•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 2 april 2009

Av Michael - 2 april 2009 22:36



Känns det som en rättvis lösning ?

Fick ett mail från min granne idag, ja kan ni tänka er... Vi bor 15 meter ifrån varandra och ändå så mailar vi. Billigare än både sms & telefon men kan dock ändå anses som lite lathet tycker jag.

 

Vill ju inte gå hem och störa dem på kvällen för det är nog de sista dem vill ha hemma hos sig innan sängen... ;o)

Men tillbaka till ämnet igen, han gav mig en länk som jag har stört mig på hela tiden och det är tur man inte lyfter A-kassa just nu...


- SE ARTIKEL


Om det verkligen stämmer är det ganska chockerande anser jag. Vet inte hur ni andra ser på saken men jag reagerade direkt.

 

Nog om detta...

Fick ett ryck efter att jag varit ute med Leo och eftersom sambon tvättat sen 19 och jag krattat trädgården före det så tyckte jag att vi va värda något gott så jag tog cykeln till affären för att inhandla rostbröd, skinka & ananas som sen förvandlades till varma mackor...


Är jag inte snäll så säg... *blink*

Med detta vill jag avsluta dagens bloggande och önska alla mina vänner en riktigt God Natt & Söta Drömmar...





Av Michael - 2 april 2009 18:07




Hade en uttråkad stund och visste egentligen vad jag skulle göra så ja gick ut och tog tag i det jag har skjutit upp för länge nog nu...

Hade pumpat upp skottkärran i förmiddags för att se om däcket va sönder eller inte och det verkade hålla.

 

Drog med mig den till baksidan och krattade upp skiten som blivit efter att det kapades ett träd på vår tomt. En hemsk förbannad Ask som dröste ner varje höst och det fick jag ta tag i och rensat ur rabatterna. Klippt ner allt som var dött och beskådat allt nytt som är på väg upp...

 

Fick samtidigt lånat ut skottkärran till en granne som skulle gräva ur sina rabatter. Hon hade inte riktigt insett vilket arbete det var för hon var ivrig med att gräva tills hon sen insåg att det var INTE BARA... Så nu fick hon låna skottkärran som ska underlätta arbetet lite mer.

 

Själv ska jag nu strippa... (wohooo) Ingen vacker syn så slå det ur hågen direkt. Nu ska jag studsa in i duschen sen blir det till att slappa, zappa mig fram resten av kvällen tills jag ska ut med Leo...


Sköt om er...



Av Michael - 2 april 2009 15:29




Idag med...

På menyn står benfria kotletter med pommes. 

Har även fotat mitt påskpynt som står så vackert utanför på framsidan.

Fikat smakade väldigt gott tyckte min son som precis kom lagom hem från skolan och svalde halva kransen... :o)

 

På Återseende...



 


Av Michael - 2 april 2009 12:43



Solen skiner så den tar man vara på...

Köpte med oss en vetekrans som vi ska avnjuta i solen men först ska sambon brodera klart en handduk.

 

Ska bli bröllopsgåva som en kund beställt.

Blir snygga handdukar om jag får säga det själv trots jag inte har gjort motivet själv... *blink*

 

Sen efter fikat ska det göras örngott med samma tema... Jag ska även lägga in en bild på mitt påskarrangemang som jag tänkt ut men som sambon har utfört... Vi älskar att göra sånt och delar gärna på bördan samt äran...


Men nu blir det fika i solskenet till min moders förtret...

Sköt om er och njut verkligen av solen medans den visar sig.



Av Michael - 2 april 2009 09:42




Sakta men säkert uppåt...

På baksidan i skuggzonen har vi +7.9 och framsidan i solen skulle jag gissa på runt 15 ungefär utan att ens varit ute.

 

Dottern hemma med värk i magen... (Ja ni tjejer vet vad jag pratar om)

Så hon kommer sova bort hela förmiddagen gissar jag och vaknar trött & grinig... Usch jag ar 2 såna damer hemma runt om mig nu, hur ska jag orka...?

 

Precis fått i mig frukost så nu är jag redo att ta mig an denna dag... Inte ett skit planerat just nu men sambon ska säkert sätta mig i något arbete. Hon ska brodera en kunds bröllops beställning sen ska vi göra handdukar till Jette som beställt 22 stycken... Yippie!!! :o)


Nu kommer hon in efter hundpromenaden så jag får kasta mig handgriplingen från datorn annars får jag pisk... (ironisk)

 

Ha en underbar morgon...






Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Skapa flashcards