•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 21 mars 2009

Av Michael - 21 mars 2009 20:03




Nyduschad och känner mig mycket fräschare...

Käkade Tacos före duschen så nu mår man perfekt. Sonen har blivit nyklippt och nyduschad... Han ligger redan i sängen och ser på film, han har haft ett uselt humör hela dagen och det har gjort att han har åkt in flera gånger...

 

Dottern ska tydligen förhandla om att sova över hos en kompis men ska se film först och den lär ju sluta efter 22 typ så hur hon ska hinna förmedla och förhandla detta blir en utmaning... Lite jobbigt med denna ålder och även nya vänner för man vet inte om hennes föräldrar är hemma och vad dem ska hitta på...


Själv ska jag försöka komma på något mera till bordspyntet ute på framsidan men inte riktigt kommit på vad ännu... Är inför påsken som den ska göras fin och det är något som "Trädgårdstomten" ofta gör för att glädja sina glada trevliga grannar... Ibland uppskattas det, ibland kanske inte (inget negativt hört)


Avslutar stunden med...




Av Michael - 21 mars 2009 18:19



En sammanfattning av dagen som varit...

Börja snickra efter frukosten runt 10 och det började med att kapa brädor som vi sen skruvade upp. Vi smyckade denna altan från detta:

 


Till detta snygga:



Som sen ska laseras och oljas in...


Gjorde massa saker under tiden så jag kommer verkligen att somna gott ikväll. Sågade ner 2 träd, hjälpte min mors granne att lyfta ur en nyköpt garderob från hennes bil och in...



Kolla noga nu så ser ni att jag jobbar och jag fortsatte även efter att bilden togs... Vädret var helt underbart så därför åkte tröjan av en stund. Fick även beräkna staket runt tomten och 2 av mina föräldrars grannar eftersom dem ska ha samma staket...


Min moder bakade muffins och bjöd på fika i solskenet som min far tydligen inte kunde vara ute i för han skulle börja frysa efter 10 minuter... Han sitter i rullstol efter en amputering av vänster ben men satt trots detta ute med oss i över 1 timma och klagade inte en enda gång...


Imorgon vill min mamma lasera sin nygjorda altan så vi hoppas på lika underbart väder igen och lika goda muffins... (Sånt gör arbetet lättare)


Har idag även sett FBK spela upp Skellefteå på läktaren när dem vann överlägset med 6 - 0 i Löfbergs Lila Arena... Satt och jublade högt att Leo börja skälla men va gör det... DET ÄR JU SLUTSPEL !!! :)


Nu ska jag ta en skön dusch och sen kolla runt hos er och se vad ni har hittat på medans jag missunnat er mitt energiska skrivande...


Återkommer lite senare !!!



Av Michael - 21 mars 2009 09:42



Ännu snabbare blogg idag eftersom jag ska först stoppa i mig en redig frukost och sen ska jag ut och snickra... Inget enormt bygge så det tar säkert bara några timmar skulle jag gissa på.

 

Hoppas ni får en bra start på dagen...

Saknar er alla !

 

Ciao...

 


Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards