•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Direktlänk till inlägg 19 mars 2009

Gick inte alls...

Av Michael - 19 mars 2009 11:31




Att sätta sig och brodera när solen skiner som den gör...

Visst det blåser nordliga vindar men inget vi märker av på framsidan direkt.

Vi tog Leo och bilen på en tur en bit hemifrån där vi släppte Leo så han fick rusa runt. Sambon plockade vide och lite björkris med Leo´s assistans och jag njöt av solen...


I bilen hem kom sambon på att en dag då det blir lite varmare ska vi rensa förrådet och se vad som ska slängas och vad som ska med på loppisen den 28:e Mars... Väl hemma åkte förråds dörren upp direkt och det var tydligen den dagen idag. Sen är det 2 viljor som vill göra olika saker i förrådet och båda får inte plats så jag gick ifrån en stund för att skriva av mig lite...


Så nu har jag vilat mig en stund och ska kunna återgå i tjänst igen hoppas jag. Dagens middag har jag och sonen slagit fast och det blir ärtsoppa och pannkakor och det ska vi ha varje torsdag i fortsättningen... Och nej jag ska inte vräka i mig massa mat idag som ni så snällt påpekade och pekade finger åt förra veckan... Vill verkligen inte göra er förargade igen och göra hela eran torsdag till en bedrövlig dag...


Solskens Kramar...




 
 
Annelie

Annelie

19 mars 2009 12:10

Hahaha,, nä förra veckan var det väl otroligt mycké mat. Men, men det är ju upp till var och en,, eller hur..?? *L*

Loppis..??!!
Brukar ni sälja saker på loppis..??
Det kanske man skulle testa när man ska sälja vissa saker, har bland annat ett köksbord i förrådet som jag skulle vilja bli av med.
Liite svårt att sälja på Tradera, som jag säljer på annars.
Blocket har väl oxå hänt, men har aldrig testa Loppis.
Kanske vore nåt..??!!

Ha dä gött i sola..

http://minegen65.blogspot.com

 
mickis

mickis

19 mars 2009 13:57

jaaa solen & våren det är det vi behöver...

Jag tror nog du kommer äta tills du spricker ;)

http://mermickis.blogspot.com

 
Ammis

Ammis

19 mars 2009 16:03

Ät nu så mkt ärtsoppa du vill!!! Strunta i oss som har åsikter om det *harkel* Det är ju du som äter o. inte vi.
Det var ingen snäll vind som svepte en rakt i fejjan på min cykeltur...brrrr...men det är ju faktiskt bara Mars så jag tror inte sista snön har fallit än. Vi får se.
Lycka till med försäljningen på loppis och broderierna.
Kramelikram

http://ammis.bloggagratis.se

 
Marie

Marie

19 mars 2009 16:14

Lite spännande ska det allt bli att höra hur många pannkakor som slinker ner denna gången ;)
Äta bör man annars dör man ....sägs det!!!
Ha en bra dag/kväll

http://marno.bloggagratis.se

 
Ingen bild

missFBK

19 mars 2009 19:30

Herre jisses!!! Ät så mycket du vill, du e inte direkt liten karl så du får ju äta så du blir mätt. Sen e de ju så att pannkakor går ner hur mätt man än är =P Så jag önskar dig: Smaklig måltid!

När spelar FBK-Skellefteå?
Kram Catarina

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Michael - Onsdag 24 april 15:41

      Fiskesäsongen 2024!   Hämtade hem fiskeväskan och kikade genom den lite innan jag tar hem resten.   Är fortfarande på tok för kallt. Skulle bli en smula varmare till helgen men då ska jag köra med skurborsten och såpa sen ...

Av Michael - Fredag 19 april 13:08

      Först regn sen snöblandat vidare till halvt om halvt hagel och slutligen snööööö...   Va fan!   Nu skriver hustru från jobbet att det kommer snöa hela sommaren, ho har blitt galen....   Skulle gå på match imorgon men det f...

Av Michael - Måndag 15 april 14:28

      Man kanske inte alltid ska skriva vad man tycker men denna gången anser jag att VI har inget att skämmas för, det bör andra göra.   55 år gammal och inte varit så stor fotbollssupporter mer än hemma i soffan men på dom sena...

Av Michael - Måndag 15 april 13:28

      Och här sitter jag och lägger in mina Youtube låtar på Spotify listan så jag kan förlänga promenaderna med mina favoriter...   Plockar bort lite udda låtar och i med mera upbeat så man får upp pulsen en aning. Skulle säkert ...

Av Michael - Fredag 12 april 13:47


      Regnet faller igen...   "chasing you like a shot of whiskey" Ja lite så är det att fånga dagen med vackert väder faktiskt.   På tal om väder, min vän Magnus gnällde en dag om ha minsann inte bokat snön som föll. Roliga  i ...

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards