•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 27 mars 2009

Av Michael - 27 mars 2009 22:32




Kan ni tänka er...

Var sugen på räkor idag igen och naturligtvis började "Let´s Dance" smörjan på samma gång som jag slog ner rumpan i soffan. Natruligtvis skulle sambon se på det och jag fick snällt äta mina räkor och plågas.

 

Kommer säkert få gliringar om att det inte är smörja utan att jag är dum som skriver så. Men jag står för det och man har rätt att tycka vad man vill i detta landet och jag angriper ingen person utan ett program.

 

Varit ute med dottern och Leo nyss så jag slapp se dem 2 sista danserna som tur var. Men å andra sidan fick vi gå hem i hällande ösregn.

 

JAAAAA !!!! Magnus Samuelsson vann !!!

Inte ett öga torrt i hela Sverige... Alla Sveriges kvinnor sitter med lakan och torkar tårar just nu... Hoppas Hannas dotter orkade hålla sig vaken nu och fick se sin idol. :o)

Kristin får dansa bugg med sitt muskelberg som hon längtat efter så länge...


Yippie !!!

Av Michael - 27 mars 2009 16:52




Normalstor hamburgertallrik fick min mage i sig nyss...

Va ungefär vad min kropp behövde för jag började må lite illa och de var troligt p.g.a jag var hungrig. Nu mår jag illa för att jag är mätt... :) hahaha...

 

Nää... så illa är det inte utan jag är precis lagom mätt som det bör vara.

Ska vila en kort stund nu efter maten medans sambon ska in och klippa min mor. Bra med såna lösningar för man sparar massa pengar...

 

Va händer hos er ikväll mer än dansandet...???



Av Michael - 27 mars 2009 13:50




Att jag bara skrev 2 hela inlägg igår och troligen därför jag inte kom upp i mer än 95 besökare... Fyy va skämmigt ! :o)

Nää jag tar det inte så illa men fattar inte varför jag bara fick ur mig ett sånt dåligt resultat... Skärpning !

 

Sitter nu och broderar tygmärken medans tanten handlar, sonen ser på tv och min dotter skall snart hämtas i skolan (14:10) Trodde det hade lättat för henne men hon var inte alls villig att gå till skolan. Vi pushar på henne och talar om att varje gång hon stannar hemma vinner hennes plågoande och mår hon dåligt i skolan kommer vi och hämtar henne eller så väljer hon att gå hem direkt...

 

Ikväll ska vi sitta och mysa men tänker INTE se någon Let´s Dance final alls som resten av Sverige troligen ska göra. Vet inte om dem andra i familjen håller med mig men vi får rösta om det då :o)

Vet att jag och sonen samt Leo INTE vill se, men jag hoppas "Muskel-Magnus" vinner och att Hannas dotter får gifta sig med han på sin födelsedag... *fniss*

 

Jaha... Nu har ni fått en inblick i mitt liv igen och jag hoppas att ni skriver av er som aldrig förr och jag kommer skriva tillbaka i samma anda var så säker... 

 

Kram på er... (och nyp i stjärten) *asg*



Av Michael - 27 mars 2009 11:02



Denna förbannade snö försvinner nu...

Vi ska ju stå på loppis imorgon och hela familjen skall deltaga.

Barnen kommer väl inte hjälpa till så mycket, eller jo dottern gör nog det medans sonen måste underhållas så länge.

 

Kommer ta med sånt som gör han sysselsatt som t.e.x bullar, juice, tidning... Ja ni fattar vinkeln här hoppas jag... ;)

Han kan lätt bli uttråkad och då börjar han vandra omkring och då vet man inte vad han hittar på...

 

Jag kommer va glad om vi får in såpass mycket pengar att det betalar platsen vi står på (50:-) och får lite över. Brukar gå ganska bra men nu när vädret är som det är får man vara glad om det kommer någon dit överhuvudtaget...

 

Tilbaka till "jobbet" igen och se vad som ska göras innan vi ska ut och handla till sambons mormor som vi INTE vill dra ut i denna snömodd... Vädret har blivit varmare nu (+6.4) så jag hoppas att en del av det försvinner (gärna allt) så vi får snöfritt imorgon...

 

Sköt om er... Kram



Av Michael - 27 mars 2009 07:45




Vaknade 6 imorse för besök på toa... 

Kikar ut och får se 1 dm snö på marken och snön yr som s-tan utanför. Varför ?

Var det tvunget att komma just idag ? Tvunget just innan denna lördagen som vi skulle sälja på loppis...?

 

Gissar att jag inte är ensam om att få detta snöfall...

Men man känner sig enormt frustrerad över att det inte kan sluta med detta kalla eländiga skitväder. Jag vill ha sol, värme och vara ute i trädgården och pilla omkring...

 

Frågan är när barnen ska börja sitt årliga prat om pool & studsmatta på baksidan. Plats har vi ska gudarna veta och större yta kan jag ta mig men man får inte ha hur stora studsmattor som helst och poolen tar plats, kräver massa vatten och sen ska den värmas upp... Ja denna historia går vidare !

 

Nu ska jag försöka få i mig lite frukost... Sköt om er !



Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards