•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 29 april 2009

Av Michael - 29 april 2009 22:07




För Sverige i hockeymatchen så jag gick upp för att lägga in sista bloggen för kvällen annars hinner jag somna. Sverige ligger under med 3 - 5 och denna matchen var en lite måste match.


Satt och nästan somnade i soffan så det var lika bra att bege sig ett steg närmare sängen. Har massor att göra imorgon igen och först kommer broderingen av tygmärkena. Maskinen fick en minneslucka förut idag och började för redigt med oljud så vi trodde hela maskinen skulle kollapsa men efter att jag åkte och fiskade så tystnade den och måde hur bra som helst...


Kanske var det lite omvårdnad och rengöring som den behövde för att den skulle komma på andra tankar. 

" HIPP HIPP... " Svergie har närmat sig USA och nu står det 4 - 5 och kanske kan dom komma ikapp med 7 minuter kvar att spela om...


Ska även byta däcken imorgon på vår bil och mammas nya... Som tack får vi hennes vinterdäck från hennes SAAB som är värda minst 3 vintrar till och det gör att vi slipper köpa nya vinterdäck nästa säsong... Nu ska vi bara ha 4 nya sommardäck eller bättre begagnade och byta bromsar bak sen mår vår bil bättre igen...


Nej nu får det räcka för JB springer med skottkärran hela tiden...

Värker och svider i ögonen av trötthet så jag ber att få avlägsna mig och kryper ner i sängen...


Sverige gjorde mål igen... 5 - 5


  • Tråkigt att du ska sluta blogga Mariah... Skulle gärna sitta dagar i ända för att kommentera din blogg som jag läser ofta... Kommer sakna ditt skrivande. Kram 


Godnatt med er !







Av Michael - 29 april 2009 19:51




Var det på flera olika sätt...

Kanske för att Mickis lyckönskade mig ;)

Värsta man kan säga en fiskare är just "Lycka Till" om man nu tror på sån skrock... Man ska hellre säga "Ha ett riktigt Skêtfêske" så blir det bättre...


Men inte denna gången trots att gäddan ska vara aktiv nu på vårkanten då den leker... Men vinden förstörde det mesta så vi gav upp efter 2 timmar och styrde kosan hem igen. Får se hur vi gör till helgen om jag hinner med vill säga. Sambon fyller år 1:a Maj så de går inte och man kan inte med att sticka även om vi ska ha kalaset för henne och svärfar som fyllde år den 27:e...


Men nu ska jag äta grillad kyckling och potatissallad...

Sköt om er alla goda vänner !



Av Michael - 29 april 2009 12:51



En trasig broderimaskin...

Den började plötsligt att gnälla som om den satt fast i dörren typ.

Inga verktyg hemma hade vi heller så iväg till RUSTA & Harald Nyborg.     


RUSTA hade 50% på utvalda handverktyg så vi fick tag på 2 mejslar men när vi kom hem var det naturligtvis fel storlek. Men som tur var hade vi andra verktyg som gick lika bra tills vi köpt en i passande storlek...


Hoppas nu bara att vi kan åtgärda oljudet så det går att brodera vidare för en service har vi inte tid eller råd med (1500 kr) så håll tummarna...


Ett annat stön utbrister jag mot de nordliga vindar som drar över oss just nu och skapar tvivel inför eftermiddagens fisketur. Inte roligt att kasta ut draget för att 30 sekunder få det flygandes tillbaka i ansiktet istället för att sjunka ner i vattnet... Men min fiskekollega säger att det kanske lugnar ner sig längre fram på dagen så jag får lita på han denna gången och hoppas på det bästa...


Vad händer i eran lilla del av landet denna dag och hur är vädret ?




Av Michael - 29 april 2009 08:14




Varit vaken en timma men känns som jag sover fortfarande...

Vaknade 5 minuter före klockan skulle ringa men trodde jag skulle lyckas somna om men kollade till klockan varje minut tills jag gick upp.


Klockan är 08:17 och solen skiner...

Vädret för övrigt är lätt vind och +10.7 i skuggan och väderleken har utlovat runt +24 idag så när min kompis hämtar upp mig runt 4-tiden ska jag verkligen njuta av att få fiska några timmar...


Ska ta mig frukost nu och sen gå ut med Leo...

Hoppas ni finns kvar här lite senare.

Önskar er alla en underbar morgon... Strör lite solsken över er !


Kram







Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards