•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Direktlänk till inlägg 5 april 2009

Minnenas Allé

Av Michael - 5 april 2009 11:32




Gick jag nyss genom...

Kollade på alla bilder jag har fotat dem sista 3 åren och får nog säga att många har blivit jättefina och ska nog förstora en del av dem och göra tavlor.



Denna skapelsen gjorde min sambo efter att vi tröttnat på att få denna kamin att göra som vi ville... Meningen att den skulle värma oss på sommarkvällarna men den fick grannar att nästan ringa brandkåren... ;o)



Kommer nog att göra nya skapelser i denna kamin men får nog flytta den så solen kommer åt allt som växer bakom den...

 

Har massa växter, blommor, buskar som växer i trädgården och under cykelturer med grannen eller bilturer med sambon plockar jag hem nytt varje år... Förra året tog vi med oss flera plantor i vitt & rosa men som jag natruligtvis glömt av namnet på... Ska bli kul och fota nya bilder på trädgården och jämföra med förra årets och se om det blivit skillnad... 

 

Vissa lökväxter förökar ju sig så det kommer nog vara otrolig skillnad på påskliljorna i år gissar jag. Ska även plantera Pingstliljor så det blir lite variation bland allt det gula... Helst ska jag ha dem gamla med en orange/brun färg inuti blomman som verkligen är snygg...

 

Vill även ha andra färger på Majnycklar som ska komplettera dem jag redan har på baksidan...

Jissa om det kliar i fingrarna nu !!!



Sen vill jag ut och fiska....

 
 
Sarah

Sarah

5 april 2009 12:32

Kaminen gör sig säkert bättre som urna, haha...då slipper ni ju brandkåren oxå!!
Grattis till poängen!
/Sarah

http://sarahserenad.wordpress.com

 
Ingen bild

missFBK

5 april 2009 13:00

Jättefint med kaminen =) Önskar jag hade en uteplats, då skulle de va massa underbara blommor där å en stoooor kattgård till missarna så de kunde njuta av solen å frisk luft =) Jag vill gärna se de bilderna till hösten =) Jag har INTE tröttnat på att läsa din blogg =) Kram!

 
Ammis

Ammis

5 april 2009 13:46

MYCKET fina bilder. Fräckt att göra i ordning gamla saker o. pryda med blommor. Jag såg nån som hade en cykel i trädgården med blommor i, en sån där gammal. Jättefint!!
Lycka till med dina planteringar.

kramelikram

http://ammis.bloggagratis.se

 
Ammis

Ammis

5 april 2009 18:58

Grattis till segern!!!;0) Såg faktiskt sista perioden, det var attan så spännande...

När jag kommenterade dig så fanns det ingen sol ute, men den har visat sig här också hela e.m

http://ammis.bloggagratis.se

 
soffie

soffie

5 april 2009 19:01

tjohooo vinst igen:O)

http://soffie69.blogg.se

 
blondiie

blondiie

5 april 2009 19:55

fina kort!
å tack för din afina kommentarer om mig=) dom värmde

http://blondiies.blogg.se

 
Kattis

Kattis

5 april 2009 22:35

Du är jätte duktig på att ta kort Micke! Önskar jag hade lite av den talangen men tyvärr så är det ju inte så! =)

http://katteyes.wordpress.com

 
janet65

janet65

5 april 2009 23:54

vilka härliga bilder du jämt tar och den med kaminen blev ju underbar med blommorna i. kram

http://janet65.bloggagratis.se

 
Ingen bild

synne

6 april 2009 06:39

Den var skit snygg.Kul med lite annorlunda grejer som inte alla har. Ha en bra vecka nu .Kram Synne

 
hanna

hanna

6 april 2009 08:19

Du tar jättefina bilder!,,skulle kunna måla av många av dom,,ska nog ta upp den hobbyn igen snart,,,,
Go seger igår,,,får hoppas de avgör nu på 2 hemmamatcher,,,,ha en bra dag,,kram

http://www.hanna76.bloggagratis.se

 
Marie

Marie

6 april 2009 09:24

Visst är det roligt med växter och att få se hur det kommer upp...det är liksom lite stärkande att se liv. Jag har försått en massa perenner nu och planerat min uteplats. Ska nog fota hur det ser ut nu och sen hur den ser ut i full blom.
Du är inte bortglömd Micke utan det har varit så mycket annat runt om.
Hoppas du får en bra start på veckan..
Kram Marie

http://marno.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Michael - Fredag 19 april 13:08

      Först regn sen snöblandat vidare till halvt om halvt hagel och slutligen snööööö...   Va fan!   Nu skriver hustru från jobbet att det kommer snöa hela sommaren, ho har blitt galen....   Skulle gå på match imorgon men det f...

Av Michael - Måndag 15 april 14:28

      Man kanske inte alltid ska skriva vad man tycker men denna gången anser jag att VI har inget att skämmas för, det bör andra göra.   55 år gammal och inte varit så stor fotbollssupporter mer än hemma i soffan men på dom sena...

Av Michael - Måndag 15 april 13:28

      Och här sitter jag och lägger in mina Youtube låtar på Spotify listan så jag kan förlänga promenaderna med mina favoriter...   Plockar bort lite udda låtar och i med mera upbeat så man får upp pulsen en aning. Skulle säkert ...

Av Michael - Fredag 12 april 13:47


      Regnet faller igen...   "chasing you like a shot of whiskey" Ja lite så är det att fånga dagen med vackert väder faktiskt.   På tal om väder, min vän Magnus gnällde en dag om ha minsann inte bokat snön som föll. Roliga  i ...

Av Michael - Torsdag 11 april 17:47

      Men det har banne mig inget med Trisslott att göra utan vädret. Regnet försvann och solen tittade fram igen.   Plötsligt har vi +12 och strålande solsken. Sånt är man inte bortskämd med i dessa breddgrader.   Som tur är har ...

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards