•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 20 april 2009

Av Michael - 20 april 2009 22:45




IFK Göteborg vann över ÖIS med 3-0 och det känns som ett SM-GULD till ska bärgas om de ska fortsätta så här...


Summera dagen som varit blir inga svårigheter... 

Har inte gjort några fysiska ansträngningar alls denna dag och är väl inte stolt över det heller egentligen. Sambon lämnade bud idag och talade om atthon var intresserad av jobbet. Hon blev uppringd senare under kvällen där hon fick veta att hon skulle till familjen och träffa sina tilltänkta arbetsgivare...

(HÅLL TUMMARNA)


Har precis tagit en bit (ja bara 1 bit) ananaspaj och den smakade ljuvligt gott men räcker oftast med just 1 för den både mättar och är sötsliskig...


Resten av kvällen före pajen tog vi pizza, och före pizzan var det massa plockande i lådor, prismärkning inför loppisen... Har vi gott väder imorgon ska vi ta fram alla lådor, packa om dem sen prismärka allt så vi slipper alla frågor om priser och kan sköta vårat säljarsnack ;)


Hoppas nu vi kan, nej jag menade sambon kan packa allt snyggt och lätt som hon brukar så ska vi nog kunna fylla bilen praktiskt med alla bananlådor och sonen ser $ tecken nu när vi sagt att alla hans leksaker som säljs ska han få pengarna för sen ska dem ner i hans spargris...Ögonen lyser av guldfeber och han räknade penger tills han somnade. =o)


Nu ska jag reta Peggy lite till innan sängen ;o) sen ska jag somna gott och göra mer nytta imorgon förhoppningsvis... Kram & Godnatt






Av Michael - 20 april 2009 12:08



Sonen i skolan... dottern cykla efter halv 9 sen tog vi bilen ut till Överby Köpcenter. Skulle kolla efter jacka till sonen och gick igenom flera butiker utan att hitta en som passade. Den han fick på sig imorse dög verkligen inte och det var ett riktigt oväder som satte sig i taxin denna morgon.


Han vill inte ha jacka med knappar utan det skall vara dragkedja...

Hittade till slut en fräck för 279:-  (KAW)men sambon som ville vara sparsam tyckte vi kunde ta med medlemsrabatten på 25% för då sjönk ju priset till 209:- vilket jag anser vara bättre...


När vi väl kom hem fick sambon se att rabattkupongen inte gällde längre så vi får köpa den till fullpris eller kolla efter en annan. Får vänta tills lördag kanske då för vi ska ut till Överby igen för då hade BR Leksaker 20% på alla leksaker så det får bli efter attvi varit och sålt på loppisen 9-14...


Hur vi ska komma till loppisen denna gång har jag inte en aning om...

Vi hade bilen proppfull förra månaden och denna gång är det 5 bananlådor extra som vi inte vet hur vi ska få dit. Jag får cykla in kanske så framsätet kan lastas med några lådor sen får min mamma köra in resten... 


Nog svamlat för en stund... Nu ska jag ta mig en frukt och se på tv lite.

Hörs snart igen mina vänner. Kram





Av Michael - 20 april 2009 07:43




Strålande solsken blå himmel +6,3 grader i skuggan...

Allt förstörs av en förbannad fiskmås som sitter på ett tak och skriker konstant. Avskyr dem och skator såpass otroligt att jag funderar på att låna mina vänners soft airgun... *ler hånfullt*


Man kan faktiskt vakna till trevligare ljud på morgonen...

Vaknade till vid 4-tiden imorse och då kvittrade småfåglarna och det var mer behagligare för öronen att somna till än att vakna till detta gapande...


Ska överraska min sambo med att ta ut vår hund tänkte jag...

Oftast hon som är den som gör det på morgonen och jag gör det kvällstid. Helgerna kan det variera en aning för dottern brukar vilja vara den som skippar sin promenad på eftermiddagen och väljer då kvällen...


Ska börja klä på mig då kanske... (Blunda nu)

Hoppas ni får en underbar start på denna morgon & vecka.


Kram





Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards