•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under maj 2009

Av Michael - 17 maj 2009 09:20




Önskade jag mig idag !

Vaknade klockan 5 första gången och egentligen vet jag inte om det vara av sambons väckarklocka för jag hörde den inte medvetet.

Somnade om ganska fort och tänkte sova till 10 ungefär men vakna 20 över 8 och sen gick det inte mera...


Så jag tänkte sprida lite ljus över er mina bloggvänner och bloggspöken... Ja ni spöken som läser troget men kanske aldrig skriver något. Har man inget snällt att skriva kan man helt enkelt "vandra vidare" men ni andra får gärna skriva ett litet hej så jag vet vilka ni är...


Funderar på frukost och sen en promenad med Leo till hundgården...

Var ett tag sen vi var där så han ska få springa av sig en liten stund tycker jag. Får säkert inte med mig barnen utan jag får snällt gå ensam dit med han... Någon som vill följa med ?




 

Av Michael - 17 maj 2009 00:00




Imorgon är det 17:e Maj och Norges Nationaldag.

Dom får fira den OCH Norges seger i Eurovisionsschlagern. Dom sopar ju mattan med allt och alla just nu...


Hoppades lite på Finland faktiskt men dom som Sverige fick se sig slagna med hästlängder av Norge. Vilket land ansåg ni borde vinna och vilket trodde ni skulle vinna...?


Näää...Nu ska jag be att få önska er en riktigt god natt och hoppas att våra vägar möts igen under morgondagen...


- Sov Gott -




Av Michael - 16 maj 2009 22:37



Vem vann, vann någon, är det inte slut snart...?

Läste att kostnaderna för att anordna en sådan tävling kan mer eller mindre sätta ett land i bankrutt... För vad egentligen ?


Hoppas Sverige vinner men samtidigt inte för just Sveriges del...

Tycker landets ekonomi ligger på botten och så ska vi betala ännu mer av våra skattepengar för att ha råd med detta...


Ska väl snart krypa ner och se ljust på nästa dag...

Filmen jag såg var rena skräpet och verkligen inte värd pengarna.

Man lär sig nästa gång hoppas jag...


- Hola Amigos -

Av Michael - 16 maj 2009 21:15




Just nu för jag gissar ni äter och dricker gott och ser på Melodifestivalen...

Det gör inte jag för låtarna har man ju redan hört i semifinalerna så varför spela upp dom igen ?


Hade varit bättre att inte visa semifinalerna och låtit en jury rösta sen får tv-tittarna säga sitt ikväll... Men nu är det som det är och jag ska snart krypa ner i sängen igen och kolla på film.


Önskar er en fortsatt trevlig lördagskväll...


Kram

Av Michael - 16 maj 2009 12:24




Sambon ska handla åt sin mormor och vi ska ha lite mat själva...

Mamma har lagt fram kycklingfiléer som ska antingen grillas eller tillagas i ugnen och till det ska vi ha pommes... 


Kolla efter lite nya byxor till vår son med...

Hörs av lite senare !


- Take Care -

Av Michael - 16 maj 2009 12:01




Redan har 6 stycken röstat och 50% av er dricker ÖL...

Va är det för fel på saft nu då ??? ;)

Fortsätt att rösta ni som inte gjort det ännu.


- Peace Out -

Av Michael - 16 maj 2009 11:24




Ni förstår varför man trivs bra...


Av Michael - 16 maj 2009 11:10




På nya omröstningen...

Finns alltså minst 3 som läser min blogg även tidigt en lördags morgon.

Ska erkänna att första rösten lämnade jag själv och den placerade jag på Pepsi Max... Drycken för gudarna !


Lite kallt i vinden denna dag men solen skiner så sitter man väl skyddat kan man nog få bygga på solbrännan i ansiktet skulle jag gissa. Fåglarna kvittrar och våra japanska körsbärsträd blommar som dem aldrig gjort förr och då har vi bott här i 5 år nu... Hur är det hos er idag ?



Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards