•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 3 maj 2009

Av Michael - 3 maj 2009 21:09




Med Leo passar jag på att hoppa in med kvällens blogg...

Precis fått i oss kvällsmat, inget lyxigt utan det gjorde sitt så att säga.

Har fått fasta direktiv inför morgondagen och det är " BRODERA, BRODERA, BRODERA..." Sen så finns inget annat så jag HOPPAS verkligen på skitväder imorgon som det sagts...


Är man " HEMMA-PAPPA " så får man hjälpa till och jag brukar faktiskt men slarvat har vi båda sen sista tiden så nu får jag ta tag i det jag kan och klarar av... Ska Brodera, tvätta, städa loss lite under förmiddan så länge som sambon jobbar (07-14:05) och barnen är i skolan...


Hur ska jag klara av denna otroliga press... Jag får ringa Mickis och be henne om råd när det krisar sig för hon är en expert på området... *blink* Får helt enkelt muta henne med Ahlgrens i alla färger, former & smaker så kanske hon veknar och hjälper mig... :o)


Nej nu är det dags...

Säger som Jana, dags att vrida ur snoppen på vovven... Och Leo vill säkert bege sig ut och tömma ut det sista inför kvällen.


Har ni lust och ork skriver ni något trevligt som jag kan läsa när jag kommer tillbaka annars önskar jag er en riktigt trevlig God Natt...


Kram







Av Michael - 3 maj 2009 19:36




Nu har vi varit på kalas...

På vägen dit körde vi racing med Jana som enligt sambon inte kanske ville bli omkörd så hon drog plattan i botten och drog förbi. (Jana McRae)


Fick god middag (Paj) och sen god tårta som sambon hade gjort.

Svärmor delade med sig av sin forsythia hon hade på baksidan och det var tydligen bara att bryta grenar och sen peta ner i jorden och det gjorde jag när vi kom hem...


Roligt med nya bloggare som presenterat sig... Kanske blir vi framtida vänner i länklistan hos varandra. *blink*

Alltid roligt att kika in i nya bloggar och se hur andra har det...


Vad har ni hittat på idag annars då ?





Av Michael - 3 maj 2009 11:40




(Kastar sura Bilar på Mickis)


Vaknade av både knackande på dörren sen telefonsignaler på jobbtelefonen...

Inte en tanke på vad klockan var utan bara röt till i ilska och undrade vem som ville vad så här tidigt en söndag...


Visade sig att klockan var 10:30 och det var en kund som ville få våran adress ckeckad innan hon skulle skicka sina Pikétröjor som vi skulle brodera...

Hon ringde upp 15 senare för att komplettera med några solkepsar med sen var hon nöjd... (Trevligt med nöjda kunder innan vi gjort jobbet)


Sitter mer och inväntar att vi ska åka till svärföräldrarnas stuga där sambo och svärfar ska firas ihop... Middag och tårta blir det och massa solsken hoppas jag på att det ska bli...


Elddopet blir att få sonen från Star Wars spelet och in i duschen...


Ciao !

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards