•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 28 april 2009

Av Michael - 28 april 2009 22:19




Här visar man en liten godispåse och hela moben står utanför dörren med predikningar om hur hemsk jag är som köper sånt... Ja jag erkänner !


Nu kryper jag in i grottan och gömmer mig.

Hoppas ni får sova gott inatt... Sov Gott !



Av Michael - 28 april 2009 19:55




Eller husvagnar kanske låter bättre...



Smaken är säkert densamma men man vill ju ha lite kul på samma gång...

Tänk vad dom kommer på för att sälja detta förbaskade godis. Ja och jag som skulle börja på nytt... Det sprack direkt (Sorry Mariah) och jag börjar om på måndag. 


Nyss ätit middag och idag blev det klyftpotatis med grillad kotlett och en smarrig sallad till... Barnen ville endast ha korv med bröd så det vart kött över och det tog min far tacksamt emot när jag lämnade över en tallrik...


Mamma jobbar kvällen så hans matintag blir väldigt slimmad så vad gör man inte för lilla pappa som svälter (hehehe)

Nu ska jag snart bränna ut en film och så ska vi krypa ner i soffan eller sängen blir nog bättre kom jag på för det finns ingen dvd spelare där nere...


Återkommer innan sängen... Kram






Av Michael - 28 april 2009 14:31



Ja stenplatta alltså...

Går saktare nu för det ligger enormt jobbiga rötter som jag får hacka av med spaden. Därav en redig inflammation undersida av underarm... Men det går framåt sten för sten så i slutet på veckan bör jag vara klar tycker jag.


Blir skönt att få bort dessa rötter för dem har sugit vatten länge nog nu och troligen stulit från gräsmattan gissar jag. Nu hoppas jag kunna få iordning på resten så att det blir grönt och fint... Sen får jag mer att fundera på eftersom jag får större rabatt och den ytan MÅSTE ju fyllas med något...


Nu ringde sambon så jag och sonen ska gå ut sen åker vi och kollar bil till mamma... Sköt om er !





Av Michael - 28 april 2009 13:01



Ser ut något i stil med detta:



I nederkant ser ni försöket till att rätta till kanten så att den ligger jämt med gräsmattan och man slipper trimmer och kan köra rakt över med gräsklipparen... Har fått 4 plattor på plats och det kommer ta tid för jag kör broderiet samtidigt och får tvätta händerna mellan varven...


Problemet jag kommer få är raksträckan eftersom det blir uppförsbacke så jag får fundera en stund på hur jag ska göra det så att kanten ser snygg ut... Tror ni jag fixar det ? (Bilder Kommer)


Snart kommer sonen hem från skolan och 1 timma efter det slutar sambon... När hon kommer hem ska vi åka till grannkommunen och där ska sambon testköra en bil för min mors räkning.

En Peugeot 205 XI (kolla länken) ska vi kolla på och den är troligen 100% bättre än min mors nuvarande bil som senast igår fick 6 st 2:or på besiktningen... (SAAB 9000)


Rusar igen... =o)








Av Michael - 28 april 2009 11:01




Eller vad man nu ska kalla det...

Var på väg ut och gräva mask efter frukosten och jag kom en bit på vägen med grepen.Kollade lite i komposten men den va snustorr trots reget som föll igår kväll. Men då fick jag en snilleblixt (ovanligt) och jag tänkte att jag kan gräva lite där jag ska lägga om plattorna...


Skulle jag inte ha gjort för det var fullt av rötter och envis som man var fortsatte jag tills rötterna va borta sen ansåg jag att det var ju lika bra och kolla hur det skulle se ut med ändringen... Det sluta med en full skottkärra jord och 3 plattor på plats... *SUCK*


När jag väl va klar insåg jag att tiden det skulle ta att göra klar fiskegrejorna och cykla iväg inte räckte till så jag får snällt stanna hemma. Får snällt börja brodera märken så vi blir klara. Fick en nybeställning från samma kund som nu ville ha 20 märken till *PUST*


Hinner inte skriva mera nu... Jag ilar till Broderimaskinen och gör bröstmärken. Underhåll mig med kommentarer snälla *blink*


Kram



Av Michael - 28 april 2009 09:13



Nej inte sån !

Ska ut med hunden nu sen ner i komposten och dra upp några maskar...

Sen ska jag kanske kasta i mig lite frukost innan jag trampar ner och fiskar en stund...


Önskar er en trevlig morgon... Kram Micke



Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards