•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 24 februari 2009

Av Michael - 24 februari 2009 22:34




Efter att ha sett på dagens tv som va värd att se på ska jag nu krypa ner i sängen och zappa mig till sömns.

Har sett på Bygglov & House, varit ute med Leo jag och sambon och mötte även Leo´s mamma, pappa & lillasyster som skulle gå ut och göra sitt...


Inga filmer som är sevärda heller ute på marknaden... ( hyrmarknaden ) *s*

Så jag får snällt hålla mig till tåls och invänta något värt att se. Just nu är jag sugen på:


  • Yes Man
  • Bedtime Stories
  • The International
  • Valkyria
  • The Wrestler
  • Män Som Hatar Kvinnor
  • Watchmen

Hoppla det blev en lång lista och jag är säker på att den skulle kunna göras mycket längre om jag kikade efter ordentligt...

Dags att avsluta skrivandet och säga god natt, hoppas ni får sova gott och drömma sött...


Natt Natt




Av Michael - 24 februari 2009 21:49



Till mig lite kunder...

Har märkt att flera av er nya läsare har hundar och kanske inte sett att lilla jag har en egen hobbyfirma där vi just kan maskinbrodera hundmotiv.


Besök gärna vår HEMSIDA som snart skall byggas om och underlätta för nya och gamla kunder hoppas jag...


Av Michael - 24 februari 2009 19:23



Ja en semla alltså...

Var inte meningen att vi skulle ha någon idag men min moder hade köpt till oss så då får man tacka och ta emot. Satt långt inne för jag mår lite halvkasst just nu men semlan ramla ner i magsäcken sen får vi se om den stannar där.


Hoppas ni andra har njutit av semledagen... Kram


 

Av Michael - 24 februari 2009 17:44




Kan du tänka dig Ammis... 

Min dotter blev inte arg för bilden på henne som jag satte in. *puuh*

Hon tittade, skrattade, läste sen gick hon in på sin brors rum och där sitter hon nu och spelar Sims.


Jana kom ut med ett inlägg idag, just idag på Kronprinsessans förlovningsdag av alla dagar. Som jag har väntat på detta inlägg och kanske kommer det ett till eftersom hon sa att hon skulle lägga in bilder på sina underbara hundar. De är min Leo´s mamma & pappa samt lillasyster som kommer på bild...


Jag tjuvstartar lite med att visa bild på min Leo som leker med sin lillasyster förra sommaren på vår baksida... Dem hade en underbar lekstund med Leo´s boll som han vägra släppa ifrån sig och det gillade inte lillasyster och sa ifrån... :o)


 

 Se vad söta dem är tillsammans...

Xena har blivit större men är fortfarande lika road av att leka med storebror

med full energi och Leo tycker det är roligt så länge som han inte sitter kopplad. Lillasyster kommer oftast i full galopp och Leo kan inte springa undan utan ryggar tillbaka...

Men han gillar henne utan tvekan ( vem gör inte det )


Kram





Av Michael - 24 februari 2009 13:45



Förra sommaren då vi tog en tur till Norge och besökte fästningen i Halden...

Ni som har problem med uppstudsiga, otrevliga, bråkiga, stökiga barn skulle kanske göra som jag gjorde...



Observera...

Detta är det enda sättet att få barnen att sköta sig. hahahaha....

Brukar inte blogga in mina barn men nu kunde jag inte låta bli.

Får tala om för dottern sen när hon kommer hem och visa vad jag gjort...

Av Michael - 24 februari 2009 13:22




Så långt ögat kan nå nu när kungligheterna ska visas upp på tv:n...

Ingen har väl undgått att Prinsessan Victoria har förlovat sig och ska gifta sig 2010 och det var väl på tiden efter 7 år tillsammans.


Jag och Leo tog en skön solskenspromenad i ungefär 45 minuter och det var härligt att röra lite på sig även om vägen ner till vattnet var rena isgatan för mina skor som gled ovanpå den packade snön... Leo till och med hoppa i vattnet och gick omkring några sekunder, hade hoppats han skulle dricka lite men han traska omkring och sen skutta upp och rulla sig i snön...


NU !

Ska jag välförkänt sätta mig ner och läsa min bok i stillhet... Sonen hemma men ute och leker. Sambon på möte och dottern bör vara hemma 15:30 och Leo ligger och sover så  nu är det stilla hemma... *Gött*


Kram  ( Ammis! Jana har lagt in nytt inlägg... Hör & Häpna ) ;)




Av Michael - 24 februari 2009 12:02



Har jag lite nu men känner att jag får göra något konstruktivt i skrivväg innan sonen kommer hem från skolan... Ska ut med Leo och njuta lite av solen som försvann naturligtvis. Alltid ska det hända mig och ofta med för den delen.


Vad hittar ni på i detta avlånga land då...? Inte besöker ni mig för jag har knappt haft ett enda inlägg denna morgon. Jo några har jag haft men inte som det brukar. Gissar att dem flesta jobbar och inte orkar med att skriva efter jobbet utan vill ta igen sig först sen strömmar dem in i gästböckerna... *blink*


Jag kilar ner och inväntar anstormningen med att läsa lite ur boken och slappna av en stund. Hoppas på att solen kikar fram om 1 timme igen då jag ska gå ut med hunden... Min goa Leo ! ( Spana in han )




Av Michael - 24 februari 2009 07:38




I mina beräkningar tycker jag... Ja godmorgon på er föresten ! :o)

Hade 127 läsare igår och håller jag bara över 100 så når jag 2000 besök under februari månad... 


Ska försöka vakna till liv sen få min dotter att vakna som inte börjar skolan förrän 9:20 så hon får längre sovmorgon än sina föräldrar *orättvist*

Vad sker i erat liv denna kalla morgon ? ( -4.0 )


Ställer fram en bricka full av godsaker... Te, Kaffe, OstFrallor, Apelsinklyftor... Ta för er så hörs vi sen... Kram

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards