•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 2 mars 2009

Av Michael - 2 mars 2009 23:10




Har fått en ny bloggvän ( Nell ) besök gärna...

Fick även en positiv kommentar från en Anna som ansåg att hon

"Love this blog" och det var inte fy skam men har inte en aning om vem det kan vara... En hemlig beundrare tydligen *s*


Så allvarligt är det nog inte tror jag men det värmde skönt...

Kan vara skönt att få höra/läsa uppmuntrande ord mitt i all bedrövelse tycker jag. Ska snart lägga mig för ögonen är verkligen genomsyrade av JB´s sand just nu och devar ingen vacker syn i spegeln... ( Är det någonsin ? )


Vill avsluta med en liten frågesport för blondiner ( Man som Kvinna )


Frågesport för blondiner...

Eller?


1. Hur länge varade 100-åriga kriget?

- 116 år

- 99 år

- 100 år

- 150 år


Blondinen använder sin rätt att hoppa över frågan


2. I vilket land uppfanns Panama-hatten?

- Brasilien

- Chile

- Panama

- Equador


Blondinen tar publiken till hjälp


3. I vilken månad firar ryssarna oktober-revolutionen?

- Januari

- September

- Oktober

- November


Blondinen ringer en vän.


4. Vad hette George IV?

- Albert

- George

- Manuel

- Jonas


Blondinen söker efter rätt svar på internet.


5. Från vilket djur har Kanarieöarna fått sitt namn?

- Kanariefågeln

- Kängurun

- Råttan

- Sälen




Blondinen åker ur tävlingen.

 





PS. Om du har småflinat lite när du har läst detta, titta på svaren här

nedan: DS.

#

#
#
#
#
#
#
#
#
#










1. 100 åriga kriget höll på i 116 år (1337-1453).

2. Panama-hatten uppfanns i Equador.

3. Oktober-revolutionen firas i november.

4. Kung George IV hette Albert.

5. Kanarieöarna har fått sitt namn efter sälen. Canaria betyder på latin 'sälarnas ö' (havshund).



Alltså, hur många rätt hade du??

OJ då!!!!

     

 Godnatt Mina vänner...



Av Michael - 2 mars 2009 19:33



Tydligen ingen som ville adda mig i länklistan så jag får snällt sitta här och drömma om nya bloggvänner. Mycket nöjd med dem jag har men vill gärna ha flera... Hoppas det dyker in några under livets långa lopp.


Ammis är packad och inmålad i sängen gissar jag så jag spelar ingen musik för dig idag vännen... Samma gäller väl Jana som är dålig i hals och öron men säkert inte ligger och kurerar sig utan jobbar tappert vidare...


Hanna kämpar vidare med sitt körkort och känner nervositeten komma tätt inpå så ni med körkort kan gott gå in och ge henne en lyckospark... Hmmm kanske inte du då Jana McRae *fniss* (Rally Kalles Syster) Nej du är säker bakom ratten vännen... 


Min mailserver lever ett eget liv och är tight som en nunna i kloster... ( släpper inte igenom något alls ) så jag får väl se om jag får några mail överhuvudtaget i framtiden...Ringa Comhem´s felanmälan är som att ringa taxi ( Var god dröj ) och även om det inte kostar mig något att ringa får jag kramp i nacke och arm innan jag får svar därifrån... *SUCK*


Inget på tv värt att se på och filmer har jag iofs men lär få se dem själv för sambon var trött och har lagt sig redan... Då kan man iofs se det man vill när hon somnat men man får vänta liten stund... *s*


Hittar ni på nu ikväll...?


 

Av Michael - 2 mars 2009 14:53



Somnade en stund på sängen och det var precis vad jag INTE behövde för jag blev bara tröttare så nu får jag aktivera mig så jag inte ramlar dit igen...

Vår mailserver verkar ha fått ett sammanbrott för den står och tuggar hela tiden. Provade att skicka ett mail nu så jag får se om det anländer eller om det snällt kommer tillbaka igen...



Ja så nu vet ni hur det ligger till...

Ska nu ner och skala potatis sen göra mos med sås och lingon till middag idag. Kände mig sugen på detta och vi har haft ett överflöd på köttbullar den senaste månaden då vi köper billigt på ICA MAXI... (Utgånget datum)

Skäms inte för att säga jag köper 1 kg Scans för 20:- sen fryser in för det är inget fel alls och billig mat vill alla ha...


Önskar er en skön fortsättning på dagen... Här vräker snön ner fortfarande sen 9 imorse... Ni som vill Blogglänka kan skriva några ord, vill alltid lära känna nya bloggare... Kram Micke



Av Michael - 2 mars 2009 09:58




Sitter i en musikdimma från gårdagen...

Jagade en låt igår och under tiden spelade jag en annan minst 15 gånger innan jag kröp ner i sängen och somnade frustrerad över att jag inte fann den låt jag ville ha. Men så idag loggade en person in och gav mig låten så nu ska den präntas in på skiva sen in i bilen och dunka runt...


Tur man har en mp3 spelare i bilen för denna skivan kommer ta plats...

40-50 låtar med Eurodance/Techno musik som kommer dunka loss högtalarna hela sommaren... (Kanske 60-70 låtar)


Nu ska jag försöka vakna till även om de är svårt nu när snön vräker ner igen utanför dörren... Trodde vi skulle slippa denna snö nu men det gick inte utan nu ska vi ha mera... *SUCK*


Sköt om er...



Av Michael - 2 mars 2009 00:04



Hitta den ikväll och släpper den inte... På med Basen och dansa...




Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards