•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 23 februari 2009

Av Michael - 23 februari 2009 19:55



För Färjestad just nu...

Dom leder med o-2 över Rögle och tar dom segern i denna matchen är elitseriesegern klar och inget lag kan hota längre.


Hoppas nu det håller så FBK inte tappar in mål som de gjort i tidigare matcher. Sen har dem sopa målvakten Divis i mål men som hållt nollan än så länge... Tiden lär utvisa om de blir som jag hoppas, just nu håller FBK matchen

precis som dem önskar.


Middagen kom sambon på till slut så jag gick ner och skala potatis, kokade ägg sen kom hon hem med fisk som vi kokade, gjorde äggsås och sen frossade i oss... Smakade mättande gott faktiskt, enda tråkiga är att skala potatis för det tar tid att skala till 4 personer ( + hund ) Ja Leo älskar kokt fisk så han fick lite potatis och fisk mosat på en tallrik som han slukade fort...


Funderar på vad jag ska göra sen efter hockeymatchen förutom att promenera med Leo. Kanske ska se en ny film tror jag och det lär bli denna:

" Red "


Kram


Av Michael - 23 februari 2009 15:45




Fick jag av grannen, eller sonen ville inte öppna dörren när jag låg och vilade i soffan utan väckte mig och sa att det var till mig sen gick han upp och spelade vidare på sitt Cars spel han har i sin dator...


Ägge-gubben var utanför och det hade jag helt glömt av så det var tur att grannen ringde på och sa till. Vi har en gubbe som kommer var 3:e vecka med potatis & ägg hem till vårat område så vi behöver bara gå utanför dörren så står han där och säljer ägg 20:- ( 15-pack ) och potatis i 5 kg & 12 kg säckar...


Nu ska jag och sambon försöka komma på vad vi ska ha till middag... Tänk att en sån enkel sak kan vara så svårt. Både jag och sambon tycker det är skitjobbigt att varje dag komma på något som faller oss i smaken men sen ska man även ta hänsyn till barnen för dem är enormt petiga när det gäller mat. Fick dem bestämma åt vi: Hamburgare, Pannkakor, Köttfärssås, Korv & Bröd varje vecka och det skulle jag tröttna på direkt...


Vad har ni för favoriter...? Låt Höra !




Av Michael - 23 februari 2009 13:46



1. Man kan ha flera bilar utan problem.

2. En bil behöver inte spacklas och målas varje dag.

3. Man kan köra sin bil när man vill.

4. En bil blir inte sur om man åker taxi.

5. Man kan utan risk hyra en bil, om ens egen inte startar.

6. Man behöver inte köpa mer extrautrustning till sin bil än man själv vill.

7. Om bilen börjar låta illa är det lätt att stänga av den.

8. När bilen blir gammal är det lätt att byta till en nyare.

9. Man får provköra grannens bil.

10. Om bilen blir slö kan man byta motor.

11. Man blir inte svartsjuk om andra tittar på ens bil.

12. Om någon tar din bil får du en ny på försäkringen.

13. Bilen blir inte besviken om man är för full för att köra.


Av Michael - 23 februari 2009 12:53




Med bloggandet men allt beror först och främst på sambon som mailat arbetsansökningar och sen sov jag till 10:20... Har gjort lite överraskningar till min vän Catarina som jag ska posta idag. ( nyfiken ? ) *fniss*


Nyss kom servicepersonal och ska kolla på vår köksfläkt som enligt oss inte gör riktigt som den ska göra. Hoppas han håller med oss och finner det som vi anser vara fel.


Fick mig en trevlig överraskning i helgen då jag stoppade in huvudet i sovrummet för jag tyckte mig höra något som inte stämde och det visade sig droppa vatten från taket så jag fick ringa jouren. Tycker det sker massa konstiga saker i detta hus men det har stått sen 1981 utan större reparationer så det är väl på tiden nu tycker jag...





Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards