•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 25 mars 2009

Av Michael - 25 mars 2009 22:49




Och pulsen ligger på ganska normal nivå...

Ilskheten har lugnat sig lite och jag börjar bli mer till freds. Jag hoppas att allt lugnar ner sig och inte trappas upp mer efter all uppståndelse.

Var uppe i varv förut och det känner jag av nu för plötsligt känner jag mig enormt trött...

 

Enda positiva med denna dag är att FBK efter dryga 2 minuter i 5:e perioden vann med 3 - 2 och nu är i Final ännu ett år... Satt hårt inne och dem låg under med 0 - 2 men kunde ändå kämpa tillbaka och vinna...

 

Känns också skönt att min dotter fått ur sig detta nu och verkar kunna gå vidare för hon har inte varit hemma och stängt in sig utan varit med sina kompisar och varit som vanligt. Vet ju inte vad dem pratat om när dem varit själva men hon verkar gladare just nu och det är hoppfullt...

 

Hon har vetskapen om att JAG inte kommer släppa detta utan jag gör som Alfa hannen i vargflocken jag försvarar min "flock" med klorna utåt... Precis som vilken annan förälder som helst.


Nu har jag varit ute med Leo och vi mötte upp sambon som varit ute på middag... Mötte henne på halva vägen efter att hon ringde och bad om sällskap hem. (va f-n mitt i matchen?) :) Tur att det var paus i matchen för jag missade bara 30 sekunder och det var rimligt... ;)


Dags för sängen nu för kroppen känns helt dränerad... Önskar er alla en riktigt god natt och hoppas ni får sova sött...




Av Michael - 25 mars 2009 20:40




Jo jag har tagit tag i saken och allt är väl dokumenterat...

Alla instanser vet om och vi föräldrar låter inte saken vila.

Allt som skett och sagts är anmält hos polis och lokaltidning. Skolan har informerats att vi INTE tänker låta detta få fortsätta.

 

Tack för alla era underbara ord och stöd... Ni är GULD värda... Kramar om



Av Michael - 25 mars 2009 17:13

 

 

Hela denna dag från 15:00 och framåt är slagen i spillror...

Min dotter kommer hem skrikandes med sina kompisar och det visar sig vara bråk mellan andra i klassen som urartat... För att skriva så lite som möjligt om händelsen och göra historian kort...

 

Min dotter har blivit hotad till livet och har varit i skottvinkeln i närmare 3 månader och har mått dåligt tillräckligt länge. Det har speglat hennes humör men hon har inte velat konfrontera detta med oss utan skyllt på helt andra saker...

 

Känner att jag måste få ur mig detta för jag mår skit och samtidigt är jag vansinnigt arg och allt som sker just nu drar upp minnen från min egna skoltid och det gör verkligen ont... Tack Jana för den lilla pratstund vi hade, behövde få prata med en vuxen människa som förstod min ilska...

 

Denna dagen skulle bli mysig med hockey, dricka & ostbågar men istället sitter jag helt apatisk och arg... Samtidigt rädd för min egna ilska som kokar inom mig... Typiskt att sambon skulle åka ut med kompisar på middag idag för jag har ingen att prata med alls... Får försöka så gott det går att ta itu med det hela...

 

Tack för att ni lyssnat !!!

Av Michael - 25 mars 2009 12:17




Har jag gjort mot min dotter idag...

Vaknade, frukost, på med kläder sen ut och skruva loss hennes bakdäck på cykeln. Åkte iväg till Sportex där dem konstaterade att däcket var förstört på flera olika ställen att det helt enkelt inte gick att rikta... Vi fick köpa en ny fälg för 325:- sen fick jag montera bort dem sakerna från gamla till nya fälgen som t.e.x innerslang, fälgband och ytterdäcket...



Under tiden jag fixade med detta ringde sambon till dottern som precis hade skickat sms om att bli uppringd. Sambon talade om hur läget var och hur fisigt till hon skulle befinna sig om samma sak sker med däcket igen... Hoppas att det hon sa fastnar och att hon inser hur dyrt det är.

Vår lilla dotter hade jublat i telefonen och påpekat att hon minsann skulle ut och cykla när hon kom hem från skolan...



Så med denna goda gärning för dagen ansåg jag mig vara värd en ask vindruvor för 14:90 från Hemköp Torpa... Kärnfria och smakar underbart gott... :)



Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Skapa flashcards