.
Riktiga kvinnors tips:

Om du saltar maten för mycket under kokning, så tråkigt då. Upprepa
efter mig Riktiga kvinnors motto: Som jag lagar maten, så äter du den
och så vill du ha den.

Husmorstips 5:

Linda in sellerin i aluminiumfolie när du lägger den i kylskåpet och den
håller sig färsk i flera veckor.
Riktiga kvinnors tips:

Selleri? Aldrig hört talas om.

Husmorstips 6:

Pensla pajskalet med lite vispat ägg för att göra den glansig.
Riktiga kvinnors tips
:
På de frysta pajförpackningarna står det inget om pensling med ägg,
alltså behövs det inte.

Husmorstips 7:

För att bota huvudvärk: Ta en lime, dela den i två delar och massera din panna med dem. Dunkandet försvinner.
Riktiga kvinnors tips:

Ta en lime, blanda den med Tequila. Kyl och drick. Du kanske fortfarande
har huvudvärk, men vem bryr sig.

Husmorstips 8:

Släng inte överblivet vin. Frys ner det till iskuber för kommande grytor och såser.
Riktiga kvinnors tips:

Överblivet vin ?????


 
 
Ingen bild

mickis

19 februari 2009 17:22

inget msn på pappas data som jag fått låna tyvärr...

men du kan maila det till mej... Tack:)

 
Ingen bild

mickis

19 februari 2009 17:24

tänk jag ä vare sig en husmor eller en "riktig kvinna"... då kjanske jag är en huskvinna eller en riktig mor :)

 
Ingen bild

mickis

19 februari 2009 17:34

jag har sett det :=) ´mumsfillibabba

 
Sofia

Sofia

19 februari 2009 17:52

Hm jag vet inte vilket jag är..

Men hur som helst var det längesen jag skrev nått till dig så jag tyckte det var dax!

Hoppas allt är väl med dig.

Kram Sofia

http://www.3barnsmamma.bloggagratis.se

 
Johanna

Johanna

19 februari 2009 18:07

Hahahahaha!!! Antar att jag hör mer till kategorin "riktiga kvinnor" då... :D

http://gr8shag.bloggagratis.se

 
camilla

camilla

20 februari 2009 09:49

Hehehehee!!! kanon tips ....som jag sprider vidare på min blogg ;o)

Trevlig helg!!!

http://www.bentley.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Michael - Måndag 18 mars 06:36

      Och jag går ut med denna känslan just idag.       Gick och la mig efter 22 igår och vaknade ganska utvilad efter 4 och sen 2 timmar senare vaknar frugan och rufsar till håret på mig.   Betalat räkningar och snart ska vi...

Av Michael - Söndag 17 mars 13:12

      Jo det ska jag tala om för dig. Här uppe på "gräddhyllan" Blåsut (Vänersborg, för dig som tror på Stockholm) börjar man höra gräsklippare (-2) man hör även alla hantverkare som startar sina projekt (nämnde jag -2?) det kapas ved, kl...

Av Michael - Måndag 11 mars 16:20

      Ingen hockey men jäklar va det BLÅSER I TRÄA IDAG... Nordliga vindar som nästan får Svea att lyfta så henne får man hålla hårt i denna dag.   Olika dokumentärer går växelvis här hemma nu när hustrun får bestämma. Nästa vecka b...

Av Michael - Lördag 9 mars 16:35

      Känns som jag gör framsteg med foten. I dagsläget är det en spricka kvar att behandla. Varje gång man kolla upp tån så hoppas jag men som så många gånger är det en sårficka som måste klippas upp.   Slipper dock massa omläggninga...

Av Michael - Lördag 9 mars 16:28

      Ja detta var inte den starten jag ville ha. Fick många timmars sömn inatt så det var skönt.   Hockey gav ingen glädje tyvärr. Kan finnas hopp om att ta 1 poäng eller 2 då vinner VI serien så än är det kanske inte hopplöst.   ...

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Skapa flashcards