•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 6 maj 2009

Av Michael - 6 maj 2009 23:05




Nu ska vi sova...




 

Av Michael - 6 maj 2009 22:39




Igår fick jag utlagt hela 13 inlägg...

Idag har jag bara fått ut 11 med detta jag skriver nu.

Hoppas ni inte tror att jag lägger stor vikt på detta för istället har jag fått nya bloggvänner och det värderas mera faktiskt.


Men har märkt dem 2 senaste dagarna att när jag skrivit flera bloggar kommer jag över 100 besökare så jag får försöka knappra vidare på tangenterna... Det svåraste blir att komma på nya uppslag varje dag men med våra barn och våra UNDERBARA grannar/vänner kommer det troligen inte bli några problem... ;o)


Nu börjar JB springa på ögonlocken...

Redigt trött faktiskt när man väl sätter sig här uppe vid datorn. Vi har väldigt varmt så det gör nog sitt skulle jag tänka mig... Just nu +25.4 grader på övervåningen och det känns.


Önskar er God Natt ! ! !



 



Av Michael - 6 maj 2009 21:20




Utan sambon kom ner och ställde en fråga:


- Om jag åker till affären går du ut med Leo då ?

- Ja !


Svarade jag utan tvekan...

Hon var kanske sugen hon med vad vet jag men till affären for hon för att 

handla konservburkar med persika och cocktailbär...


Så det ska vi mumsa på istället för svindyr glass från glassbilen... =o)



Av Michael - 6 maj 2009 20:09




Här hemma...

Min dotter planerar att konfirmera sig och det är ingen dans på rosor som hon tror tydligen. Man ska vara i rätt kyrka, rätt för henne och rätt kyrka som kompisar så man känner någon.


Vet inte hur det går till för jag har inte gjort det själv...

Förr på min tid (gammal ja låter) så gjorde dom flesta det bara för att föäldrarna sa till dem att göra det eller för att få så mycket pengar och presenter som möjligt... Är det så nu med tror ni ?


Vi har sagt till vår dotter att göra det för att hon själv vill inte för att andra pressar henne till det. sen kommer ju bjudningen kosta en del och vi tar gärna den kostnaden men då ska hon vara bestämd med vad hon vill och inte vill annars går allt om intet...


Annars sitter jag och är drêt sugen på något men vet inte vad... Glassbilen plingar förbi i fjärran med sin hemska melodi:


"Vi lurar små barn, vi lurar små barn på deras veckopeng"



Av Michael - 6 maj 2009 19:38



Lånat av goda vänner...


Telefonen ringer mitt i natten och den blonda hustrun svarar:

- Ja.  

Tyst en stund, sen skriker hon:

- Och hur fan skall jag veta det, det är ju för fan 10 mil dit. 

Så slänger hon på luren.Hennes gubbe vaknar under tiden och undrar vad det handlade om.

- Jo, säger frun:

- Det var ett dumt fruntimmer som undrade om kusten var klar.


Av Michael - 6 maj 2009 16:36




Sambon hemma och maskinen dunkar på...

Har precis satt på potatisen jag skalat och när den är klar blir det mamma scan´s köttbullar och härlig sås till det...


Regnet har kommit och vandrat förbi... 

Solen har lyst men även den svarta himlen har hängt över hustaken och för en stund trodde jag att åskan skulle börja rulla för huvudet har varit tungt en stund... Men den höll sig borta (Peppar, peppar ta i trä)


Ja nää jag ska gå ner och börja steka köttbullarna så vi får äta någongång inom en snar framtid... Hoppas ni följer med på resan efter middan...


Take Care !





Av Michael - 6 maj 2009 14:28




Ny Bloggvän i listan... Tack snälla Åza



 


Av Michael - 6 maj 2009 12:58




Är jag just nu...

Tur att sambon kommer hem om en timma så man får någon människa att samtala med förutom dem stackarna ja jagar på msn... (Msn Stalker)


Händer inget ute heller som man kan närma sig och inga grannar som rör sig utanför som man kan hoppa på och verbalt antasta... (Ja samtala med alltså)

Så jag får snällt krypa ner i soffan och se någon skräpfilm som visas gissar jag...


Nu har jag gnällt av mig lite... Kilar och samlar kraft !




Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Skapa flashcards