•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under februari 2009

Av Michael - 23 februari 2009 15:45




Fick jag av grannen, eller sonen ville inte öppna dörren när jag låg och vilade i soffan utan väckte mig och sa att det var till mig sen gick han upp och spelade vidare på sitt Cars spel han har i sin dator...


Ägge-gubben var utanför och det hade jag helt glömt av så det var tur att grannen ringde på och sa till. Vi har en gubbe som kommer var 3:e vecka med potatis & ägg hem till vårat område så vi behöver bara gå utanför dörren så står han där och säljer ägg 20:- ( 15-pack ) och potatis i 5 kg & 12 kg säckar...


Nu ska jag och sambon försöka komma på vad vi ska ha till middag... Tänk att en sån enkel sak kan vara så svårt. Både jag och sambon tycker det är skitjobbigt att varje dag komma på något som faller oss i smaken men sen ska man även ta hänsyn till barnen för dem är enormt petiga när det gäller mat. Fick dem bestämma åt vi: Hamburgare, Pannkakor, Köttfärssås, Korv & Bröd varje vecka och det skulle jag tröttna på direkt...


Vad har ni för favoriter...? Låt Höra !




Av Michael - 23 februari 2009 13:46



1. Man kan ha flera bilar utan problem.

2. En bil behöver inte spacklas och målas varje dag.

3. Man kan köra sin bil när man vill.

4. En bil blir inte sur om man åker taxi.

5. Man kan utan risk hyra en bil, om ens egen inte startar.

6. Man behöver inte köpa mer extrautrustning till sin bil än man själv vill.

7. Om bilen börjar låta illa är det lätt att stänga av den.

8. När bilen blir gammal är det lätt att byta till en nyare.

9. Man får provköra grannens bil.

10. Om bilen blir slö kan man byta motor.

11. Man blir inte svartsjuk om andra tittar på ens bil.

12. Om någon tar din bil får du en ny på försäkringen.

13. Bilen blir inte besviken om man är för full för att köra.


Av Michael - 23 februari 2009 12:53




Med bloggandet men allt beror först och främst på sambon som mailat arbetsansökningar och sen sov jag till 10:20... Har gjort lite överraskningar till min vän Catarina som jag ska posta idag. ( nyfiken ? ) *fniss*


Nyss kom servicepersonal och ska kolla på vår köksfläkt som enligt oss inte gör riktigt som den ska göra. Hoppas han håller med oss och finner det som vi anser vara fel.


Fick mig en trevlig överraskning i helgen då jag stoppade in huvudet i sovrummet för jag tyckte mig höra något som inte stämde och det visade sig droppa vatten från taket så jag fick ringa jouren. Tycker det sker massa konstiga saker i detta hus men det har stått sen 1981 utan större reparationer så det är väl på tiden nu tycker jag...





Av Michael - 22 februari 2009 20:22




Ja mitt hår alltså...

Jag fixade inte att låta det växa längre, och som min kära granne Jana sa så var jag ju sååå långhårig :o) och jag höll med.

Känns skönt att ha 1 mm långt på huvudet igen och jag avskyr verkligen när håret blir så långt och går halvvägs över öronen och står rakt ut...


Sen när man svetta... ( Ja jag gör faktiskt det ibland ) så börjar det klia så förbannat och det slipper jag numera. Känns gott att bädda nytt nu ikväll när man är nyrakad (fniss) och nyklippt.


Sambo och dotter snart på väg hem och vi ska äta varma mackor till kvällsmat. Sonen sitter inne hos farmor & farfar och spelar krigsspel för glatta livet. Han fick ringas hem för att han skulle få middag sen rusade han tillbaka över igen och han sitter där och skjuter fortfarande...


Vet inte hur mina föräldrar tar det men dem får skicka hem han när dem vill eller när min far vill ha sin kära dator tillbaka i sina armar... *s*

Vad har ni hittat på nu ikväll ?


Kram Micke






Av Michael - 22 februari 2009 16:24



Just nu i vår nya skrivbordsstol vi hämtade på Harlad Nyborg i fredags...

Den kostade endast 258:- och är lika sportig som den SER ut. Tycker verkligen att den är prisvärd för båda barn som vuxna...


Sitter och väntar på att köttet ska koka färdigt så jag kan sätta igång riset. Sen ska sambo och dotter iväg till svärföräldrarna så dottern får sina 30 minuter i rampljuset. (solarie)


Imorgon ska jag ringa massa samtal och erbjuda arbetsgivare hela 63% för att dem ska anställa mig. Funkar inte detta får jag ta till andra medel som AF hjälper mig med.


Sen ska jag in till stan och förhoppningsvis börja måla i RetroHouse butiken på gågatan som har Sveriges största spelbutik... Kolla in och se vad dem kan erbjuda. Gör gärna ett besök i deras butik med om du bor i närheten av Vänersborg...


Nu dags för middag... Kram

Av Michael - 22 februari 2009 13:44




Och säkert +10 i solen så jag och dottern tog en promenad i snöslasket till affären för att köpa grädde till maten. Åkte skidor (ilsken) i slasket eftersom skorna jag har inte är mönster i så jag halkar vid vartannat steg jag tar.


Egentligen kanonväder att ta långpromenad på om det inte vore för dessa halkiga oplogade vägar. Visst smälter snön bort men inte riktig så fort som jag hade önskat så jag väntar ett litet tag till.


Dagens Middag: Kokta kotletter i grädde, tomat, champinjoner och ris till detta. Det är verkligen grymt gott och väldigt lättlagat.

Man bryner kotletterna, lägger dem sen i grytan, skivar tomater och lägger ner sen vatten. Kokas i minst 1 timma så köttet blir så underbart mört...

Ta sen upp tomaten och köttet gör sås med grädde och lägg sen i svampen och köttet igen...


Hoppas ni provar på det en dag... (eller kanske redan gjort

Nu ska jag sätta mig ner på annan plats förutom där det är skidor på tv och läsa lite ur min bok...


Kram Micke




Av Michael - 22 februari 2009 09:40



Att jaga med blåslampan...? 

Nä det är ju trots allt söndag idag så blåslampan får helt enkelt vila idag.

Nu blev DU säkert orolig va ? *blink*

Försöker svälja all snö som ramlat ner nu de sista dagarna och tycker att det var dålig timing...


Sportlovets sista dag och visst ungarna kan leka i snön efter skolan men det blir inte samma som att vara ledig. Efter skolan har dem läxor och kanske slutar sent och inte orkar efter skolan. Men det roliga är att här hemma offrar min son sig vare sig han orkar eller inte så ska han ut och åka snowboard så snön yr omkringa honom...


Hur har era barns sportlov varit ?

Har ni haft massa snö som dem har kunnat leka i eller har ni/dem hittat på annat att göra i snöns frånfälle... Skriv och berätta !





Av Michael - 21 februari 2009 21:02



Sen jag började i December att blogga på "Bloggagratis.se" har jag ökat antalet

besök för varje månad och det känns otroligt roligt. Inte ute efter att jaga flera utan det är ni vänner och läsare som gör detta möjligt...


Så här ser det ut just nu:


  • December 2008 = 1.224 Besökare
  • Januari 2009 = 1.728 Besökare
  • Februari = 1.393 Besökare


Och då är fortfarande Februari inte slut ännu. Räknar med att hamna över 2.000 besökare om jag har 100/dag och jag har haft under 100 en enda gång denna månad så det ska jag väl kunna fixa tycker jag.

Tack för att ni vill läsa min blogg...


Mr Blogg Guru ! :o)

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards