•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Direktlänk till inlägg 23 februari 2009

Äggvarning

Av Michael - 23 februari 2009 15:45




Fick jag av grannen, eller sonen ville inte öppna dörren när jag låg och vilade i soffan utan väckte mig och sa att det var till mig sen gick han upp och spelade vidare på sitt Cars spel han har i sin dator...


Ägge-gubben var utanför och det hade jag helt glömt av så det var tur att grannen ringde på och sa till. Vi har en gubbe som kommer var 3:e vecka med potatis & ägg hem till vårat område så vi behöver bara gå utanför dörren så står han där och säljer ägg 20:- ( 15-pack ) och potatis i 5 kg & 12 kg säckar...


Nu ska jag och sambon försöka komma på vad vi ska ha till middag... Tänk att en sån enkel sak kan vara så svårt. Både jag och sambon tycker det är skitjobbigt att varje dag komma på något som faller oss i smaken men sen ska man även ta hänsyn till barnen för dem är enormt petiga när det gäller mat. Fick dem bestämma åt vi: Hamburgare, Pannkakor, Köttfärssås, Korv & Bröd varje vecka och det skulle jag tröttna på direkt...


Vad har ni för favoriter...? Låt Höra !




 
 
nilla

nilla

23 februari 2009 16:48

Jag har en vegetarian, en GI:are och en elitidrottare i familjen. Här kan vi snacka svårt att hitta på middagsmat...

http://thenilla.bloggagratis.se

 
Linda

Linda

23 februari 2009 16:51

Oj, har du varit arbetslös så länge? Usch, vad jobbigt... Jag jobbar ju men som sagt hemifrån och det beror bara inte på operationen utan på att vi håller på att bygga nytt kontor... Som det ser ut idag går det inte att sitta där och jobba så därför har det blivit att jag fortfarande jobbar hemma...

http://linda-anordinarygirl.blogspot.com

 
Ammis

Ammis

23 februari 2009 17:05

En sån där ägg o. potatisgubbe skulle jag vilja ha. Finns ju massor på landet som säljer,blir aldrig av bara att man åker o. handlar på gårdarna, men till våren ska jag minsann ta tag i det eller så får jag väl odla mina egna potatisar,vem vet.
Matfavorit?? Njaa, jag älskar ju vanlig husmanskost som pannbiff, fläsk o. löksås, ärtsoppa, Biff a´la Lindström, fiskgratäng/soppa, köttfärssoppa/gratäng, Ugnspannkaka kan va gott ibland ja + en massa mer. Men detta var ju typ vardagsmat.

Ha det gott "stubbis"...hi hi.

Kramelikram

http://ammis.bloggagratis.se

 
mickis

mickis

23 februari 2009 17:38

visst är det tråkigt att komma på och laga vardagsmaten.. usch ja...

http://mermickis.blogspot.com

 
Ammis

Ammis

23 februari 2009 19:52

Vi har ju en bil kvar,våran Saab.Men ev. ska jag köpa mig en moppe...brum brum då ska Ammis köra som en dåre till jobbet...ha ha. Vi får se,på sommaren kan jag cykla,bara 5 km..."Peanuts"..*stön*. Ha det very well.

Kramelikramar igen

http://ammis.bloggagratis.se

 
Ammis

Ammis

23 februari 2009 19:56

Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

http://ammis.bloggagratis.se

 
blondiie

blondiie

23 februari 2009 19:59

sån där potatisgubbe skulle jg behöva, ägggubbe med!
fan va smart!

http://blondiies.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Michael - Onsdag 24 april 15:41

      Fiskesäsongen 2024!   Hämtade hem fiskeväskan och kikade genom den lite innan jag tar hem resten.   Är fortfarande på tok för kallt. Skulle bli en smula varmare till helgen men då ska jag köra med skurborsten och såpa sen ...

Av Michael - Fredag 19 april 13:08

      Först regn sen snöblandat vidare till halvt om halvt hagel och slutligen snööööö...   Va fan!   Nu skriver hustru från jobbet att det kommer snöa hela sommaren, ho har blitt galen....   Skulle gå på match imorgon men det f...

Av Michael - Måndag 15 april 14:28

      Man kanske inte alltid ska skriva vad man tycker men denna gången anser jag att VI har inget att skämmas för, det bör andra göra.   55 år gammal och inte varit så stor fotbollssupporter mer än hemma i soffan men på dom sena...

Av Michael - Måndag 15 april 13:28

      Och här sitter jag och lägger in mina Youtube låtar på Spotify listan så jag kan förlänga promenaderna med mina favoriter...   Plockar bort lite udda låtar och i med mera upbeat så man får upp pulsen en aning. Skulle säkert ...

Av Michael - Fredag 12 april 13:47


      Regnet faller igen...   "chasing you like a shot of whiskey" Ja lite så är det att fånga dagen med vackert väder faktiskt.   På tal om väder, min vän Magnus gnällde en dag om ha minsann inte bokat snön som föll. Roliga  i ...

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards