•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 17 maj 2009

Av Michael - 17 maj 2009 14:33




TRADERA igen och jag hoppa och önskar att något blir sålt...

Ska lägga ut kläder sen och se om det säljer. Orkar inte ha med massa lådor på loppisen utan försöker sälja det på auktion istället...


Synd det ska ta sån tid att fotografera, redigera, lägga till texter och kolla om kläderna duger att sälja. En del jeans ska numera vara trasiga från butik så det man vill sälja nu kanske är rena inneflugan just nu...


Kika gärna in så ofta ni kan... 



Av Michael - 17 maj 2009 13:04




Sambon är på gott humör och har god vilja i bagaget efter jobbet.

Vår sons gudmor och vår bästa vän ringde och ville fråga om våra respektive döttrar skulle va tillsammans en stund och så skulle vi bli bjudna på fika...


Så nu väntar jag på att sambon ska höra av sig efter jobbet så jag vet om jag ska göra middagen direkt eller vänta till senare. Får dock vänta 1 timma eller 1½ ungefär innan jag ser livstecken från henne och om vi får godkänt samt vind i seglen...




 

Av Michael - 17 maj 2009 11:24




Jag fick inte gå dit för Mita utan hon ansåg att jag skulle ta en skogspromenad men närmaste skog jag vill gå i är en bokskog 1 mil hemmifrån och gå intill landsväg med hunden gör jag bara inte utan jag får snällt invänta morgondagen då sambon är ledig så åker vi dit...



Ja ni ser ju hur det såg ut förra året och varför man vill dit igen... Det är en fröjd för ögonen och stillheten som förenas med fågelsång, hackspettens sökande efter föda och har man tur kommer det en hästglidandes förbi och gör Leo förbryllad varje gång.



Här kan man sitta och fundera på allt mellan himmel och jord... Under tiden springer Leo runt och bara njuter han med.

Sen går man upp mot bergen och kikar in i kalkstensgrottorna där barnen inbillar sig att det finns vampyrer och monster...



Sen efter några timmars springande tröttnar även Leo och då vill han ha vatten sen går vi tillbaka till bilen och åker hem...



Ja om det nu blir så vet jag inte men man kan ju hoppas att det blir så under morgondagen... Något som skulle passa dig Mita ?



Av Michael - 17 maj 2009 09:20




Önskade jag mig idag !

Vaknade klockan 5 första gången och egentligen vet jag inte om det vara av sambons väckarklocka för jag hörde den inte medvetet.

Somnade om ganska fort och tänkte sova till 10 ungefär men vakna 20 över 8 och sen gick det inte mera...


Så jag tänkte sprida lite ljus över er mina bloggvänner och bloggspöken... Ja ni spöken som läser troget men kanske aldrig skriver något. Har man inget snällt att skriva kan man helt enkelt "vandra vidare" men ni andra får gärna skriva ett litet hej så jag vet vilka ni är...


Funderar på frukost och sen en promenad med Leo till hundgården...

Var ett tag sen vi var där så han ska få springa av sig en liten stund tycker jag. Får säkert inte med mig barnen utan jag får snällt gå ensam dit med han... Någon som vill följa med ?




 

Av Michael - 17 maj 2009 00:00




Imorgon är det 17:e Maj och Norges Nationaldag.

Dom får fira den OCH Norges seger i Eurovisionsschlagern. Dom sopar ju mattan med allt och alla just nu...


Hoppades lite på Finland faktiskt men dom som Sverige fick se sig slagna med hästlängder av Norge. Vilket land ansåg ni borde vinna och vilket trodde ni skulle vinna...?


Näää...Nu ska jag be att få önska er en riktigt god natt och hoppas att våra vägar möts igen under morgondagen...


- Sov Gott -




Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards