•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Direktlänk till inlägg 11 mars 2009

Ground Zero...

Av Michael - 11 mars 2009 13:02




Upplever jag just nu och allt händer på en och samma gång...

Satt hos grannen på fika och fick sms från min underbara granne Jana som talade om att 1 st son hade hamnat i hennes butik...

- Hej! Jag fick sluta tidigt från skolan (Ren lögn)


Han stannade en stund och spelade medans jag och Jana sms:a mellan varandra och jag ringde för att kolla läget. Vid andra samtalet hade han lämnat butiken och begett sig till DG12 (leksaksbutik) sen gick han i rask takt hem.


Vi såg honom från bilen på väg in och jag hoppade ur för att möta han. Vi förklarade hur situationen var och vad han inte fick göra sen åkte vi tillbaka till DG12 dit Jana hade skickat min sons fröken och vi mötte upp henne där...


Han hade helt enkelt inte haft lust med syslöjd och tog därför sin ryggsäck och gick hem. 9 år och gå 3 km hem utan att någon sett eller hört någonting. Men nu är han på väg hem med taxin och vi hoppas att han har lärt sig en läxa nu...


Stort Tack Jana !!! Kramar om...


Även rikta ett stort tack till er som gjorde besök hos Hanna hon blev jätteglad och det gör mig glad med för nu stannar hon ett tag till och bloggar med oss andra dödliga... :)


Nu ska jag ta emot min son... Sköt om er och njut av solskenet ! :o)



 
 
helga

helga

11 mars 2009 14:01

Bra med sjyssta grannar!! Han gör nog inte om det...

Kanonfin bild också :)

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
Marie

Marie

11 mars 2009 15:15

Dessa ungar...man fostrar dom till att vara kreativa , men när dom är det förmycket blir det problem...
Hahaha...tror du han lärt sig nu??

http://marno.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Marie

11 mars 2009 15:26

Jag vet vad det innebär(jobbar inom barnomsorgen)
Men ibland tror jag att dom ändå lär sig ...hur ska dom det annars utan att få testa gränserna och för dom är ju den ena gången inte den andre lik...
Hälsa till det bustrollet!!

 
Jana

Jana

11 mars 2009 15:46

Jana - The Hero =)

http://www.metoyou.bloggagratis.se

 
Kicki

Kicki

11 mars 2009 16:59

Ja du ! Vad ska man säga ? JAg gjorde faktiskt en liknande grej när jag var i hans ålder , tyckte det var tråkigt i plugget så jag tog mitt pick å pack å gick ! Läraren hann upp mig efter nån kilometer , ja jag gjorde aldrig om det igen iaf. Hoppas din son oxå har lärt sig nåt !
Ha det bäst !

http://itzybitzy.blogg.se

 
lastbilstanten

lastbilstanten

11 mars 2009 18:33

Stämma i bäcken, kallas sånt! Helt rätt att vänligt men bestämt tillrättavisa på en gång. Det finns ALLDELES för många föräldrar som inte gör något åt sånt, utan låter det bero. *applåderar*

http://www.lastbilstanten.bloggagratis.se

 
Sofia

Sofia

11 mars 2009 21:36

FRÖÖÖÖÖLUUUUNDAA!!

http://www.3barnsmamma.bloggagratis.se

 
Sofia

Sofia

11 mars 2009 21:54

Nja nu var det ju inte deras fel, måste ju vara dom som dömmer matchen som i så fall gjort fel. Eller?

http://www.3barnsmamma.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Michael - Onsdag 24 april 15:41

      Fiskesäsongen 2024!   Hämtade hem fiskeväskan och kikade genom den lite innan jag tar hem resten.   Är fortfarande på tok för kallt. Skulle bli en smula varmare till helgen men då ska jag köra med skurborsten och såpa sen ...

Av Michael - Fredag 19 april 13:08

      Först regn sen snöblandat vidare till halvt om halvt hagel och slutligen snööööö...   Va fan!   Nu skriver hustru från jobbet att det kommer snöa hela sommaren, ho har blitt galen....   Skulle gå på match imorgon men det f...

Av Michael - Måndag 15 april 14:28

      Man kanske inte alltid ska skriva vad man tycker men denna gången anser jag att VI har inget att skämmas för, det bör andra göra.   55 år gammal och inte varit så stor fotbollssupporter mer än hemma i soffan men på dom sena...

Av Michael - Måndag 15 april 13:28

      Och här sitter jag och lägger in mina Youtube låtar på Spotify listan så jag kan förlänga promenaderna med mina favoriter...   Plockar bort lite udda låtar och i med mera upbeat så man får upp pulsen en aning. Skulle säkert ...

Av Michael - Fredag 12 april 13:47


      Regnet faller igen...   "chasing you like a shot of whiskey" Ja lite så är det att fånga dagen med vackert väder faktiskt.   På tal om väder, min vän Magnus gnällde en dag om ha minsann inte bokat snön som föll. Roliga  i ...

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards