•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under april 2009

Av Michael - 7 april 2009 23:14




Såg inte alls bra ut när HV tog 0-2 ledning...

Men sen kom 1-2 / 2-2 och till slut övertid då FBK gjorde 3-2 och segeryran visste inga gränser här hemma...


Nyklippt/Nyduschad och enormt glad ska jag snart gå och lägga mig... Kroppen är verkligen helt utmattad och jag känner den behövervila ut nu. Skulle avsluta kvällen med en film men ingen av oss orkar se på en...


Hoppas jag får sova ordentligt nu och sen imorgon få svara på så många roliga kommentarer från er underbara vänner... Har nog aldrig haft en så fantastisk dag med så många kommentarer under en och samma dag och det gör mig glad... Tack Alla !


Nu önskar jag er God Natt & Sweet Dreams !!!







Av Michael - 7 april 2009 19:04




Jana verkar haft idag...

Hon fick in minst 4 kommentarer idag och jag strålade av energi. (ironisk)

Kroppen orkade med hela arbetsdagen som starta 10:30 och avslutades 17:30 då vi gick in för att äta middagen jag gjorde samtidigt som vi snickrade...


Dagens Meny bestod av: Potatis, Scan Köttbullar och gräddsås med lingonsylt.


Nu ska jag invänta sambon som köper lite snacks till hockeymatchen som startar 19:30 sen efter matchen ska jag krypa ner i ett skönt bad och troligen avsluta kvällen med FBK SEGER och en film...


Vädret har varit växlande med kalla vindar då solen gick undanså nu ska det bli gôtt att vira in sig i täcket och sjunka ner i soffan och njuta av härlig hockey... Take Care !!!



- STEFAN LIV HAR INGEN FAR -



Av Michael - 7 april 2009 09:23




Dagen D...

Sambon har gett sig attan på att vi ska ut och bygga staket och jag får snällt hänga på utan ursäkter. Va f-n jag har ju Påsklov ! :o)

 

Ska trycka ner en stadig frukost sen klä mig varmt...

Vädret just nu är lite gråmulet +8,7 grader och det får gärna bli några grader varmare för solen kommer inte till baksidan förrän i eftermiddag *suck*

 

Hoppas ni får en underbar dag... Nu tar jag frukost !

Av Michael - 6 april 2009 22:15




Heter filmen jag ska somna till ikväll...

Om jag somnar före eller efter spelar ingen roll bara jag somnar.

Har fått lite solbränna denna helg som varit och det var ju tidig start tycker jag. Hur ska jag se ut efter morgondagens arbete då tro...

 

Hoppas allt går smidigt imorgon så vi slipper massa berg och stenar när vi ska slå ner stolparna till staketet. Armarna blir stumma som cement varje gång man dunkar på och det tar stopp.

Börjar äntligen få tillbaka rörligheten i händerna lagom tills jag ska börja igen...

 

Några kvällsmackor efter detta sen film/sova...

Sköt om er och sov så gott ni kan.


Kram !



Av Michael - 6 april 2009 20:45




Skrek min dotter efter att jag hotat med att lägga ut bilden på bloggen...

- Gärna för mig...

Svara hon så nu gör jag detta.

Tänk va barn kan hitta på för att roa sig själv...


 



Av Michael - 6 april 2009 18:43



 

På tal om mat...

Min dotters klasskompis stannade på middag för ett tag sen och vi hade spagetti & köttfärssås. Efter middagen var uppäten hävdade hon inför min dotter att det var den godaste köttfärssås hon ätit...

 

Då är min fråga...

Gör ni annorlunda köttfärssås än mig och hur isf...

 

Själv gör jag så här:


  • Blandfärs
  • Salt
  • Peppar
  • Paprikapulver
  • Vitlökspulver
  • Redning (mjöl & vatten)
  • Mjölk
  • Grädde
  • Soyasås
  • Ketchup
  • Slutligen Champinjoner...

Snabblagat mat för den tar typ 20-25 minuter att göra och äts alltid upp som tur är. Nu är jag nyfiken på hur ni gör eran...

Skriv nu så tar jag fika hos mina föräldrar. (mamma bakat kärleksmums)


See Yaa Later !!!



Av Michael - 6 april 2009 15:16



Byggtimret inhandlat och inlagt på respektive tomter...

Orkade inte lägga rätt dem just nu utan ska snart äta middag och sen får jag se vad som sker.


Dagens Meny: Spagetti & Köttfärssås


Kroppen börjar så sakta komma i form igen efter gårdagens jobb så kanske man är "fit 4 fight" imorgon då man ska göra sista baksidan.


Ja Jana det är fler som ska ha upp samma staket som er men till skillnad har dem det inte i garaget i 2 år ;)

Hoppas nu att ni får ner kalken under jord innan gräsmattan bränner sönder i solen. Som du skrev själv vore det bra att vattna men vänta tills ons-tors för då skulle det bli regn och då får du kanske hjälp från ovan...


Men nu ska jag göra ett försök med att börja laga till middagen... Är en aning hungrig nu så det får gå undan. Sambon broderar handdukar till "Jettes Hundtrim" och dem bör skickas i veckan...


Hörs Senare... !!!

Av Michael - 6 april 2009 12:08




Jag gick runt på baksidan och skulle fota vårat arbete...

Tog inte lång tid förrän alla grannarna var ute och heundrade sina nya stora domäner med enorm glädje. Det planerades och nya planteringar hade redan startats upp...

 

Jag fick mer arbete och nya frågor...

Så nu ska vi åka till Coop och köpa byggtimmer.

 

Hörs av senare...


 

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Skapa flashcards