•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 22 april 2009

Av Michael - 22 april 2009 22:39




Vi gjorde varma mackor som satt precis där dem skulle...

Nu ska jag krypa ner i sängen för imorgon blir det full rulle igen.

Shoppa bänkskivor till marknadsbänkarna sen hem och snickra lite.


Även hänga upp grannens grind så är allt färdigt och man slipper att

ha dåligt samvete sedan... Har haft problem emd att få till grinden som den ska eftersom vi inte vill göra samma fel som vi gjorde med våran på framsidan som numera hänger snett...


Mest för att Leo hänger på den men med ett extra gångjärn på vår blir den nog lite bättre. Det behövs inget extra på grannens eftersom dom ingen hund har som ska lägga sin tyngd över sin grind som tur är...


Nu kommer jag sakta krypa mot sängen så jag önskar er God Natt...

Sov så gott & Dröm sött. =o)





Av Michael - 22 april 2009 21:03




...Jag och inte Lisa...

Haft en arbetsam kväll med början i sonens rum där jag plocka skräp sen dammsög jag rent. Första han sa vad:

- Nu när det är städat får jag släppa in då ?

- Näää !

Kan väl få vara städat mer än 1 dag innan det stökas ner...


Sen har vi städat kontoret, eller sambon började där medans jag tog sonens rum och tänka sig, jag hittade mer att sälja på loppis under hans säng =o)

Han har fyllt 5 lådor med massa leksaker han har tröttnat på och som han sen ska få pengarna för om dom säljs...


Ska ha med oss en stor säck med barnjackor som vi inte orkar eller hinna brodera så dem säljer vi ut (vindjackor) så vi blir av med dem. Kommer säkert inte bli av med alla eller få tillbaka det vi gav för dem men hellre något än inget. Sen ligger dom och snor massa plats för oss och det blir gott att bli av med dem... Väldigt bra vår,sommar och vårjacka *blink*


Kilar en stund... Kommer snart igen ! ;)


Av Michael - 22 april 2009 14:04



Och stel i halva sidan av kroppen...

Hade ont igår redan av allt bärande vi gjorde. 10 säckar planteringsjord sen innan dess var det 28 stenplattor på och av kärran därav värken igår.


Den hade naturligtvis inte släppt när jag skulle plantera ner sambons Magnolia och det borde jag ha förstått... Inte jobbigt att gräva trodde jag tills jag kom 15 cm ner i marken och stötte på 2 rotförgreningar från trädet som kapades...

Det var tjocka saker på runt 10 cm i diameter och jag fick blottlägga dem först sen gå lös med yxan och därav stelheten nu...


Känns som jag fått en bedövningsspruta men värken känns trots detta... Jag hoppas att värktabletterna ska göra nytta snart (Alvedon/Diklofenac) så man kan röra sig obehindrat utan att värken strålar ut i arm och ner i höften...


Vad har ni hittat på idag då ?

Av Michael - 22 april 2009 11:59




Fick i mig medicinerna och några ostmackor...

Har bestämt mig (för 1000:e gången) att göra ett nytt försök med att gå ner i vikt...

Sen om jag får det till att fungera vet jag inte men om man ska bli Mr Bomstad Beach 2009 är det dags att sätta art som min vän Catarina har gjort och hon har verkligen lyckats... Grattis vännen till ditt fantastiska resultat !!!


Vi har ju alla våra olika metoder och hennes har verkligen fungerat... Ska se om min egna funkar för det blir roligare om man ser positiva resultat annars tappar man lusten vilket jag gjort otroligt många gånger... Ändå kommer vänner och bekanta fram och frågar om man gått ner i vikt. "Hmmm"


Ska försöka och se om det går, eller visst går det om man bara ger sig f-n på det är jag 100%-igt säker på... Det gäller bara att VILJA komma igång och sen fortsätta även om det blir motgångar...

Ska kanske cykla hem till Ammis och köra hennes gräsklippare (bensindriven) utan att släppa upp kopplingen för det gav mer motion har jag hört ;)


Eller om jag vill ha fysisk aktivitet kanske man ska fråga grannarna som ska utöka sin butik om dem vill ha arbetskraft... Men jag gissar att dem inskaffar proffshjälp eller gör det själva... *blink*


Nej nu ska jag göra annat... Snart är sonen hemma och sambon ska iväg runt 1-tiden med min mor, dem ska ut och shoppa idag igen så vi får se vad det blir denna dag... Tur man har kombi !!!


Ciao






Av Michael - 22 april 2009 11:18




...Men inte som Tomas Ledin med vingar av stål utan som en helt vanlig gubbe i 40-års åldern och har mina vanliga krämpor som sig bör...

Men ganska glatt humör trots allt och det borde vara ett gott tecken för resten av veckan. Man har sina svackor men som tur är numera verkar jag komma ur dem snabbare och skönt är väl det...


Vaknade strax före 9 och tog... Nähä nu var jag på väg att ljuga och det ska man inte börja dagen med tycker jag. Har inte alls ätit frukost eller tagit mina tabletter så jag gör det nu...


Ciao !



Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards