•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 26 maj 2009

Av Michael - 26 maj 2009 22:21




Vad jag längtar efter den just nu...

Ska göra några saker till innan jag kryper ner bara. Känns lite som Alfons Åberg syndromet... "ska bara"


Orkar inte mera nu så jag struntar i att fortsätta.

Jobbigt med massa saker just nu så istället för att älta detta kryper jag ner och försöker släppa detta om det går.


Sov Gott


 



Av Michael - 26 maj 2009 19:20




Ja inte inne, eller jo det ska vi visst ha men frågan är när för vi har varit lovade nytt golv i vardagsrummet i över 4-5 veckor men inget har vi sett eller fått... 


Men det nya vi ska köpa finns på Cheapy och kostar oss ungefär lite över 200:- i bara golvet. Vi ska ha reglar under så det går väl på 100-200:- till kanske men allt som allt får vi golv på altanen för runt 400-450:-

(mtrl. inräknat)


Ska bli så underbart skönt att förnya altanen med golv utan att kasta in hela bankkontot i butiken för att köpa det... Cheapy har REA på torsdag kväll mellan 18:30 - 20:00 så vi hoppas kunna vara en av dom som får köpa just detta golv i form av trallplattor på 60x60 cm och vi behöver 20 stycken för att kunna täcka ytan under taket.


Snart rabarberpaj... Sugen ?



Av Michael - 26 maj 2009 17:48




Hoppas ni förstår min dialekt (Västgöte)

Men om ni inte gör det kan jag meddela att jag är redigt proppmätt just nu och flyter ut ordentligt i stolen :)


Middagen bestod av spagetti & köttfärssås och nu ligger den som en gråsten i magen. Senare ska vi äta lite rabarberpaj eftersom vi vill låta nytt växa upp så skördar vi lite innan den står i blomning. Man ska ju inte låta den blomma för då blir den giftig.


Nej jag gör som sambon jag flyter ut i sängen och inväntar massa besökare och kommentarer... Sköt om er och smaklig måltid på er som ska äta eller har ätit. =o)


Ciao...!!!





Av Michael - 26 maj 2009 14:54




I min dotters NO uppgift...

Hade den stora äran att få vara med i detta viktiga experiment som uppskattades av min dotter. Jag fick rota i komposten efter en mask.

- Hitta den minsta du kan... 

Fattar ni bedriften, insatsen och besväret jag fick genomlida för att begå denna nobla handling.


- Slit den med hälsan...

Var mina sista ord innan dottern och hennes kompis cyklade tillbaka till skolan för att syna detta makabra djur under  mikroskåpet.

Låter som en trevlig men svår uppgift eftersom den masken inte lär ligga still för granskning. Ska bli kul att höra hur det gick sen...


Vad har ni gjort ?

Av Michael - 26 maj 2009 11:56




Det känns som jag stannat totalt...

Kanske gör min granne glad som tycker jag har en djungel på baksidan.

Vädret är inte ens i närheten av gårdagen så jag försöker inte ens starta något för jag tror det brakar loss snart.


Jag lägger mig på sängen och ser en film !

Sköt om er och hoppas vi hörs snart igen...

Av Michael - 26 maj 2009 08:55




Till er alla...

Trött som ett bedövat kreatur sitter jag och gnuggar ut gruset ur ögonen.

Sonen har uteskola så han har det bra medans dottern fortfarande sover efter den sena klassresan igår. Hon var glad när hon kom hem men inget vidare humör idag så vi ska nog undvika varandra efter den ramsan hon kasta i ansiktet på mig för 30 min sen...


Ska försöka gnugga klart så jag och Leo kommer ut på promenad. Han har inget sagt ännu men han vill säkert ut och lufta sno... (oops) ja ni förstår vad jag menar eller ? (Jana vet, Jana myntade ordet)


Återkommer senare...




(Denna båt verkar inte komma långt)

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards