•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 8 april 2009

Av Michael - 8 april 2009 21:59



ORDEN ÄR ÖVERFLÖDIGA...



Av Michael - 8 april 2009 21:02



Hur ska detta gå... FBK leder med 2-1 och jag spricker snart...

Var nära mål flera gånger och jag som sitter i sängen emd öppet fönster tänker mig inte för det minsta utan bara vrålar rakt ut och hör röster utanför undra vem som skriker så... :D

 

Kliar i hela kroppen och ingen att dela glädjen med för sambon och dottern har satt sig på NÄL med sambons mormor som ramlat 2 gånger idag och troligen är det höften eller något annat som är dåligt... Hoppas det fixar sig så dem slipper sitta där uppe hela natten.


Nej nu får jag skrivamera senare... (nervös) *blink*



Av Michael - 8 april 2009 20:09




FBK leder med 2-0 för er som missat detta... :D

Känslorna sitter på utsidan just nu och glädjen står högt i tak.

Senaste målet gjordes av Jörgen Jönsson och samtidigt pratade jag med min mor i telefon som troligen inte uppskattade att jag bokstavligen vrålade ut ett högskaligt "JAAAAAAAAA" i luren...



Av Michael - 8 april 2009 19:31




Fick besök av våra grannar vi byggde det sista staketet åt... Dem var så tacksamma och kom med en blomma samt 1500:- och jag hade INTE haft förväntningar om vilka summor utan jag bad dem bestämma de dem ansåg vara den summa de ville ge... Inte hade jag den gissningen kan jag medge !

 

Mina föräldrar var precis lika glada och givmilda så man känner sig verkligen uppskattad... Torkar tåren och glider ner i sängen och ser på matchen...

 

Bye Bye



Av Michael - 8 april 2009 17:09



Just nu och värre blir det...

Färjestad spelar sin mest viktigaste match ikväll. Vinner dem är dem

SVENSKA MÄSTARE för 8:e Gången. Ju närmare matchstart man kommer ju mer nervösare blir man... Hoppas kunna ta mig upp till Karlstad imorgon om dem vinner men tar inte ut något i förskott.


Skulle enligt planer äta kalopps idag men det kommer ta för lång tid så det kommer vi få göra imorgon istället. Idag får det gå fortare annars kommer vi laga mat mitt i hockeymatchen och det går inte för sig...


Känslan som infinner sig idag går inte att beskriva egentligen... Eller jo kanske går det, man känner sig som ett barn på julafton ungefär... Spänning, förväntan, hoppfull... Ja allt infinner sig på samma gång. Har hållt på FBK sen 1980 och är inbiten... Spelade själv hockey mellan

1979 - 1981 så man halkade in på olika klubbar men sen fastnade jag för Håkan Loob & FBK...


Nej nu ska jag göra annat än att sitta här som en hispig gubbe... Hungrig och vill ha fast föda i magen innan matchen så jag återkommer ikväll...


Take Care Allihopa !!!







Av Michael - 8 april 2009 14:51




Så jag drog på mig arbetsbyxorna... (bättre än att dra ner dem)

Gick bort till en av grannarnas framsida och gjorde iordning gallret hon ville ha uppsatt på framsidan. Hon är reumatiker och har 2 små hundar som hon vill kunna släppa ut just på framsidan men för att slippa bygga staket har hon bestämt att hon ville ha typ kompostgaller...

 

Ganske enkel och bra lösning för hennes och hundarnas del...

Så nu sitter allt uppe med spännband och hon behöver endast köpa 2 krokar så gallret kan fästas i karbinhakar.


Nu ska jag traska ner och ta lite frukt... Leo och jag har varit ute och han har fått Dentastix eller va det nu heter och jag är sugen på frukt. Sonen ute och leker, dottern mår illa och spelar Sims på sin brors dator och sambon ska veckohandla till sin mormor...


Take Care... !!!



Av Michael - 8 april 2009 13:45




Men jag fick ut lite gräsfrö på gräsmattan så nu hoppas jag det ska växa och frodas... Får gräva fram gödsel sen också så kanske man får en fin gräsmatta detta året. Förra sommaren var en stor besvikelse så jag får försöka göra bättre ifrån mig denna gång...

 

Ska göda gräset så fort det regnar och hoppas den tar sig och växer sig stark så jag får klippa den ofta. Ju mer man klipper ju starkare växer sig gräsmattan... Bra Recept !!!

 

Va har ni hittat på fram tills nu då...?

Av Michael - 8 april 2009 10:22




Här sitter jag och bara njuter av det...

Anledningen är att jag vill få undan det sista av kalket jag spred ut på gräsmattan. Sitter nu i valet och kvalet om jag ska kasta ut gräsfrö och gödning för tydligen ska det regna hela dagen.

 

Samtidigt så får jag beslutsångest nu...

Har ju jobbat massa utomhus och nu är allt klart så nu har man inget att göra igen. Visst kan jag göra något ute men hur kul är det i hällande ösregn...?

Klart man kan dra på sig regnkläder men vem vill bege sig ut och förstöra gräsmattan och göra hela baksidan till en lervälling ???

 

Om man skulle sluta fundera och ta frukost istället så kanske allt löser sig ändå eller vad tror ni ?



Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards