•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Direktlänk till inlägg 21 mars 2009

FBK ÄR DEM BÄSTA

Av Michael - 21 mars 2009 18:19



En sammanfattning av dagen som varit...

Börja snickra efter frukosten runt 10 och det började med att kapa brädor som vi sen skruvade upp. Vi smyckade denna altan från detta:

 


Till detta snygga:



Som sen ska laseras och oljas in...


Gjorde massa saker under tiden så jag kommer verkligen att somna gott ikväll. Sågade ner 2 träd, hjälpte min mors granne att lyfta ur en nyköpt garderob från hennes bil och in...



Kolla noga nu så ser ni att jag jobbar och jag fortsatte även efter att bilden togs... Vädret var helt underbart så därför åkte tröjan av en stund. Fick även beräkna staket runt tomten och 2 av mina föräldrars grannar eftersom dem ska ha samma staket...


Min moder bakade muffins och bjöd på fika i solskenet som min far tydligen inte kunde vara ute i för han skulle börja frysa efter 10 minuter... Han sitter i rullstol efter en amputering av vänster ben men satt trots detta ute med oss i över 1 timma och klagade inte en enda gång...


Imorgon vill min mamma lasera sin nygjorda altan så vi hoppas på lika underbart väder igen och lika goda muffins... (Sånt gör arbetet lättare)


Har idag även sett FBK spela upp Skellefteå på läktaren när dem vann överlägset med 6 - 0 i Löfbergs Lila Arena... Satt och jublade högt att Leo börja skälla men va gör det... DET ÄR JU SLUTSPEL !!! :)


Nu ska jag ta en skön dusch och sen kolla runt hos er och se vad ni har hittat på medans jag missunnat er mitt energiska skrivande...


Återkommer lite senare !!!



 
 
Ammis

Ammis

21 mars 2009 18:37

Ja man ser att det lyser av energi och konsentration om inte annat!! Men bra blev det och bättre blir det. Ha en härlig lördagskväll.

Kramelikram

http://ammis.bloggagratis.se

 
-Nena-

-Nena-

21 mars 2009 18:38

Skönt med lite skydd när man sitter på altanen. Blir säkert kanon när det är klart.
Muffins är ju inte en dum lön :)

http://nena.bloggagratis.se

 
Linda

Linda

21 mars 2009 19:26

Blev fint... Skönt att slippa lite insyn... =D Kramen

http://linda-anordinarygirl.blogspot.com

 
soffie

soffie

21 mars 2009 19:39

tjohooo Färjestad Färjestad de är inte klokt va de är bra,
guuu va du har jobbat idag fint det blir,
gokväll

http://soffie69.blogg.se

 
Ingen bild

Jana

21 mars 2009 19:40

mmm va gott det luktar när man grillar =)

 
janet65

janet65

21 mars 2009 20:15

vassego micke och jag kommer att återvända hit många gånger, du har en jättefin blogg och intressant läsning, fortsätt med det kommer tillbaka kram från janet

http://janet65www.bloggagratis.se

 
Marie

Marie

21 mars 2009 23:07

Duktigt jobbat, blir säkert kanon fint när det är klart!Men var är kortbyxorna???

http://marno.bloggagratis.se

 
mickis

mickis

23 mars 2009 09:59

woaw bildbevis.. Micke in action.. *skojar*

Ser verkligen ut att bli fint :) & vilket otroligt bra väder för snickerier..

http://mermickis.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Michael - Fredag 19 april 13:08

      Först regn sen snöblandat vidare till halvt om halvt hagel och slutligen snööööö...   Va fan!   Nu skriver hustru från jobbet att det kommer snöa hela sommaren, ho har blitt galen....   Skulle gå på match imorgon men det f...

Av Michael - Måndag 15 april 14:28

      Man kanske inte alltid ska skriva vad man tycker men denna gången anser jag att VI har inget att skämmas för, det bör andra göra.   55 år gammal och inte varit så stor fotbollssupporter mer än hemma i soffan men på dom sena...

Av Michael - Måndag 15 april 13:28

      Och här sitter jag och lägger in mina Youtube låtar på Spotify listan så jag kan förlänga promenaderna med mina favoriter...   Plockar bort lite udda låtar och i med mera upbeat så man får upp pulsen en aning. Skulle säkert ...

Av Michael - Fredag 12 april 13:47


      Regnet faller igen...   "chasing you like a shot of whiskey" Ja lite så är det att fånga dagen med vackert väder faktiskt.   På tal om väder, min vän Magnus gnällde en dag om ha minsann inte bokat snön som föll. Roliga  i ...

Av Michael - Torsdag 11 april 17:47

      Men det har banne mig inget med Trisslott att göra utan vädret. Regnet försvann och solen tittade fram igen.   Plötsligt har vi +12 och strålande solsken. Sånt är man inte bortskämd med i dessa breddgrader.   Som tur är har ...

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards