•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 17 mars 2009

Av Michael - 17 mars 2009 22:38




Hinner jag med innan jag ska till sängs...

Barnen slockna snabbt idag och jag har kollat mitt vanliga tisdagsnöje Bygglov & House innan promenaden med Leo.


Städat lite har vi gjort och imorgon förmiddag är schemat fullspäckat...


  • Sambo till sin mormor och laga fåtöljer.
  • Soptippen och kastaskräp.
  • Fixa till förrådet så vi kan åka på loppis den 28:e.
  • Brodera massor
  • Sambo & Dotter ska till svärföräldrarna på kvällen.

Ja och massa mer men vill inte tråka ut er allt för mycket.

Har räknat på de virke som ska vara på mina föräldrars altan och priset... Sen har jag spatserat runt på mina domäner ( ja jag vet dem är SÅ stora) ;o)


Har planerat lite vad som ska fixas och hur jag ska göra min grillbar... Men nu mina goda vänner ska jag krypa ner under täcket och kolla på nya Engelska Wallander filmen så jag önskar er en riktigt god natt... 


Kram på er & Sov så sött :o)



Av Michael - 17 mars 2009 16:23




Gjorde jag till mig idag...

Medans sambon städade i vår grovtvätt så gjorde jag middagen.

Blev pasta med kotlett till sambon och barnen fick dem sista köttbullarna vi hade kvar. Lika bra att göra slut på dem 12 sista som fanns och vi hade endast 5 kotletter som jag och sambon delade på...


Jag gjorde själv en sallad med tomat, sallad, gurka & majs till mina 2 kotletter och jag vart riktigt nöjd. Oftast sambon som gör kotletterna för jag är ingen gourmetkock direkt men idag banka jag köttet, krydda det med salt, peppar, paprika och lite grillkrydda sen stekte dem och det smakade grymt gott... *nöjd*


Haft kanonväder idag men dock med  kalla vindar som avskräckt en aning. Vart hemma hos mina föräldrar en stund och ska troligen dit igen och planera inför hennes altansnickerier... Mäta lite och se vad som går åt i virke och skruv... Ska fota lite och visa vad som gjorts där sen dom flyttade in. Har lite bilder från förra hösten som jag kan visa men nu ska jag ner och lyfta ner krukor som ska säljas på loppis den 28:e denna månad...


Sköt om er...





Av Michael - 17 mars 2009 12:44



Av att stå och sola sig...

Sen får han ju visa hur snygg han är och det är dubbel glädje för honom.





Av Michael - 17 mars 2009 12:19




Är på gång...

Comhem lovade att skicka 2 nya antennkablar så nu kanske man kan se på tv utan att kanalerna fryser och söker efter signal hela tiden. Nya kablar med förstärkare är ju billigare än att i första skedet skicka ut tekniker som ska ha runt 400:-/timme för att söka fel...


Andra samtalet kan jag inte göra förrän efter 13:00 då Leisner Data har avslutat sin lunch och då ska dem få sina fiskar varma. Är trött på att vela fram och tillbaka hela tiden för att få äga min egna domän och jag vill kunna byta till annat webbhotell så jag kan göra ett tappert försök med att bygga en ny hemsida...


Annars har jag inget planerat för dagen mer än att jag ska försöka få sambon att baka bullar med mig... Ja bullar man stoppar i ugnen, Ja ni vet såna med pärlsocker på såklart... Va trodde ni egentligen :D

Är kass på att baka men vill försöka hjälpa till och sen är det ju så otroligt gott att äta nybakade varma bullar med iskall mjölk...


Ska ut och njuta lite av solen en stund på framsidan... Take Care !!!



Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards