•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Direktlänk till inlägg 19 maj 2009

Underbar Respons... Lyckliga JAG ^^

Av Michael - 19 maj 2009 19:32






Nu har jag varit duktig hela dagen.

Har fått gjort mer än kroppen egentligen klarar av eftersom

jag fortfarande har problem med höften.


Har fått gjort detta under dagen:



  • Planterat
  • Middag
  • Planterat (Syrenen)
  • Målat förrådsdörren
  • Målat ytterdörren
  • Planterat i Skorstenen (Se bild imorgon)
  • Vattnat blommor

Imorgon ska jag plocka rent utanför på trallen sen ska den skuras och oljas in.

Den börjar se rent hemsk ut och är verkligen i behov av renovering och bli beskyddad

några år till tänkte jag mig…


Barnen går en lång ledighet till mötes och jag slipper gå upp klockan 7 på morgonen. Dom gör sista dagen för veckan imorgon sen lediga 4 dagar. Får se om dottern ska gå imorgon eller om hon orkar med en skoldag. Har varit hemma sen igår eftermiddag då hon sa att hon inte mådde bra och kräktes på vägen hem…


Verkar som det ser ljusare ut idag även om hon varit lite slö men vi får se som sagt imorgon hur det blir. Sonen har varit snuvig i flera dagar men *knack-knack* (ta i trä) han har klarat sig utan större komplikationer som tur är…


Förbannade försäljare som ska ringa hela tiden då. Nyss ringde det en kvinna från Vattenfall som undrade vem som stod för elen här hemma…

- Sambon står för den och hon jobbar, svarade jag.

- Är hon hemma imorgon kväll ?

- Nej hon jobbar hela veckan fram tills Lördag…

- Okay då får vi återkomma nästa vecka…


Tror Vattenfall har ringt 3-4 gånger denna månaden och vill att vi ska binda upp vår el hos dem istället för hos God El som vi har nu. Får fundera på saken SKA man INTE säga för det är som att bjuda hem dom direkt tydligen…


Avslutar med att tacka "Lisbeth" för sina varma ord... Får allt höra dem men vem kan sluta läsa dom ? Jag trivs som fisken i vattnet när någon vill läsa och uppskattar det jag skriver... Nog svamlat för idag !


Eller...?

Jag lägger ut denna bild så Ninni & Nettan slipper ligga sömnlösa inatt...




 

- SKORSTENEN -







 

 
 
Peggy

Peggy

19 maj 2009 19:54

Nja jag tror nog att du ska behålla den då, det är nog bäst så ;-) Oj vad mycket du har hunnit med under dagen !! där ligger jag i läg ;-) tjatiga försäljare är tröttsamma...jag brukar fråga med en gång om dom ska sälja något och säger då "Tack jag är inte intresserad " och så lägger jag på ;-)

http://www.peggygirl.se

 
Kicki

Kicki

19 maj 2009 20:42

TACK för din kommentar...den blev jag glad över!!!...niger å bockar för säkerhetsskull!! =P

http://gammtackan.blogg.se

 
Nettan

Nettan

19 maj 2009 21:15

Ha ha !
Tack för bilden. Nu kan jag sova inatt.
Vilket dåligt samvete man får när man läser vad du hunnit med idag. Men, men. Man gör det man hinner.

Kram och ha en bra kväll !

http://hasselby.blogg.se

 
Mita

Mita

19 maj 2009 21:26

Det finns något som heter NIX

http://rocotopeppers.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Adam

19 maj 2009 21:50

Vad mycket man kan fått gjort på en dag! Jag har också problem med höften. Pertes sjukdom har jag födts med! Ha det finfint!/Adam

 
Eine

Eine

19 maj 2009 22:00

Gillar inte heller alla dessa telefonsäljare som pratar som en kulspruta, jag är dock lite fräck och låter dem spruta på med svamlet och så säger jag att jag inte är intresserad.
Du visste väl att jag fick godkänd semester från "privatsekreterare" eftersom du var upptagen med ditt.
P.S Läser även om jag inte kommenterar :-)
Ha det!!

http://www.metrobloggen.se/EMY

 
soffie

soffie

19 maj 2009 22:05

men guuu va du har hunnit massor men tat lugnt så ej höften tar mer stryk,
gokväll

http://www.soffie69.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Michael - Fredag 19 april 13:08

      Först regn sen snöblandat vidare till halvt om halvt hagel och slutligen snööööö...   Va fan!   Nu skriver hustru från jobbet att det kommer snöa hela sommaren, ho har blitt galen....   Skulle gå på match imorgon men det f...

Av Michael - Måndag 15 april 14:28

      Man kanske inte alltid ska skriva vad man tycker men denna gången anser jag att VI har inget att skämmas för, det bör andra göra.   55 år gammal och inte varit så stor fotbollssupporter mer än hemma i soffan men på dom sena...

Av Michael - Måndag 15 april 13:28

      Och här sitter jag och lägger in mina Youtube låtar på Spotify listan så jag kan förlänga promenaderna med mina favoriter...   Plockar bort lite udda låtar och i med mera upbeat så man får upp pulsen en aning. Skulle säkert ...

Av Michael - Fredag 12 april 13:47


      Regnet faller igen...   "chasing you like a shot of whiskey" Ja lite så är det att fånga dagen med vackert väder faktiskt.   På tal om väder, min vän Magnus gnällde en dag om ha minsann inte bokat snön som föll. Roliga  i ...

Av Michael - Torsdag 11 april 17:47

      Men det har banne mig inget med Trisslott att göra utan vädret. Regnet försvann och solen tittade fram igen.   Plötsligt har vi +12 och strålande solsken. Sånt är man inte bortskämd med i dessa breddgrader.   Som tur är har ...

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards