•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 26 mars 2009

Av Michael - 26 mars 2009 21:50



Middagen blev ändrad men vad gjorde det...

Ugnsbakad kassler med potatisgratäng sen hade vi köpt färska räkor som vi mumsa i oss utan vitt vin. (uscha)

Det enda vita jag kunnat tänka mig skulle ha varit mjölk... :o)


Dagen som sådan har varit stillsam... Min dotter hade lite jobbigt när hon skulle prata med skolsyster om allt som har hänt men det var precis vad hon behövde. Jag vet hur det känns att stänga in sig och tiga och inget vilja avslöja för andra närstående...


Fick cykla till skolan idag och möta henne eftersom hon och hennes närmaste vänner kände sig otrygga. Stod och väntade ungefär 10 minuter och under den tiden blev jag utstirrad men även utfrågad av en lärare om varför jag stod där och väntade. Jag sa som det var att min dotter kände sig otrygg och ville att jag skulle möta henne...


Visade sig även att flickan det handlade om hade skolkat för dagen och brukade tydligen göra det ofta. Hade massa blickar på oss när vi cyklade hem och man kände sig som en brottsling mer eller mindre.


När vi kom hem bad jag min dotter ta ut Leo men hon kom inte långt för ute på gång/cykelvägen kom hennes plågoandar (3 st) så min dotter vände och gick hem direkt. Inte för att de vågat göra något för då hade Leo sagt ifrån direkt. Men hon och sambon gick ut igen och då fanns ingen i sikte...


Ja dagen har varit händelserik och nu ska jag ta huvudvärkstablett sen lägga mig. Ska skriva ny CV imorgon och hoppas på ett sommarjobb...

Önska mig lycka till för jag BEHÖVER verkligen detta just nu.


God Natt på er alla underbara vänner...




Av Michael - 26 mars 2009 12:09




Trött på att komma fram till vad som ska skrivas i överskriften...

Dagen började inte som planerat alls. Vaknade efter 9 och redan när jag vakna kände jag att något var fel och när jag slagit ner rumpan i toasitsen och frågat sambon vilket datum det var så slog det mig...

 

En drös med svordomar föll ur min mun och jag insåg att jag hade missat mn tid på VCT 08:45 och ungefär 20 minuter efter att jag vaknat ringde min sköterska och frågade hur, när, varför jag inte hade varit där... Förklarade att jag haft en helvetes natt och knappt fått en blund i ögonen.

 

Så nu skulle läkaren ringa upp mig nästa vecka och jag skulle in och ta nya prover. Skönt att man kan lösa det på detta viset med.

 

Bloggen blev sen idag efter all förskjutning... Tog frukosten med mig ut på promenad eftersom sambon druckit 1 öl igår ville hon inte köra så vi gick in till stan för att hämta bilen... På vägen hem berätta sambon att vår lokala Hemköp butik hade extrapris på räkor (49:90/kg) och grillad kyckling kostade 19:90/st så vi tänkte ta kyckling till frukost/lunc, pannkakor till middag sen frossa i räkor ikväll... :) (Visst låter det som en bra idé ?)

 

Efter kycklingen ringde modern som igår gjort äpplekaka och fråga om vi ville ha en bit och det tackar man inte nej till... Nu ska vi brodera färdigt klubbmärken eller göra så gott vi kan och få iväg dem till förhoppningsvis en nöjd kund...

 

Take Care !!!



Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards