•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 25 april 2009

Av Michael - 25 april 2009 21:35




Ja kan ni tänka er...


  • Sveriges Damer vann över Brasilien...
  • IFK Göteborgs (reservlag) spelade och vann över Ersboda med 8-1
  • Sverige verkar vinna över Österrike (Leder nu med 3-1)

Och min solbränna stramar åt fortfarande så imorgon kommer jag köpa ny sololja för jag har fått mer utomhus jobb så det blir nog mer sol...


Den grannen vi senast satte upp staket åt vill ha gjort mer och ville därför fråga oss om vi hade lust... Lust har man inte alltid men när dem ber snällt får man göra sitt yttersta för att hjälpa till.


Ska även kapa grenar hos en annan av grannarna så dem får njuta av efermiddagssolen och samtidigt slippa sopa/kratta löv till hösten. Man kommer ha en del att göra detta året med och det är både för/nackdelar med detta. Fördelen är att man får något att göra och slipper sitta inne sysslolös... Nackdelen är att vi får mindre tid över för att göra våra egna projekt och man skjuter allt framför sig hela tiden och sen orkar man inte i slutet...


Imorgon ska vi även ut och shoppa...

Sonen ska handla på BR Leksaker, jag och dottern ska köpa present eftersom sambon fyller 38 år på 1:a Maj... Denna gång vet jag vad ja ska ha så det känns gott att slippa springa runt och leta.

Frågan är om dottern vet men det hinner hon fundera på under kvällen och imorgon förmiddag...


Passar på att önska er en underbar morgondag redan nu för jag vet inte när jag hinner med att blogga under morgondagen. Hoppas på underbart shorts väder imorgon med så man kan bättra på solbrännan...

Sov gott & Dröm sött... =o)


Godnatt !!!






Av Michael - 25 april 2009 17:16




Som ni såg imorse var jag uppe tidigt...

Somnade om som tur var och sambon väckte mig 07:50 och trött som jag var fick mina öron ett spratt för när hon sa 10 i 8 fick jag det till 10 i 10... Jag flög upp ur sängen och frågade vad hon svamlade om men det visade sig vara min hjärna som spela mig ett spratt.


Hon tog ut Leo medans jag drog på mig kläder sen cyklade jag in till stan där sambon fanns på plats. Vi packade upp och vädret var verkligen med oss idag och ännu en dag med sol i ansiktet så det bränner och stramar åt... Men vi överlever detta eller hur Ammis ? Lite sol gör gott för själen sägs det...


Försäljningen gick inget vidare i stora helheten... Vår son vart mer gladare när vi kom hem och berättade vad som hade sålt mest och när han sen såg sina 2 100-lappar sken han upp som "sola i karlsta" och planerade inköp imorgon, nää fel av mig där... Han ville åka till butiken på stört men vi ville ha mat och butiken hann stänga innan så det blir att åka imorgon...


Nu är vi hemma igen...

Bilen urpackad, mat inhandlad (blev pizza idag) och litesmågodis och dricka så nu ska vi inte gå utanför dörren mer än när jag ska ut med Leo ikväll... Massa sport på tv är det med, först fotbollslandskamp damer

Sverige - Brasilien och senare blir det Sverige - Österrike i Hockey-VM...


Får se om jag återkommer mer ikväll annars önskar jag er en skön lördagskväll...


Ciao ! 




Av Michael - 25 april 2009 04:49




Vaknade strax efter 03:30 för toabesök...

Snabbt i säng igen men somnar inte om utan tankarna börjar mala runt i skallen. Tankar om allt och ingenting egentligen och så börjar mina vader värka så jag tar 2 Alvedon sen går jag upp.


Suttit och läst VF (Värmlands Folkblad) Aftonbladet och många av mina vänners bloggar och inser att jag egentligen borde sova för vi ska på loppis och typ 3 timmar...


Trots att man är trött som en travhäst förstår jag inte varför jag sitter här och tror att jag ska bli tröttare av att skriva av mig. Ju mer jag skriver ju mer försöker jag komma på vad jag ska skriva istället för att krypa ner under täcket och snosa 2 timmar till... Ren dumhet gissar jag !


Idag hoppas jag att våra vänner/grannar vill grilla med oss...

Troligen helt utmattade eftersom det blir massa jobb för dem och det är så dom vill ha de... Men som sagt jag hoppas !!!

Vet inte hur jag ska locka dem, kanske med vin, kött & en STOR skål med lösgodis (choklad) hahaha... Ja kanske CHOKLADMUFFINS !!!


*Trötthetssvammelvarning*


Kryper ner i sängen igen... Godnatt/Godmorgon !



Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards