•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 25 februari 2009

Av Michael - 25 februari 2009 21:10




Eftersom denna sidan skall under kniven och opereras inatt så blir det inget mera skrivande efter denna. Men jag hoppas kunna återkomma imorgon om inget har hänt efter detta underhåll...


Sambon var sugen förut så under tiden Arga Snickarn började gjorde hon en kladdigt god rulltårta med smörkräm och den smakade gruvlig gott (don´t ask)

Så jag gissar att den hinner försvinna innan klockan slagit 22:00... :o)


Inget speciellt har hänt efter middagen mer än att jag lagade till den. Snabblagat med stroganoff och ännu lättare med kryddor i en påse så då går det åt mindre mängd grädde och det är vatten i den...

Är mycket för enkelt lagad mat och vem är inte det när man har barn som helst ville ha maten dagen innan ibland.


Sonen somnade runt 5 idag och sov till 8 och jag hoppas han kan sova nu när han snart ska lägga sig igen. Han har haft simskola idag och det gjorde nog han riktigt trött. Vi hade även skickat med pengar så han kunde köpa ut dem simmärkena han tagit och det var många... Han hade med sig 6 märken hem och han var jättestolt över dem så nu ska vi fixa en sköld som han kan sätta upp dem på...


Bäst att avsluta nu så ni hinner läsa innan sidan stängs ner för underhåll... Jag hoppas att ni får sova gott & drömma sött.


Godnatt





Av Michael - 25 februari 2009 17:05



Men jag vart inkallad till stan och när Jana ber om hjälp är man snäll och ställer upp... Vi skulle köpa pallkragar men fann inte en enda att betala för och då var vi både i Vbg & Thn utan lycka.


Sen har jag städat, satt i lysrör planerat för hylluppsättning och målning av väggar. Underbart när man får sätta sig i rörelse och i deras butik finns alltid något att pilla med men man får kolla efter först så man inte trollar bort något som kanske inte ska vara där jag lägger det...


Känns som det kan bli en del att göra och det är skitkul när "Hustomten" får bli "Butikstomte" och greja med sånt som är roligt.


Nu ska jag göra korv stroganoff för magen skriker av hunger och jag tar nog pasta idag istället för ris. Går fortare på detta sätt och jag har inte tid att vänta idag.


Hörs senare...

Av Michael - 25 februari 2009 09:19



Utan idag på morgonen på TV4 skrapades det fram en ny miljonvinnare...

Han vann 3 miljoner och när han frågade vad som skulle göras för pengarna svarade han 

- Jag kanske tar och gifter mig, om hon svarar JA!

Och det triggade igång programledarna som fick fram sambon framför kamerorna med tårarna sprutande svarade hon ja...


Barnen i skolan, hunden rastad och ligger i trappan och sover medans jag sitter här och sambon sitter i soffan. Han skall vara mellan oss båda så han vet var vi är... Fårhunden, är vi fåren då ? Ja undviker gärna svar på den frågan... Tyst, Silence, Quiet, Silencio... :o)


Godmorgon...



Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards