•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 19 maj 2009

Av Michael - 19 maj 2009 23:15




Vad f-n skriver jag egentligen...

Man kan ju börja undra när man får till denna överskrift. Saken är att Leo fått ett nytt smaskigt märgben av matte och det smakar underbart och han är som en iller med tunga och tänder på detta ben bakom ryggen på mig...


Därför kom överskriften som den gjorde.

Ska egentligen lägga mig nu för jag ska upp tidigt och ringa till chefen för Järnhandeln och se vad som ska göras från min sida.


Hoppas det går vägen och att anställning kan påbörjas...

Om det så bara blir ett år kan jag iaf hinna gå med i A-Kassan eller facket och få en rimlig ersättning igen och känna att man har ett värde för just nu känner jag mig som jorden jag skrapar av tofflorna ungefär...


Så nu ska jag skrapa upp mig och kasta mig själv i sängen.

God Natt mina vänner & Sov så sött...




Av Michael - 19 maj 2009 19:32






Nu har jag varit duktig hela dagen.

Har fått gjort mer än kroppen egentligen klarar av eftersom

jag fortfarande har problem med höften.


Har fått gjort detta under dagen:



  • Planterat
  • Middag
  • Planterat (Syrenen)
  • Målat förrådsdörren
  • Målat ytterdörren
  • Planterat i Skorstenen (Se bild imorgon)
  • Vattnat blommor

Imorgon ska jag plocka rent utanför på trallen sen ska den skuras och oljas in.

Den börjar se rent hemsk ut och är verkligen i behov av renovering och bli beskyddad

några år till tänkte jag mig…


Barnen går en lång ledighet till mötes och jag slipper gå upp klockan 7 på morgonen. Dom gör sista dagen för veckan imorgon sen lediga 4 dagar. Får se om dottern ska gå imorgon eller om hon orkar med en skoldag. Har varit hemma sen igår eftermiddag då hon sa att hon inte mådde bra och kräktes på vägen hem…


Verkar som det ser ljusare ut idag även om hon varit lite slö men vi får se som sagt imorgon hur det blir. Sonen har varit snuvig i flera dagar men *knack-knack* (ta i trä) han har klarat sig utan större komplikationer som tur är…


Förbannade försäljare som ska ringa hela tiden då. Nyss ringde det en kvinna från Vattenfall som undrade vem som stod för elen här hemma…

- Sambon står för den och hon jobbar, svarade jag.

- Är hon hemma imorgon kväll ?

- Nej hon jobbar hela veckan fram tills Lördag…

- Okay då får vi återkomma nästa vecka…


Tror Vattenfall har ringt 3-4 gånger denna månaden och vill att vi ska binda upp vår el hos dem istället för hos God El som vi har nu. Får fundera på saken SKA man INTE säga för det är som att bjuda hem dom direkt tydligen…


Avslutar med att tacka "Lisbeth" för sina varma ord... Får allt höra dem men vem kan sluta läsa dom ? Jag trivs som fisken i vattnet när någon vill läsa och uppskattar det jag skriver... Nog svamlat för idag !


Eller...?

Jag lägger ut denna bild så Ninni & Nettan slipper ligga sömnlösa inatt...




 

- SKORSTENEN -







 

Av Michael - 19 maj 2009 18:43




Dator...

Ja ny och ny föresten, spelar ingen roll bara den kan ha XP och mail sen blir jag väldigt nöjd. Tyvärr har jag inte råd att köpa någon så det får snällt vänta tills det trillar in lite extra cash i kassan.


Får sälja min kropp till forskning så kanske det går...

Annars vet jag inte hur jag ska fixa detta. Imorgon ska jag till Vargön och lämna inen ansökan om jobb på Vargöns Järnhandel och jag hoppas verkligen det går att lösa detta.


Ägaren vill ha 1 månads praktik först och se om jag fixar detta och sen kanske han anställer mig och får 62% tillbaka från AF i form av att jag tar ett Ny Start Jobb...





Av Michael - 19 maj 2009 15:04




Man skulle kunna tro det skulle bli åska idag igen för det är stekhett på övervåningen... Vi har just nu trots öppna fönster och takfläkten igång hela +25.6 grader inomhus och +18.3 utomhus (utan sol)


Har planterat i skorstenen och fyllt på med jord i rabatterna och även planterat min syren. Märk att jag säger "MIN" för jag tar oftast hand om växterna, rensar ogräs och tar ut vattenspridaren och även klipper gräsmattan. Gör det för jag ÄLSKAR det och begär inte att sambon ska göra det förutom att kanske hjälpa till med ogräset ibland...


Håller lite koll på auktioner som snart går ut...  Har fått tag på lite kläder som vår dotter faktiskt accepterar trots att det är bättre begagnat. Adidas, Nike, Puma kläder för 25-30:-/styck tycker jag är dudligt. Hittade 2 par shorts/badbyxor till min son för (håll i er) hela 11:-sen tillkommer frakten men jag är helnöjd KOLLA IN DEM så förstår ni...


Har även målat vår förrådsdörr svart och det blev riktigt snyggt mot den röda färgen som är på huset... Ska förhoppningsvis få mera färg så jag kan måla staketet på baksidan sen börja smycka det planket med hyllor och krokar samt väggamplar som jag ska ha massa växter i hoppas jag på...


*hick*



Av Michael - 19 maj 2009 11:41




Som inte allt annat vore nog jävligt har jag fått:


" Epro neuro fysiska kontra vibrationer "


Ni som kan er Fass eller är utbildade inom vården kanske kan lösa denna gåta för den är verkligen jobbig och i lång utsträckning kan den vara dödlig.


Finns botemedel som tur är och den mest effektivaste är antingen ett glas vatten eller hålla andan... Enligt sägner kunde det ibland räcka med att skrämma personen men denna åkomma och då försvann den...


Vädret är ganska behagligt ute så jag ska ta lite lunch sen ge mig ut ch gräva lite i rabatterna och även sätta ner min syren så den får den jord den så väl behöver... Vad sker hos er & hur är vädret ?




 


Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards