•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 9 mars 2009

Av Michael - 9 mars 2009 21:25




Kan nästan inte bli bättre...

Mailen har rullat in och andra saker går vår väg även om vägen är lång just i dagsläget. Men visst finns det glädjeämnen:


  • Brynäs - Färjestad  0 - 4
  • Bröllopsbeställning
  • Middagen (Pasta & Köttfärssås)
  • Popcorn till hockeyn

Funderar på att se en film ikväll men vet inte vilken...

Båda är ju "krigsfilmer" och sambon vill bara se en av dem så jag får väl ge med mig och ta Valkyria då så blir det frid och fröjd.


Verkar som sambon ska brodera tröjor så jag får antingen se filmen själv eller strunta i den och se den imorgon kväll efter Bygglov & House istället...

Börjar bli sugen på att snickra och allra helst FISKA... Fick ett spö av en god vän och när man lägger ett spö i handen på mig blir jag kallsvettig och får fiskefrossa så otroligt mycket...


Jag får helt enkelt förlora mig i mina fiskeböcker och säga godnatt till er mina goda vänner... Sitter här en stund ifa det kommer några kommentarer inglidande... Sov Gott med er !


Av Michael - 9 mars 2009 17:33




Vad ordet MACMAA betyder ännu ? ;o)

Jag avslöjar inget så sök vidare så kanske ni får er ett gott skratt.

Det fick jag och jag förundras verkligen av det namnet och avundas inte den andra personen som ska ha tröjan...


Den andra personen har hus i Thailand och lär förmodligen bära tröjan här i Sverige men inte i Thailand gissar jag...


Ska blogga lite, smälta maten (samma som dig Hanna idag) och stygnsätta min väns text som sen sa broderas. Lite senare om 1 timma ungefär blir det Brynäs - Färjestad via PPV och vinner FBK idag lär dem avgöra på de 2 hemma matcherna dem har på torsdag & lördag... 


Ha en fortsatt trevlig kväll...




Av Michael - 9 mars 2009 14:51




För räddande änglar i nöd...

En kompis beställde 2 broderade tröjor med en mycket udda text.

Tröjorna skulle broderas med namnet "MACMAA" och ni som kan Thailändska kan ju översätta för det tänker inte jag göra... :o)


Väntar på att sambon ska komma hem sen ska vi åka och fixa 2 t-shirts som han vill ha i veckan... Känns så otroligt skönt just nu med vänner som gör ett litet ingrepp och håller oss ovanför vattenytan och motar bort min magkatarr...


Tänk att pengar verkligen är roten till mycket ont i livet...

Det sägs att pengar inte är allt och den som tror på de lurar sig själv, tro mig jag vet av egen erfarenhet.


Ska fundera på middag nu...

Sköt om er !( Simma Lugnt )





Av Michael - 9 mars 2009 13:35




Allt ska vara...

Var ute och städade upp på framsidan i solskenet medans Leo låg och pressade. Ingen tryckande värme men det funkade med munkjacka och shorts den korta stund jag var utomhus.


Var nära att jag plockade fram utemöblerna men det får vänta ett tag till. Gjorde rent bordet iaf och torkade rent runt fönstrena för dem var skitiga och hade stänk av fågelskit.


Sonen kom hem glad och sprudlande... 

Frågade efter sim mamma som inte är hemma så han kasta av sig jackan tog på sin munkjacka (som sin far) och sen gick han in till sin Farfar för att spela spel på farfars dator en stund.


Ooops..glömde av cocosnöten... Bye Bye !!!


Av Michael - 9 mars 2009 11:53




Solen skiner och det var inte igår man hade över +5 ute i skuggan... Nu har vi lite molnigt men +6.8 och strålande solsken som spricker upp. Tänk vad det gör för humöret med solsken.


Är en aningen trött idag och har svårigheter att hålla mig vaken nu när jag kollar på Animal Planet... Orkar inte riktigt ta itu med något just nu men det blir nog bättre hoppas jag.


Varit hemma hos mor som vill ha snickrat staket på sin upphöjda altan... Lite vindskyddat och det kan vara skönt om det blåser kalla vindar. Blir till att ladda skruvdragarna och köpa impregnerat virke och trallskruv då och köra igång... Har även en granne som redan förra året ville vi skulle sätta upp staket åt dem runt tomten så det får vi planera in med...


Skönt att ha lite att göra och det är sånt här jag vill göra för det är saker jag verkligen tycker om. Sen får man varva andras med sitt egna lite för det finns massor jag vill göra på våran baksida med. Har en ynklig liten damm ute på baksidan och den ska vi nog gräva igen och lägga plattor över sen kanske göra en grillplats där istället...


Fick en liten idé förra sommaren och ska försöka gå på den för det är en billig lösning men ändå enormt praktiskt... Fick en bild mailad till mig förra året som jag och sambn ville spinna vidare på och kanske sälja. Vet inte om det säljer men vad anser ni...


Skulle denna sälja ?



Av Michael - 9 mars 2009 09:00




Äntligen och det var inte så hemskt som jag föreställt mig...

En kund kom hit nu på morgonen med sina tröjor och enligt henne skulle maken lämna dem och han var engelsman så det första sambon sa var:

- Du får möta han för du kan engelska...

- Näe jag vägrar...


Men fick snällt inse att jag inte kunde krypa undan...

Erbjöd mig att ta hunden, duscha, sova extra eller rent av va tvungen att rusa på toaletten när han väl kom hit men inget fungerade.


Kunden ringde strax efter 08:30 och sa att dem skulle komma lite tidigare och var nästan framme så jag fick äta frukosten snabbt, borsta tänderna och ta på mig jeans... (Jeans???) Jag som oftast går hemma med shorts och skulle jag visa mig ute i dem nu får jag skäll av Jana för att hon anser det vara för kallt... :o)


Nu ska vi kolla igenom väskan och se vad som finns att göra... Kommer ha fullt upp hela veckan och ju fortare dem blir klara ju snabbare får vi betalt.

Sinar enormt i kassan nu och håller vi oss till fredag är jag extremt glad...


Ha en skön måndag !!!



Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards