•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under maj 2009

Av Michael - 19 maj 2009 11:41




Som inte allt annat vore nog jävligt har jag fått:


" Epro neuro fysiska kontra vibrationer "


Ni som kan er Fass eller är utbildade inom vården kanske kan lösa denna gåta för den är verkligen jobbig och i lång utsträckning kan den vara dödlig.


Finns botemedel som tur är och den mest effektivaste är antingen ett glas vatten eller hålla andan... Enligt sägner kunde det ibland räcka med att skrämma personen men denna åkomma och då försvann den...


Vädret är ganska behagligt ute så jag ska ta lite lunch sen ge mig ut ch gräva lite i rabatterna och även sätta ner min syren så den får den jord den så väl behöver... Vad sker hos er & hur är vädret ?




 


Av Michael - 18 maj 2009 22:33




Men dagen har rullat på sen dess vi var på BlomsterHallen för att "endast" köpa blomjord och 2 Surfinor till baksidan.


Det blev 5 säckar jord och säkert 6-7 blommor och på torget köpte vi 2 busktomater. Vi tog en till oss och en till sambons mormor som önskat sig en sådan sen vi fick veta av svärföräldrarna som haft samma sort förra sommaren och på den fick dom över 300 tomater...


Sen har jag grävt nya rabatter och rensat undan ett stammad vinbärsträd som mer eller mindre dött. Nu fick jag dra upp den för sambon och den ger plats för vår nya rosa syren istället. Har även lagt rätt plattorna runt rabatterna eftersom jag slarva lite förra året...


Jag la ingen sand under uten endast tryckte till jord som naturligtvis sjunker undan när det börjar att regna. Ska fylla på med mera jord imorgon om vädret håller upp vill säga. Vid 7-tiden när vi gick på grannsamverkansmöte drog åskan över byn och ett häftigt 20 minuters ösregn drog över och gjorde verkligen nytta...


Tanken med fotobloggen blir allt starkare och det lutar åt att jag snart kommer starta en. Men som sagt bara foton och utan text, eller text i form av beskrivning av plats och personer, djur, natur... Mer personliga bilder som berör mig som varmast...


Nu ska jag lämna över dator till sambo som ska betala Tradera Auktioner.

Jag vill önska alla vänner en riktigt God Natt... Kram




Av Michael - 18 maj 2009 12:02




Fick beslutsångest och valde att hoppa av morgontåget och klev på express mot middagen istället... Ska försöka greppa tag i dagen med att få sambon att köra oss ner till BlomsterHallen så jag kan få med mig 5 säckar planteringsjord... 


Ska plantera min rosa syren någonstans på baksidan sen använda lite jord till annat som skulle behöva lite mera näring. Tur det har regnat inatt för det gör grävandet lite enklare då...


Tack för all support angående auktionerna... Tyvärr har det inte gjort nytta ännu men jag ger inte upp för jag vet att marknaden finns där men ska lockas lite först. Kommer läggas in andra saker som jag tror kan sälja bättre och då kanske det lockar kunder igen...


Vad händer hos er idag ?  (Välkommen hem igen Jana)



Av Michael - 18 maj 2009 00:14




Får jag väl blogga lite för jag är upptejpad halva kroppen just nu.

Kunde inte sova för jag har muskelkramp över hela höger sida som sträcker sig från nacke över armen ner till vaden ut mot foten...


Så nu är jag som sagt tejpad med Salonpas i nacken, armen och vaden och doftar som Jenka tuggumit om ni minns det. Salonpas är djupträngande plåster som tränger in på djupet och är långtidsverkande. Funkar oftast väldigt bra på denna gamla slitna kroppen faktiskt.


Efter att sambon slutade jobbet ringde hon som jag hoppats på och jag förklarade att vi var bjudna till vår vän och min sons gudmor på fika...



Vi hade ett mindre problem och det var middagen... Sambon tyckte vi skulle ta en pizza ute i naturen så jag ringde till vår vän och förklarade läget och hennes barn nappade på pizza medans hon tog hamburgare... Vi köpte med oss det upp sen fick vi snällt dra ut ungarna på diet...



...Vår son är i mitten stående...



Innan vi åkte hem fick vi som sagt fika och den bestod av en god rabarberpaj hemlagad direkt från trädgården. Fick även plocka med oss lite buskar hem, eller några pinnar av denna underbara "rosa syren" så den ska få en fin plats i trädgården hoppas jag på...




 


 Hoppas bara att våran blir lika fin som denna är... (Tomten fixar)

Fotade även deras underbara fruktträd som stod i full blomning och såg helt underbar ut... Eller vad anser ni ?




Det var allt för denna Söndagen... Har iofs blivit måndag nu men jag skriver ändå om denna dag. Hoppas att vädret ska hålla i sig under måndagen så vi kan åka ut med Leo och då ska jag fota bokskog för hela slanten och uppdatera er med hur vackert det är...


Har även funderingar på att starta en fotoblogg där jag endast lägger in massa bilder och inte så mycket text... Får sova på saken och se vad jag kommer fram till.


Önskar er alla en riktigt GOD NATT & GOD MORGON... Kramar om




Av Michael - 17 maj 2009 14:33




TRADERA igen och jag hoppa och önskar att något blir sålt...

Ska lägga ut kläder sen och se om det säljer. Orkar inte ha med massa lådor på loppisen utan försöker sälja det på auktion istället...


Synd det ska ta sån tid att fotografera, redigera, lägga till texter och kolla om kläderna duger att sälja. En del jeans ska numera vara trasiga från butik så det man vill sälja nu kanske är rena inneflugan just nu...


Kika gärna in så ofta ni kan... 



Av Michael - 17 maj 2009 13:04




Sambon är på gott humör och har god vilja i bagaget efter jobbet.

Vår sons gudmor och vår bästa vän ringde och ville fråga om våra respektive döttrar skulle va tillsammans en stund och så skulle vi bli bjudna på fika...


Så nu väntar jag på att sambon ska höra av sig efter jobbet så jag vet om jag ska göra middagen direkt eller vänta till senare. Får dock vänta 1 timma eller 1½ ungefär innan jag ser livstecken från henne och om vi får godkänt samt vind i seglen...




 

Av Michael - 17 maj 2009 11:24




Jag fick inte gå dit för Mita utan hon ansåg att jag skulle ta en skogspromenad men närmaste skog jag vill gå i är en bokskog 1 mil hemmifrån och gå intill landsväg med hunden gör jag bara inte utan jag får snällt invänta morgondagen då sambon är ledig så åker vi dit...



Ja ni ser ju hur det såg ut förra året och varför man vill dit igen... Det är en fröjd för ögonen och stillheten som förenas med fågelsång, hackspettens sökande efter föda och har man tur kommer det en hästglidandes förbi och gör Leo förbryllad varje gång.



Här kan man sitta och fundera på allt mellan himmel och jord... Under tiden springer Leo runt och bara njuter han med.

Sen går man upp mot bergen och kikar in i kalkstensgrottorna där barnen inbillar sig att det finns vampyrer och monster...



Sen efter några timmars springande tröttnar även Leo och då vill han ha vatten sen går vi tillbaka till bilen och åker hem...



Ja om det nu blir så vet jag inte men man kan ju hoppas att det blir så under morgondagen... Något som skulle passa dig Mita ?



Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Skapa flashcards