•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 26 april 2009

Av Michael - 26 april 2009 22:52




Finns numera för vår gräsmatta...

Har vattnat, eller dränkt den har jag gjort idag.

Hoppas nu bara att den tar sig och blir grön och fin... Har drömt och funderat på nya planteringar och just nu står detta på min önskelista:

(Klicka gärna på namnet för bild)



Finns en del andra växter, blommor, buskar som jag vill ha men det kommer efter hand när jag byggt ut på baksidan... Men för stunden ser denna listan komplett ut och jag får fundera på platser i trädgården där jag kan parkera alla mina växter...


Min sons shopping var en succé enligt honom själv för han har varit otroligt glad idag resterande del av kvällen. BR Leksaker hade ju 20% rabatt så han fick en Actionfigur och sen ett lasersvärd med belysning som man även kan ha som en ficklampa... Ju mörkare det har vart ju roligare har han haft så denna sak var en lyckoträff...


Nej nu börjar ögonlocken att rycka och det är ett tecken på att JB har gjort Entré och han vill att jag ska krypa ner. Imorgon ska sambon "provjobba" för att se om detta är rätt jobb och om hon är rätt person för jobbet i arbetsgivarens tycke & smak... (Håller Tummarna)


Önskar er alla vänner God Natt... (Tack för att ni finns)






Av Michael - 26 april 2009 16:57




Nej inte kaffet...

Men väl för alla varma ord som lindrat en aning nu när skallevärken ännu inte lagt sig. Ska snart pilla i mig 2 Alvedon till och hoppas att det släpper snart.


Blir grillspett snart...

Hungriga är vi och trötta är alla efter att ha jobbat utomhus. Min dotter och sambo har grävt hos mina föräldrar medans jag har ställt ut vattenspridaren  eftersom gräsmattan är snustorr...


Hörs av lite senare !




Av Michael - 26 april 2009 14:23




Som inte vill ge med sig då...

Ligger som en krockskada på vänster sida i tinningen och varje gång jag tuggar något pulserar halva huvudet som en lunga.


Har hunnit med att shoppa det vi skulle och sen lunch på McD...

Träffade min kusin utanför som jag inte ser mer än när mina föräldrar flyttar eller vid begravning trots att vi bor på cykelavstånd mellan varandra och är födda på samma dag men skilda datum... (va de nu har med saken att göra)


Innan vi shoppade skulle vi söka efter en bil som vi sett... Vi trodde den stod parkerad i grannkommunen och att den skulle vara så lätt att finna med det sket sig. Vi leta i 1 timma sen gav vi upp...

En snygg SAAB 900 för 6000:- skulle vara perfekt för henne men nu fann vi inte ett spår av den tyvärr.


Nu ska jag lägga mig en stund och se om min pulserande skalle lugnar ner sig lite annars blir jag tokig...


Take Care !






 

Av Michael - 26 april 2009 10:13




Vaknade strax före halv 9 och gick upp...

Satte mig en stund vid datorn för att kolla mail, läsa aftonbladet och sporten på Värmlands Folkblad. Sambon gick upp nästan 1 timma efter mig och undrade varför jag var uppe... Samma fråga ställde jag henne och hon svarade:


- Jag vaknade...

- Samma här...


Jag har hunnit ta frukost varit ute med Leo och även spanat in nya växter... Lämnade in Leo, mötte grannen som jag botaniserar med och bad henne följa med och titta på det jag fann... Vi var båda osäkra på 2 grupper men som vanligt gick jag till "Carl Von Linné" min far alltså... ;o)

Och han var inte 100%-ig i sin diagnos men trodde att lökväxten vi tog med oss var en kungslilja men efter att ha Googlat lite är jag inte säker...


Tror på hans tanke att det är en lilja men jag får helt enkelt se vilken sort det är när den blommar. Får köpa med mig lite kogödsel hem idag och sprida ut i rabetterna för dem behöver lite extra näring. Har ingen gödselproducerande bonde som donerar "skiten" till mig som Ammis så jag får snällt köpa på säck... *blink*


Inväntar  vår dotter som ska vakna till liv och få på sig kläderna så vi kan åka till Överby så att sonen kan shoppa. Jag och dottern ska köpa present under tiden dem går till BR...


Återkommer under dagen... Kram





Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards