•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under februari 2009

Av Michael - 20 februari 2009 16:43



Att lägga in blogg 35 ggr men sidan har återställts varje gång...

Därav svordomar. Nu orkar jag inte skriva mer.

Av Michael - 20 februari 2009 16:42


SKIT BLOGG !!!

Av Michael - 19 februari 2009 22:48




Tankar snurrar hela tiden och har inte riktigt greppat konceptet men det ska väl lösa sig. Imorgon ska jag till AF och se vad min nya handläggare vill ha sagt och hur vi ska gå vidare som dem säger varje gång.


Känner pressen komma närmare och hittar jag inget jobb snart får vi troligen flytta för det går inte att lösa på annat sätt tyvärr. Sen ska vi hitta en 3:a som vi 4+hund får plats i och föra ihop barnen i samma rum går inte.


Näää...ska inte bli sentimental och somna ledsen så nu får jag rycka upp mig och försöka se framåt och hoppas på en ljusare framtid. Svårt men man måste annars kan jag lika väl gräva ner mig och glömma framtiden för gott...


Jaja... får se en film och tömma systemet helt och somna med tom skalle helt enkelt. Ska inte vara några problem för jag har andra saker som tar upp min tid och det känns rätt behagligt... (blåslampan)


Sov Gott med er...



Av Michael - 19 februari 2009 19:00



Sprider sig i hela vår lägenhet just nu medans vi sovrar ut sängkläder... Jag har gjort äpplepaj på påse och det doftar verkligen underbart. Sambon kastar sängkläder som verkligen ser hemska ut och som vi inte har användning för. Barnen får lite av våra och deras gamla kastar vi bort för sånt kan man inte sälja på loppis väl ?


Sitter själv nu och lyssnar på Djurgården - Färjestad och jag hoppas verkligen att FBK håller denna matchen och behåller serieledningen...


Börjar bli sugen på äpplepajen just nu... Någon mer ? Ska skriva hur den smaka senare för det är första gången vi smakar denna så det ska bli en ny smakupplevelse hoppas jag...


Vad gör ni ikväll ?





Av Michael - 19 februari 2009 17:52


 

Fått förfrågan om Orientaliska Räkorna så håll tillgodo...



 

Av Michael - 19 februari 2009 17:01



Så gör riktiga kvinnor....inget tjafs med någonting...

Husmorstips 1:

Tryck en liten skumgodis i botten på glasstruten, så rinner inte glassen ut.
Riktiga kvinnors tips
:
Sug ut glassen genom botten på struten, förmodligen ligger du
ändå på soffan och äter den.

Husmorstips 2:

För att hindra potatisen från att gro, lägg ett äpple i potatispåsen.
Riktiga kvinnors tips
:
Köp pulvermos, det håller ett år.

Husmorstips 3:

När det står i kakreceptet att du ska strö kakformen med ströbröd,
använd lite kakmix istället, så blir det inte vita fläckar på den färdiga kakan.
Riktiga kvinnors tips
:
Gå till bageriet. De kan till och med dekorera kakan åt dig.

Husmorstips 4:

Om du råkar salta maten för mycket under kokningen, lägg i en skalad potatis, som suger upp överblivet salt ur maten på ett ögonblick.
Riktiga kvinnors tips:

Om du saltar maten för mycket under kokning, så tråkigt då. Upprepa
efter mig Riktiga kvinnors motto: Som jag lagar maten, så äter du den
och så vill du ha den.

Husmorstips 5:

Linda in sellerin i aluminiumfolie när du lägger den i kylskåpet och den
håller sig färsk i flera veckor.
Riktiga kvinnors tips:

Selleri? Aldrig hört talas om.

Husmorstips 6:

Pensla pajskalet med lite vispat ägg för att göra den glansig.
Riktiga kvinnors tips
:
På de frysta pajförpackningarna står det inget om pensling med ägg,
alltså behövs det inte.

Husmorstips 7:

För att bota huvudvärk: Ta en lime, dela den i två delar och massera din panna med dem. Dunkandet försvinner.
Riktiga kvinnors tips:

Ta en lime, blanda den med Tequila. Kyl och drick. Du kanske fortfarande
har huvudvärk, men vem bryr sig.

Husmorstips 8:

Släng inte överblivet vin. Frys ner det till iskuber för kommande grytor och såser.
Riktiga kvinnors tips:

Överblivet vin ?????


Av Michael - 19 februari 2009 14:15



Till slut gjorde blåslampan sitt jobb och Jana fick in ett jättelångt inlägg och massa namn på vederbörande... Tar alla namn med stolthet och kanske ett av dem med rosiga kinder... *s*


Kika in hos henne nu och kommentera så mycket ni kan så hon får skriva av sig lite nu för det gillar hon att göra...

Hoppas hennes sambo blir bättre i ögonen, han behövs i butiken men enligt mig så tycker jag dem skulle ha nytta av vila... ( lyssna nu ) *asg* Ja jag vet detär ingen idé att tjata om det. Jag vill bara dig väl gumman :o)


Hoppas snart att 50% av familjen kommer hem snart så vi kan börja med maten för jag är vrålhungrig just nu...

Äntligen blir det Orientaliska Räkor som verkligen sätter smaklökarna i arbete eftersom det är Curry, Cayennepeppar, Chilikrydda, Chilisås och annat smått och gott...


Ska kila ner och mata diskmaskinen så är det gjort för dagen och visar att jag gör annat än spottar fram bloggar hela dagarna... Får höra det lite för ofta en senaste tiden så nu får det vara nog. *blää* hahaha...


Ha en fortsatt trevlig dag !



Av Michael - 19 februari 2009 11:20



Av denna Jana hela tiden... *blink*

Först är man Blogg Guru, sen är man galning och nu skriver jag inte tillräckligt ofta utan jagas med blåslampa... =)

Aldrig är hon nöjd... Inget skriver hon själv i sin fina blogg.


Snön bokstavligen vräker ner och det ser inte du Jana i din källare... Minus 1.7 grader och snön faller ner till sonens stoora glädje. Får se om sonen ger sig ut i backen och tar sin snowracer. Eller så stannar han inne idag med och leker med sina Bakugan leksaker som han fastnat för på Cartoon Network...


Jaha... Vad ska man nu skriva för att underhålla läsare och slippa få dem på halsen med klagomål... *fniss*

Jo jobbet sambon sökte och blev intervjuvad inför var inte som hon trodde det var. Dem sökte en dammsugarförsäljare och för att tjäna pengar var man tvungen att minst boka 40-50 besök/månad alltså 2-3 ggr/dag.


Hon kände redan på vägen hem att detta var inte den säkerhet hon sökte utan kommer att leta vidare efter annat jobb. Helst önskar hon sig nattjobb så antingen inom vården eller som taxichaufför...


Om man skulle byta ut shortsen mot byxor och ge sig ut och skotta lite nu när snön har avtagit. Ta lite utanför mig och hos mina föräldrar kanske. Skulle kunna hjälpa andra med liten försynt ersättning men det vågar jag inte fråga om så jag tar mitt egna och mors sen får det vara bra...


Sköt om er... Ja du med Jana ;)




Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards