•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 16 mars 2009

Av Michael - 16 mars 2009 19:17




Så länge som jag väntar på sambo & dotter som fått för sig att börja baka...

Min dotter har fått dille på att baka hela tiden. Får tydligen inte nog med det på hemkunskapen eller så tjuvtränar hon och ska bli fullärd innan dess.


Hon kommer hem varje vecka och har provat olika saker på hemkunskapen som sen ska prövas hemma. Kanske inte lika lockande för oss när hon talar om hur hon bränt det ena efter det andra... Man vill ju inte att huset ska brinna ner direkt... :o)


Idag vart det Utvecklingssamtal och det var bara positiva saker att berätta sa fröken till sambon. Kanske kunde göra lite bättre ifrån sig på engelskan så där skulle tydligen jag, the man, the myth, the english wiz teacher  hoppa in och hjälpa till med glosor och prata mer engelska med henne...


Allt var inte bara guld och gröna skogar utan även hon hade en fläck och den uppstod på syslöjden där svordomar kom ofta... wtf menade hon med det ??? :o)


Mycket kommer nog ur min mun men jag ber inte henne att härma mig... Jag kan inte skylla på någon annan än min vän och granne Jana så det så. *asg* Den kvinnan kan svordomar som ingen annan kan och det är ganska charmigt eller hur DW ? (DarkWing)


Nää...dags att kasta äppleskrotten och invänta era kommentarer... Kram



(Längtar till sommaren) 


Av Michael - 16 mars 2009 16:02




Ja det var en fröjd att få stoppa i sig riktig mat utan att må illa...

Vi åt som sagt fläskytterfilé, pommes, sallad, tomater, gurka & jag valde majs medans sambon tog istället rädisor & sparris...


Det fyllde magen och ingen efter effekt kom sen så det verkar funka som det ska i magsäcken just nu. Gott att ladda tallriken med massa grönsaker som balanserar det feta i den friterade pommes friten...


Och för er som ätit middag ska jag nu be att hoppa upp ur stolen och skaka ner maten i källaren... SHAKE YOUR BOOTY !!!


På återhörande...!!!




Av Michael - 16 mars 2009 12:52



Och en otroligt bra film enligt mig...





Av Michael - 16 mars 2009 12:45



Gör ju Malena Ernman förutom när hon drar i med operasången...

Har sån djup bas att man tror det är en man som sjunger.

Annars är det inget fel på låten alls men ni måste hålla med lite att så är fallet denna gången...






Av Michael - 16 mars 2009 12:09




Till punkt och pricka men har hållt mig nära...

Fanns vissa saker jag inte ville göra så därför skjuter jag på dem ett tag till så ska det nog kännas bättre.


Men har gjort:


  • Frukost
  • Hunden
  • AF
  • Tvättar
  • Kastat sopor
  • Planerat middag (Ytterfilé med pommes & sallad till)

Och har inte gjort/börjat med:


  • Broderat tröja
  • Ringt samtal (stilla humöret först)
  • Planerat resten av dagen...

Har ingen lust till att göra något och nu efter en tallrik jordgubbskräm börjar jag må lite dåligt igen så jag funderar på att bränna ut filmen Far Cry och se vad det kan vara för något. Ska vara baserad på spelet med samma namn Far Cry och många verkar ju gilla detta spel så filmen kanske är sevärd med...


Vad händer i eran del av landet ?




Av Michael - 16 mars 2009 08:45




Själv är jag så gott som återställd...

Är nog just nu ungefär mig själv till 80% och det får man säga är bättre än gårdagen och lördagen tycker jag...


Frukosten avklarad, Leo har varit ute och det var svinkallt ute idag så jag glömde att ta på mig handskar som vanligt och händerna var vita när vi kom in jag och Leo... Att man aldrig kan lära sig !


Nu fick jag sms från min dotter med ett klart meddelande:

LÄMNA IN MIN CYKEL  och med det menar hon in på reparation. Hon fick den i förskott förra året innan hon fyllde år och när hon fyllt år hade hon redan gjort sönder den. Nu hoppas vi att det går att rikta hennes bakhjul annars får vi köpa ny fälg (400:-) *suck*


Dags att borsta tänderna, raka mig, försöka rycka upp sambon ur soffan sen åka till AF och få påskrift på lönelappen sen hem och ringa massa samtal...


Önskar er en skön dag... Kram




Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards