•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 23 maj 2009

Av Michael - 23 maj 2009 22:45




Håller på med att kanta om mina rabatter så det ska bli lättare att kunna klippa min underbart fina gräsmatta... (retas med min granne ej nämnd)

Har lite kvar och gjorde några stenar under tiden jag väntade att grillen skulle bli klar och klyftpotatisen i ugnen.


Maten smakade gott och barnen var glada för korv & bröd till kvällsmat.

Hoppas på gott väder imorgon så att jag kan göra färdigt det sista av rabatten... Sambon och dottern ska åka till stugan och träffa mormor & morfar

medans jag och sonen ska vara hemma för han får kompis besök imorgon och då ville han vara hemma...


Idag har han varit ute sen middagen och nu när han kröp ner under täcket somnade han nästan på fläcken men ska som oftast somna till en film. Tror han kanske är lite mörkrädd för har han väl somnat gör det inget såvida han inte vaknar. Oftast gör jag så att jag sänker ljudet medans filmen går så störs inte vi andra av det...


Nu ska även jag krypa ner i sängen utan sagor eller filmmanuskript

(sorry Jerker jag orkar inte) min begåvning har begränsningar tyvärr. Visst vore det roligt men det kan bli vanebildande...


Önskar er alla en riktigt god natt !



Av Michael - 23 maj 2009 20:44




Näsan började rinna konstant och ögonen kliar och svider...

Antingen har jag fått förkylning eller så är jag allergisk mot något/någon.


Tips någon ?


(Startar grillen nu)

Av Michael - 23 maj 2009 20:31




Grillen ska tändas så vi kan få spjutet på grillen.

Till det ska vi ha klyftpotatis, sallad medans barnen får korv med bröd.

Gissar att dottern vill ha lite kött men skippar troligen klyftpotatisen av någon udda anledning...


Hon gillar inte pommes eller liknande som är gjort i ugnen för det ska vara friterat som på McD...

- Deras pommes är krispiga...

Jo det är sant men full med som vi säger i Vänersborg "Flötig" med olja.


Sitter och gosar med Leo vilket är skönt när han kommer med huvudet under min arm och sätter tassarna på benet och sen buffar in skallen och ska gosa... Då smälter ett gammalt gubbhjärta...



 



Av Michael - 23 maj 2009 17:59




Har precis klippt gräsmattan och jämnat till där det var ojämnt sen tog jag trimmern uti kanterna så nu ser gräsmattan hyggligt fin ut tycker jag.

Jag behövde inte ens shoppa innan kan du tänka dig Jana... *asg*


Skulle behöva fota också men jag får suga på karamellen ett tag till... Till er som anser jag ska sälja kläderna på loppis kan jag hälsa att jag står på loppis den sista lördagen i varje månad och får inte sålt ett skit så därför lägger jag ut det på Tradera och får mer för pengarna eftersom folk budar på kläderna...


Kostar oss 50:- att stå på loppis så där är det inga problem men vi vill ha mera sålt och slippa frakta med oss alla lådor hela tiden för bara att packa upp dem tar 1 timma om inte mera...


Dags att kolla grannen som ska träna golfsvingen... (Med grästrimmer)

Av Michael - 23 maj 2009 16:21




Varje gång jag går in till köket eller bara blickar mot ytterdörren påminns jag av alla bananlådor med kläder som ska fotas och sen auktioneras ut på Tradera... Tror det står minst 3-4 lådor sen har vi säckar med nya vindjackor för barn och vuxna. Minst 40-50 jackor i olika färger och storlekar...


Vet inte var jag ska börja eller hur. Har olika idéer på hur jag VILL göra men sen backar jag och känner att det kanske är FÖR mycket jobb bakom bara för att få sålt ett plagg för mellan 10-30:- och jag överdriver lite nu men jag vill att det ska se bra ut på bilden...


Får fundera ett tag till för auktionerna ska inte startas förrän imorgon kväll eftersom det verkar vara den bästa tiden att lägga ut 7 dagars auktioner på har jag hört... Återstår att se om så är fallet !!!



Av Michael - 23 maj 2009 15:26




...TROR FORTFARANDE PÅ DENNA ALLTSÅ...




...ELLER VAD SÄGER NI...

Av Michael - 23 maj 2009 14:01




Och full blev magen med...

Tråkiga är att makaroner är en temporär bukfylla och man blir hungrig efter några timmar igen. Tur vi ska grilla grillspjut ikväll efter sambon kommer hem från jobbet.


Det och en sallad till blir perfekt avslut för denna lördagskväll...

Ska bara intala mig själv att jag måste bege mig till affären för att köpa sallad och grönsaker till. (tar emot)


Putt på mig någon snälla...





Av Michael - 23 maj 2009 13:25




Snabbmakaroner med Scans köttbullar blir det idag.

Orkar inte göra annat med sprängande huvudvärk sen 4 imorse...

Antingen hänger åskan i luften eller så är jag sån av naturen och det påskiner mina fel och brister skyller jag på...


Kanonväder ute idag och jag skulle gärna greja ute i trädgården men inget botar värken just nu så jag blir stillasittandes idag...


Middag nu... Sköt om er !!!

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards