•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 10 mars 2009

Av Michael - 10 mars 2009 22:40




Har nu sett på Bygglov & House...

Även fått tag på Mariah som jag ville visa ett märke som vi förhoppningsvis ska brodera åt hennes innebandyklubb.


Verkade som hon vart nöjd och då kan man äntligen sova tryggt inatt...

Nu ska vi se om det kommer en beställning eller inte i framtiden.

(kom igen nu Mariah) :o)


Något annat jag vill be om är att ni besöker min vän Hanna som tvivlade på sitt bloggande så gör henne glad genom att hälsa på denna trevliga, flitiga, 4-barns mamma som lever ett innehållsrikt liv och precis fått körkort sånu ligger hela världen öppen för henne :o)


Avslutar med en sång om mig själv... God Natt mina vänner !!!




Av Michael - 10 mars 2009 15:30



Gick ut med Leo på en promenad och fann detta i vår

lilla dunge bakom husen...


Kan våren verkligen vara på gång nu ?



Av Michael - 10 mars 2009 14:30




Kom hem från skolan efter 1 och var sjuk...

Nu är hon nerbäddad i soffan och ser på tv eller sover jag har inte kollat ännu hur det ligger till.

Jana har tydligen massa tid över på jobbet för hon bombar mig med massa inlägg ch det gillar jag... Tar sig tid för lilla mig :o)


Inte en aning om vad vi ska ha till middag idag...

Skallen helt tom på idéer ( ja som vanligt Jana) och denna gång förlitar jag mig på att sambo eller barnen väljer rätt och snabblagad mat för nu börjar jag bli hungrig...


Snälla ge mig något gott mattips (förutom gojs) *asg*

Snabblagat och ätligt utan massa grönsaker för de vill ja inte ha idag.

Vad föreslår ni där ute i detta avlånga land & källare... ;o)


...Flocken är hungrig... 







Av Michael - 10 mars 2009 11:10



Vill ha lite mera värme...

Vill kunna jobba ute i trädgården med att bygga staket här hemma, hos grannen, hos mina föräldrar... fyy va jobbigt det låter när man tänker efter... Kan nog vara kallt ett tag till tycker jag *fniss*


Men det finns att göra när solen dyker fram:


  • Göra klar vår altan...
  • Plantera vinrankor på baksidan...
  • Rama in altan hos mina föräldrar & byta staket...
  • Nytt staket hos mina grannar...

Det var utsidan... Här kommer insidan:


  • Bygga akvariebänk utav lecablock...
  • Starta nytt akvarium med PåfågelGobi...
  • Sätta upp spots i köket över köksbänken...
  • Göra en datahörna för Broderidesign... (ny dator, flatskärm)
  • Bygga upp tv-bänken...
  • Taklister i hallen & Kanske sovrummet...

Ja ni ser vad vi har att göra men allt bromsas av pengar tyvärr...

Helst vill jag göra det så billigt som möjligt så därför bidar jag min tid och inväntar dem rätta köptillfällen då allt känns rätt och då slår jag till direkt.


Vad har ni på era lista som ni drömmer om eller som ni SKA göra... ?


Bjuder på fika om ni berättar...





Av Michael - 10 mars 2009 10:20




Vill inte att det ska komma mera snö nu...

Men tyvärr så har det börjat snöa ute igen och som tur är lägger et sig nog inte med +2.9 grader ute.


Nu har vi endast 12 tröjor kvar att göra...

Sambon syr som en virvelvind och det känns skönt för då får kunden sina tröjor vid den tid dem önskat. Vi har fler beställningar att göra och ju mer vi hinner få undan gör det enklare för oss att ta emot nya...


Har precis ringt en av kunderna och bett om ett godkännande så vi vet om det ska broderas eller inte. 7 uppsättningar tygmärken till en Cruising klubb á 500/uppsättning ger oss lite andrum och pengar till att laga bilen, laga dotterns cykel som hon varit utan sen sensommaren p.g.a vårdslöshet...


Dessa ungdomar...



Av Michael - 10 mars 2009 08:19



Eller något i den stilen...

Är glad man slipper värk och annat skit när man vaknar så det får kallas för en bra dag än så länge.


Sambon börjer med broderierna direkt och har kommit långt redan nu. Vi har 24 tröjor att göra och har gjort 7-8 redan nu. Har vi tur hinns det med att göra kanske 10 till idag och då är det inte många kvar och vi bör kunna leverera på torsdag som var önskat...


Nu ska det göras 15 Pikéskjortor och dem är lite svårare... Våran kund är Delwood eller vi gör deras logga och det har med tennis att göra gissar vi men jag ska försöka luska ut vad dem gör när vi lämnar över tröjorna...


Lite frukost nu sen ut med Leo... Sköt om er !



Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards