•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under mars 2009

Av Michael - 20 mars 2009 12:04




Och man blir så glad...

Jag vill ut och pilla men det är för tidigt tyvärr.

Men visst ser man framsteg :o)



 



Av Michael - 20 mars 2009 11:10




Han var ute på framsidan hela tiden med oss när vi städade förrådet... Han fick en gymboll av mig och den var väl inte rätta storleken kanske men han verkade gilla att gympa... eller ?


 

Ja i början var det nog väldigt roligt att mest begrunda denna enorma boll för större har han aldrig haft faktiskt...

Men efter ett tag verkade gympan bli mer energisk och övergick till HAT eller vad tycker ni...? 



Leken övergick till attacker och efter ungefär 2 timmar hade han tröttnat på den där stora runda och bet hål i den och sen bet loss stora bitar från den som han sen igår kväll gick bärsärkargång med...


Han hade stora bitar i munnen som han sen ruskade loss med och det piskade på bra och vi trodde flera gånger att nu ryker något ner i golvet men han lyckades undkomma detta flera tillfällen som tur var...


Huvudsaken är att han hade roligt och det höll honom aktiv medans vi så på ishockeymatchen igår som inte fick störas... hahaha :o)



Av Michael - 20 mars 2009 09:30



Strålande solsken idag med och frukosten redan intagen...

Blåser inte så mycket ute heller och det kan ju bli en riktigt skön dag i solskenet. Har inte så mycket att göra uteidag såtillvida jag inte ska börja snickra redan idag...


Vi får se vad som sker under dagen och hur vädret blir.

Slipper laga mat idag eftersom min moder ville bjuda på middag och idag skulle hon tillaga kyckling och något mer så det blir en trevlig överraskning... Sen om barnen kommer gilla det är en helt annan sak för det finns nog inga mer kräsnare barn än mina. Dom rynkar på näsan för det lilla minsta innan dom ens har smakat det som finns på spisen.


Dags att gå ut med Leo för han står där nere nu och gläfser hela tiden så det måste vara nödfall... Hoppas ni har lika underbart väder hos er idag.


Kram Micke



Av Michael - 19 mars 2009 21:52




Det skulle ta 3 perioder och 14 sekunder före slutsignalen går innan FBK satte 0-1 och avgjorde sen matchen med 0-2 i öppen bur 4 sekunder efter pucken släpptes...


Frölunda åkte på storpisk och HV skjuter snett vann och de är ju 2 onda ting så jag tycker ingenting om den matchen. Kan inte begripa hur Frölundas målvakt utnämns till Elitseriens bästa målvakt... Helt obegripligt !!!


Leo är rastad och nu säger min kropp till mig att den lilla powernap jag skulle gjort som inte blev av var som att lura kroppen och nu är den arg på mig... :o)

Ska krypa ner i säng för imorgon blir det massa jobb för kroppen och jag vill ha den på min sida då.


Önskar Godnatt !!!





Av Michael - 19 mars 2009 16:28




Jag orkade bara med 2 skålar ärtsoppa och 3 pannkakor idag...

Hoppas detta godkänns idag annars får jag dåligt samvete ( NOT! ) hahaha.

Kroppen är helt slut och jag kommer somna som en gris efter ishockeymatchen gissar jag.


Eller så tar jag en powernap så jag orkar se matchen... 

Hmmm, vad ska man göra?

Detta svåra dilemma, eller det är egentligen inget svårt val faktiskt. Tar mig en 10 minutare sen är jag "fit 4 fight" igen och lär inte somna under matchen...


Imorgon får jag vara utvilad för på eftermiddan ska jag och sambon köpa virke till mina föräldrars altan.  Skulle tydligen bli fint väder i helgen så jag får äntligen ge mig ut i camosnickarbrallorna och skruva lite... Harman tur får man lite god mat och vem kan tacka nej till mors hemlagade ??? Finns inte en chans att man gör detta...


Nu powernap... Ciao !



Av Michael - 19 mars 2009 11:31




Att sätta sig och brodera när solen skiner som den gör...

Visst det blåser nordliga vindar men inget vi märker av på framsidan direkt.

Vi tog Leo och bilen på en tur en bit hemifrån där vi släppte Leo så han fick rusa runt. Sambon plockade vide och lite björkris med Leo´s assistans och jag njöt av solen...


I bilen hem kom sambon på att en dag då det blir lite varmare ska vi rensa förrådet och se vad som ska slängas och vad som ska med på loppisen den 28:e Mars... Väl hemma åkte förråds dörren upp direkt och det var tydligen den dagen idag. Sen är det 2 viljor som vill göra olika saker i förrådet och båda får inte plats så jag gick ifrån en stund för att skriva av mig lite...


Så nu har jag vilat mig en stund och ska kunna återgå i tjänst igen hoppas jag. Dagens middag har jag och sonen slagit fast och det blir ärtsoppa och pannkakor och det ska vi ha varje torsdag i fortsättningen... Och nej jag ska inte vräka i mig massa mat idag som ni så snällt påpekade och pekade finger åt förra veckan... Vill verkligen inte göra er förargade igen och göra hela eran torsdag till en bedrövlig dag...


Solskens Kramar...




Av Michael - 19 mars 2009 08:03


Ja annat kan man inte säga idag när man vaknar till strålande solsken genom sovrumsfönstret... Är ganska pigg idag med ( skriver jag och storgäspar ) och har relativt mycket som ska göras idag.


Produktionen av Cruising märkena startar idag...

Under tiden som sambon är på Resurstjänst i Trollhättan ska jag börja brodera tygmärken... Fin förtjänst och lite av pengarna går till att reparera våran bil som krånglat ett tag nu. Vill ha den i toppskick nu inför sommaren så vi ska försöka köpa 2 nya sommardäck om vi har råd.


Dags för frukost sen ska jag surfa runt i era bloggar och rulla fram och tillbaka mellan dator och broderimaskinen...


Ha en strålande morgon ! :o)



Av Michael - 18 mars 2009 21:03




...Arga Snickarn för denna säsongen...

Men snart börjar ju både Äntligen Hemma & Roomservice så det går ingen nöd på mig inte. Lite tråkigt med serier som avslutas sen får man vänta ett år men man får ju förstå att det tar tid att göra programmen och finna idéer, uppslag.


Har under pauserna skissat på min grillbar men tänker inte ens försöka rita upp en bild för er hur den ser ut i mitt huvud för det kommer inte ens vara i närheten på papper som det ser ut i teorin... :o)

Sen är jag urusel på att göra ritningar som andra kan förstå sig mig, ja inte ens jag själv skulle begripa vad jag höll på med...


Sonen ser på tv, sambo & dotter är hos mina svärföräldrar där dottern solar/sover medans sambon fikar och har det gott. Hennes tur att rasta Leo så jag sitter här tryggt i t-shirt & shorts och bara avnjuter stillheten. Kanske skulle lägga mig hos sonen och läsa någon tidning eller actionbok för han så somnar han nog inom kort...


Hoppas Återvända innan sängen...




Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Skapa flashcards