•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 12 maj 2009

Av Michael - 12 maj 2009 23:05




Sverige gick vidare... (so what)

Nu kommer Hanna halshugga mig om jag säger fel sak så jag bidar min tid och förblir tyst för stunden.


Haft en envis huvudvärk hela kvällen och beror nog mycket på kvarnhjulet som mal runt däruppe och försöker separera det goda från det onda så gott det går...


Ska nog krypa ner och försöka att sova så jag önskar godnatt...

Sov gott alla underbara vänner.





Av Michael - 12 maj 2009 18:14




Vår beställning med blommor kom idag...

Grannen meddelade att efter 4 skulle hon få hämta ut dem men hon stack iväg strax efter ½ 4 för hon kunde inte vänta längre.


Så nu har jag medans sambon lagade middag tryckt ner plantorna i krukorna.

Man får ungefär 10 cm stora plantor förpackade i gröna plastlådor eller som dotterns klasskompis sa

- Ser ut som påläggs lådor...

Och det stämde lite faktiskt tyckte jag men när man tänkte efter.


Har några plantor kvar som jag ska plantera sen ställa in i miniväxthuset så dem får växa till sig lite innan dom placeras ut på rätt plats. Vad har ni hittat på medans jag varit borta ?


Var ju på AF imorse och det gick inte som jag ville direkt... Fick veta att mitt JOB går ut 3/6 sen får jag leva på socialbidrag OM jag inte hittar ett jobb före den tiden. Har haft massa konstiga tankar under hela eftermiddagen och vet inte hur jag ska göra för att få det som jag vill ha det och hitta ett jobb som jag klarar av...


Jaja... Får försöka tänka på annat !

Av Michael - 12 maj 2009 13:12




Marie ville veta mera so here goes nothing... 




1: Varför skaffade du hund: Jag har drömt om hund sen barnsben, raserna har alltid varit olika men fastnade runt 9 års ålder för Border Collie. Nu har jag äntligen Leo snart 4 år…


2: Varför valde du just den här hunden/rasen: Mina vänner/grannar hade fått en kull på 7 valpar och läget kändes rätt och rasen var MIN ! ! !


3: Om du skaffar en hund till, blir det då samma ras eller någon annan:

Nej det får allt räcka med Leo !

 

4: Hur gammal är du/din hund: Jag är 40 Leo 4 (29:e december)


5: Varför valde du tik/hane: Den hunden var finast i kullen (Hane)


6: Bästa med rasegenskaperna:  Varnades för att rasen inte är familjevänlig men tycker att Leo bevisat motsatsen, lekfull, vaksam, trogen

 

7: Sämsta rasegenskaperna: Skällandet vid kontakt med andra hanhundar.


8: Bästa kroppsdelen på din hund: Färgteckningen i pälsen (3-färgad)


9: Bästa egenskapen med din hund: Hans lekfullhet.


10: Sover ni ihop? Om inte, var sover hunden:  Leo sover alltid under våra sängar.


11: Favoritaktivitet tillsammans: Promenader, skogslekar och badandet i sjöar.


12: Hundens favoritleksak: Freesbee, Bollar, Apportben i gummi


13: Hundens favoritsysselsättning: Sova & Leka


14: Bästa minnet av stunder tillsammans: Valptiden men han är en guldklimp alla dagar.


15: Finns det något du skulle vilja ändra på med din hund:

Beteendet mot andra hanhundar…


16: Är din hund rädd för något: Nej!


17: Hur ser du din hund: som husdjur eller fulltalig familjemedlem: Som familje medlem.


18: Hur skulle din hund låta om han/hon kunde prata: Har inte en enda aning hur men gissar att han skulle bryta på Skottska och endast skulle påpeka: Leka, Leka, Leka…Ska vi leka snart…?


19: Vad ger du din hund för mat, och varför just den sorten:  Pedigree Pal (Adult)


20: Vilken uppfostringsmetod använder du dig av (mer Cecar Milan eller Anders Hallgren: Vår egen…


21: Vilken sorts fästingmedel använder du: Halsbandet (kan ej namnet)


22: Var hämtar du din främsta inspiration i hunduppfostran:  Leo´s uppfödare som bor granne med oss.


Sist men inte minst:

23: Om du kunde klona din hund, skulle du då vilja göra det:  Nej det skulle aldrig bli samma personlighet… Leo är speciell ! (Men skulle vilja föra hans gener vidare)



Utmanar:




Av Michael - 12 maj 2009 12:45




Har drabbat mina goda vänner/grannars gräsmatta...



Om dem sen anser att 100:- är rätt summa för detta jobb som Jana beställde foto av ska inte jag avgöra som tur är *blink*



Hoppas fotona sprider lite ljus över hur jobbet gjorts...



Av Michael - 12 maj 2009 07:38




Sen gick bryggan...


Fullspäckat schema nu på förmiddan.


  • Handla Bröd
  • Frukost
  • Duscha
  • AF (Yippie)
  • Brodera
  • Middag
  • Brodera


Glömde få med hunden i starten men han får sitt han med jag lovar...

Ska hinna med apoteket på vägen hem från AF och kanske har jag tid för att ta prover på VCT men blir tveksamt...


Önskar er alla en strålande morgon !




Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards